Wypalanie DPF Honda – część 2

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

 Hondy to japońskie samochody, które cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Co więcej, koncern Hondy może pochwalić się największą w skali światowej produkcją silników, my natomiast skoncentrujemy się na współpracy silnika Hondy z filtrem cząstek stałych DPF, opisując możliwości wypalania sadzy. Pojazdy fabryki, której mottem jest „Power of Dreams”, czyli potęga marzeń, zyskują sympatię użytkowników dzięki znakomitej jakości podzespołom, dbałości o bezpieczeństwo kierowców oraz pasażerów, a także za unikatowe kształty tych niezawodnych pojazdów. Dowiedz się, jak powinno przebiegać wypalanie DPF Honda, jak wymusić wypalanie DPF Honda oraz jak sprawdzić, czy Honda CR-V ma DPF, a uzyskane informacje z pewnością wykorzystasz w praktyce!

Wypalanie filtra DPF w Hondzie jest bardzo ważne, bo może przedłużyć żywotność DPF

Honda – generacje, marki, modele

Motoryzacyjny gigant, jakim jest Honda, nie przestaje zaskakiwać nas nowoczesnością oraz wygodą i wysokimi parametrami produkowanych pojazdów, wśród których znaleźć możemy nie tylko samochody, ale także bolidy wyścigowe, motocykle, skutery, motorowery, traktory oraz samoloty. Skoncentrujmy się jednak na samochodach Hondy, których nie brakuje na polskich drogach. Jakie modele warto wspomnieć? W opracowaniu poświęconym dopalaniu sadzy w dieslach Hondy skoncentrujemy się na modelach takich jak Honda CR-V, Honda Civic, Accord, City, Jazz, Passport oraz XR-V. Wybór ten jest warunkowany popularnością wymienionych modeli. Omawiając udział Honda Motor Company we współczesnym świecie motoryzacji, warto wspomnieć również filozofię koncernu, zgodnie z którą pracownicy i konstruktorzy Hondy stale dążą do tego, aby zwiększać zadowolenie oraz poziom jakości życia klientów. Jak wygląda to w praktyce podczas codziennego użytkowania Hond? Odnieśmy tę sytuacje do eksploatowania filtrów cząstek stałych DPF w tych pojazdach.

Filtr DPF można znaleźć w rożnych modelach i generacjach Hondy

Honda z filtrem cząstek stałych DPF

W celu zrealizowania obowiązujących norm czystości spalin, w koncernie Hondy montuje się w dieslach filtry cząstek stałych DPF. Działanie filtra we wszystkich modelach jest identyczne – DPF ma za zadanie z maksymalną skutecznością oczyścić produkowane spaliny, aby do środowiska przedostały się jedynie gazy pozbawione szkodliwych cząsteczek węgla, tlenków wielu metali czy węglowodorów. Realizację tych wymogów umożliwia budowa filtra cząstek stałych, w którego obudowie odnajdziemy zbudowaną z węglika krzemu sieć kanalików filtrujących, które dodatkowo są powleczone platyną bądź innym metalem szlachetnym. Filtry cząstek stałych są wyposażone w czujnik różnicy ciśnień DPF, Honda CR-V bądź inne modele z DPF mają ponadto czujniki temperatury, których zaburzone działanie może skutkować nieprawidłową, destrukcyjną pracą silnika. Filtr cząstek stałych DPF w Hondach służy do mechanicznego oczyszczania spalin i wraz z przyrostem przejechanych kilometrów ulega zużyciu bądź zapchaniu, do czego dodatkowo przyczynia się stosowanie złej jakości paliwa albo zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego czy filtrów paliwowych, a także jazda tylko na krótkich odcinkach, podczas której nasz diesel nie jest w stanie osiągnąć optymalnej temperatury. Na szczęście jest sposób na to, aby przeprowadzić wypalanie filtra DPF Honda CRV bądź w innych modelach tej marki, a sam proces nie wiąże się ani z dużymi kosztami, ani z wysiłkiem.

Filtr cząstek stałych pojawił się w wielu modelach Hondy

DPF zatkany sadzą? Pora przeprowadzić wypalanie!

Na temat tego, że w filtrze nagromadziło się za dużo pyłów węgla, najczęściej poinformuje nas nasza Honda, a kontrolka DPF zacznie migać lub świecić się. Wówczas warto mieć wiedzę, jak wymusić wypalanie DPF, aby filtr mógł nam jeszcze posłużyć, gdyż jest jedną z najdroższych części współcześnie produkowanych samochodów. Obecnie mówi się o trzech metodach wypalania filtra cząstek stałych, a należą do nich aktywne, pasywne i wymuszone wypalanie DPF, które odpowiednio nazywamy wypalaniem DPF na postoju, wypalaniem DPF podczas jazdy oraz wypalaniem DPF w warsztacie mechanicznym. Poniżej zebraliśmy najbardziej przydatne informacje na temat tego, jak może przebiegać procedura wypalania DPF Honda CR-V, jak wygląda wypalanie DPF Honda Civic 2.2 oraz czy różni się w jakikolwiek sposób od wypalania DPF Honda Accord.

