Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wybrane modele Chryslera również zostały wyposażone w wysokoprężne jednostki napędowe Diesla, a co za tym idzie – w filtry cząstek stałych DPF, które stały się obowiązkowymi elementami diesli wraz z wprowadzeniem w życie norm czystości spalin. Amerykańska marka, która od 2014 roku należy do Fiata, produkuje wygodne samochody o charakterystycznym, interesującym wyglądzie bardzo zbliżonym do modeli Lancii, koncernu współpracującego z Chryslerem. Silnik Diesla odnajdziemy w modelach takich jak Chrysler 300/300C, Chrysler Grand Voyager, a także Chrysler PT Cruiser. Sprawdźmy, jak w wymienionych modelach Chryslera powinno przebiegać wypalanie DPF, a także, jakie rezultaty przynosi właściwie przeprowadzone czyszczenie DPF z sadzy oraz popiołu.
1. Chrysler i objawy zapchanego DPF
Zbudowany z dużej ilości bardzo wąskich kanalików filtr cząstek stałych DPF może ulegać zapchaniu w sytuacjach, gdy użytkujemy Chryslera jedynie do jazdy miejskiej, zbyt rzadko wymieniamy olej silnikowy bądź tankujemy wątpliwej jakości paliwo. Wówczas do filtra przedostają się duże ilości sadzy, do której z kolei przyklejają się inne cząstki stałe – tlenki metali bądź siarki oraz wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne. Duże nagromadzenie tych substancji w filtrze skutkuje tym, że po przejechaniu określonej liczby kilometrów odczujemy pierwsze objawy zapchanego DPF. Wówczas użytkowany model, przykładowo Chrysler Grand Voyager może mieć problemy z harmonijną pracą silnika – z zablokowanym DPF będzie się ona charakteryzowała przerywaniem, szarpaniem oraz brakiem możliwości wygenerowania w dynamiczny sposób wysokich obrotów. Dlaczego nie należy lekceważyć oznak wskazujących na to, że w naszym samochodzie mamy DPF zapchany? Objawy tej sytuacji warto powiązać z uszkodzeniami wtórnymi wynikającymi z zatkania filtra cząstek stałych. Jeśli nie zostanie zrealizowana procedura wypalania DPF, w krótkim czasie dojdzie do uszkodzenia turbo, zaworu EGR bądź samej jednostki napędowej. Praktycznym i skutecznym rozwiązaniem tego typu problemów jest wypalanie DPF. Objawy, aktywowana kontrolka DPF bądź check engine oraz obserwacje pracy samochodu powinny stać się punktami startowymi do podjęcia działań w celu wyczyszczenia DPF Chrysler z sadzy. Przejdźmy do opisanych w kolejnej części artykułu metod, za których pomocą można wypalić filtr cząstek stałych Chrysler 300C bądź Pacifica.
2. Zalecane sposoby wypalania DPF Chrysler
W jaki sposób najskuteczniej wypalić filtr cząstek stałych w modelach z rodziny Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD DPF Limited? Czy na problemy z filtrem może pomóc wiercenie dziur w DPF? Sprawdźmy, jak powinno się oczyszczać DPF z sadzy. Najlepsze okoliczności do wypalania DPF Chrysler to około 20 minut wolnego czasu oraz możliwość skorzystania w tym czasie z autostrady bądź drogi szybkiego ruchu. Dlaczego jest to tak istotne? Temperatura, w jakiej może wypalić się DPF w Chryslerze, należy do przedziału 600 – 650 stopni Celsjusza, więc silnik musi ją po prostu uzyskać wskutek spalania paliwa. Wypalanie DPF Chrysler podczas jazdy nie powinno się zbiegać z gwałtownymi manewrami za kółkiem bądź zmianami biegów, dlatego ekspresówka bądź autostrada to najbardziej polecane drogi. Oczywiście wiele osób pokonuje tego typu bardzo często i niewątpliwie służy to zamontowanym w Chryslerach filtrom PFF, gdyż automatycznie oczyszczają się zawsze wówczas, gdy zawartość osadów w filtrze osiągnie zbyt wysoki poziom. Jeśli jeździmy modelem Pacifica, 300C bądź Grand Voyager tylko po mieście, to wycieczka z przekraczającą 60 km/h prędkością jest bardzo wskazana. Opisany proces wypalania filtra cząstek stałych jest określany jako pasywny, natomiast przez aktywne dopalanie sadzy rozumiemy wypalanie DPF na postoju. Nie mając możliwości udania się w trasę, warto zatrzymać samochód z rozgrzanym silnikiem na przestrzeni, gdzie plama sadzy z rury wydechowej na podłożu nie będzie problemem. Chcąc w samochodzie marki Chrysler wykonać wypalanie DPF na postoju, należy zwiększyć obroty silnika, gdyż jednostka napędowa musi zrealizować fazy dodatkowego wtrysku paliwa. Wówczas również dochodzi do wypalania filtra cząstek stałych, a w efekcie – do obniżenia poziomu zapchania DPF i przywrócenia mu wysokiej efektywności działania. Jeśli opisane metody okażą się bezskuteczne, warto skłonić się ku kolejnemu sposobowi, jakim jest serwisowe wypalanie filtra cząstek stałych. Przeprowadzeniem procedury zajmują się mechanicy samochodowi, którzy oprócz wymuszenia dopalania zajmą się kwestiami takimi jak wcześniejsza diagnostyka oraz późniejsze programowanie DPF. Niektóre warsztaty oferują inne metody likwidowania problemów z filtrami cząstek stałych, mamy tu na myśli usuwanie DPF Chrysler. Wielu kierowców poszukuje wskazówek na to, jak pozbyć się DPF, my jednak podkreślamy, że jest to działanie nielegalne. Co więcej, możliwe konsekwencje wycinania filtra cząstek stałych mogą dotknąć właściciela Chryslera w dieslu podczas przeglądu technicznego bądź kontrolki drogowej. Co grozi za wycięcie DPF? Przygody te często kończą się koniecznością zakupu nowego filtra DPF, którego koszt jest bardzo wysoki. Jak uniknąć zakupu samochodu, w którym brak DPF? Objawy mogące świadczyć, o tym, że filtr cząstek stałych został wycięty, to unoszący się z wydechu czarny dym, a także obecność sadzy w rurze wydechowej.
Filtry cząstek stałych w wybranych modelach Chryslera
Dołożyliśmy starań, aby jak najbardziej klarownie ująć kwestie związane z wypalaniem DPF Chrysler. Mamy nadzieję, że w modelach 300C, Pacifica czy Grand Voyager filtr cząstek stałych będzie służył przez jak najdłuższy czas, natomiast w przypadku wystąpienia objawów zablokowanego DPF podpowiadamy, jak przeprowadzić wypalanie. Chrysler kojarzony z komfortem to marka wygodnych i bezpiecznych samochodów, których użytkowanie wiąże się z koniecznością posiadania wiedzy na temat DPF w przypadku, gdy posiadany przez nas samochód jest wyposażony w silnik Diesla.
Komentarze