Aby skutecznie wypalić nagromadzone złogi cząstek niedopalonego węgla, warto przeprowadzać dopalanie pasywne, które jest realizowane podczas jazdy samochodem. Metoda ta jest najmniej kłopotliwa, natomiast jej przebieg inicjuje się w chwili, gdy pojazd jest użytkowany na drodze szybkiego ruchu bądź na autostradzie. Wtedy właśnie uzyskujemy wysokie obroty, które przekładają się na wygenerowanie wysokiej temperatury, a w rezultacie – na rozpoczęcie procesu wypalania filtra DPF Honda CR-V bądź w innym modelu Hondy. Co wówczas dzieje się w samym filtrze cząstek stałych? Podczas procesu wypalania uzyskuje się temperatury z przedziału od 400 do 650 stopni Celsjusza, więc nagromadzone sadze mogą zostać po prostu spalone, robiąc miejsce kolejnym warstwom odfiltrowanych cząsteczek. Jak wyglądałaby praca samochodu bez filtra DPF? Honda CR-V, Jazz, Accord czy inny jej model, którym poruszamy się na co dzień, generowałaby znaczne ilości dymiących spalin, szkodząc środowisku oraz nam samym, gdyż filtrowane przez DPF cząsteczki mają działanie rakotwórcze, a także przyczyniają się do chorób takich, jak astma, która stanowi popularne, a przy tym poważne schorzenie.

Jak jeszcze można wypalać filtr DPF Honda CR-V? Cena, jaką zapłacimy w warsztacie za wypalanie sterowane zewnętrznym programem, nie stanowi dużego wydatku, pozwoli natomiast na pozbycie się z filtra nadmiernie nagromadzonych cząsteczek szkodliwych substancji. Wypalanie wymuszone oznacza konieczność podłączenia komputera sterującego procesem, przynosi jednak podobne efekty, co inne opisane w artykule metody wypalania DPF.

Ostatnią metodą oczyszczenia filtra cząstek stałych z osadów jest wypalenie do na postoju, czego jednak nie polecamy, gdy Honda CR-V ma problemy z DPF bądź z jednostką napędową. Wypalanie aktywne na postoju warto przeprowadzić w miejscu, w którym nie przeszkodzą nam czarne plamy sadzy wydostającej się z wydechu pojazdu. Metoda aktywna zakłada wprowadzenie pojazdu na wysokie obroty podczas postoju na biegu jałowym, cały proces powinien natomiast trwać około 20-30 minut.

 

Przeprowadzenie dopalania sadzy nie jest trudne i można je przeprowadzić samemu

Problemy z DPF w Hondzie - jak ich unikać

Najpoważniejszym problemem, jaki może wystąpić podczas użytkowania filtra cząstek stałych DPF jest zatkanie go sadzami i popiołami wskutek jazdy jedynie po krótkich odcinkach bądź stopienie kanalików wskutek wysokich temperatur generowanych podczas zbyt częstego wypalania filtra cząstek stałych na własną rękę. Jeśli czujnik DPF Honda CR-V nie działa poprawnie, masz problemy z funkcjonowaniem silnika bądź zwyczajnie nie wiesz, jak zabrać się za wypalanie sadzy, bez wahania skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów w zakresie czyszczenia i regeneracji filtrów cząstek stałych DPF. Warto wiedzieć, że filtr DPF Honda CR-V 2007 oraz w każdym innym modelu Hondy może przetrwać setki tysięcy kilometrów, jeśli tylko włożymy minimalny wysiłek w konserwację pojazdu, uważny dobór zaufanych stacji paliwa oraz w zalecane częste wymiany oleju i filtrów. Pamiętajmy także, iż Honda CR-V bez DPF w świetle obowiązujących obecnie przepisów może wiązać się z problemami z prawem oraz na stacjach diagnostycznych, dlatego też lepiej zadbać o prawidłowe użytkowanie pojazdu przedłużające żywotność filtra cząstek stałych.

Uniknięcie problemów z DPF w Hondach sprowadza się do utrzymywania wszystkich elementów samochodu w dobrej kondycji

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach Honda jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów Honda, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem Honda w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Viola
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam właśnie problem z dpf mogę prosić o podpowiedź jak go wypalić?
NIki
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kolega się martwił, że dla jego filtra nie ma już ratunku. Zaraz prześlę mu info, ja bez większego problemu wypalić dpf.
Tuśka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Japońce są najlepsze :) Sama owego posiadam i filtr dopiero teraz oddaje do czyszczenia :)
Rupert
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zresztą jak stać nas na nowy albo prawie nowy samochód, to na dobre paliwko czy olej też nie powinno braknąć, a to o wiele tańsze niż wymiana zapchanego DPFa na nowy
Dziku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Edzik do czasu, nigdy nie jest kolorowo o nowe auta i te które są dość wyposażone trzeba dbać, bo jak nie to płaci się jak za zboże
Edzik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ja tam leje co jest na stacji i auto jeździ bez zarzutów, a tym bardziej filtr się nie zapycha.
Kris
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam zawsze zwracam uwagę na to gdzie i co tankuję, ale nie wiedziałem nawet że to ma taki wpływ na działanie DPF
Jurek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Jacekk no oczywiście że ma znaczenie. Dobrej jakości paliwo wpływa nie tylko na pracę DPF, ale i całego auta, także warto czasami dorzucić pare złotych więcej
Jacekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jednak miałem rację wykłócając się niekiedy z "mechanikami" na temat tego, że jakość paliwa ma znacznie. :D

Popularne wpisy