Subpage photo

Wypalanie DPF Honda – część 2

Anna Skalna
Czas przeczytania tekstu: 6 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Wypalanie filtra DPF w Hondzie jest bardzo ważne, bo może przedłużyć żywotność DPF
Wypalanie DPF Honda - część 2

 

Hondy to japońskie samochody, które cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Co więcej, koncern Hondy może pochwalić się największą w skali światowej produkcją silników, my natomiast skoncentrujemy się na współpracy silnika Hondy z filtrem cząstek stałych DPF, opisując możliwości wypalania sadzy. Pojazdy fabryki, której mottem jest „Power of Dreams”, czyli potęga marzeń, zyskują sympatię użytkowników dzięki znakomitej jakości podzespołom, dbałości o bezpieczeństwo kierowców oraz pasażerów, a także za unikatowe kształty tych niezawodnych pojazdów. Dowiedz się, jak powinno przebiegać wypalanie DPF Honda, jak wymusić wypalanie DPF Honda oraz jak sprawdzić, czy Honda CR-V ma DPF, a uzyskane informacje z pewnością wykorzystasz w praktyce!

 

Wypalanie filtra cząstek stałych w Hondzie jest możliwe i czasem nawet rekomendowane
Filtr cząstek stałych w Hondzie - wypalanie

 


Honda – generacje, marki, modele

Motoryzacyjny gigant, jakim jest Honda, nie przestaje zaskakiwać nas nowoczesnością oraz wygodą i wysokimi parametrami produkowanych pojazdów, wśród których znaleźć możemy nie tylko samochody, ale także bolidy wyścigowe, motocykle, skutery, motorowery, traktory oraz samoloty. Skoncentrujmy się jednak na samochodach Hondy, których nie brakuje na polskich drogach. Jakie modele warto wspomnieć? W opracowaniu poświęconym dopalaniu sadzy w dieslach Hondy skoncentrujemy się na modelach takich jak Honda CR-V, Honda Civic, Accord, City, Jazz, Passport oraz XR-V. Wybór ten jest warunkowany popularnością wymienionych modeli. Omawiając udział Honda Motor Company we współczesnym świecie motoryzacji, warto wspomnieć również filozofię koncernu, zgodnie z którą pracownicy i konstruktorzy Hondy stale dążą do tego, aby zwiększać zadowolenie oraz poziom jakości życia klientów. Jak wygląda to w praktyce podczas codziennego użytkowania Hond? Odnieśmy tę sytuacje do eksploatowania filtrów cząstek stałych DPF w tych pojazdach.

 

Filtr DPF można znaleźć w rożnych modelach i generacjach Hondy
Honda - generacje, marki, modele

 


Honda z filtrem cząstek stałych DPF

W celu zrealizowania obowiązujących norm czystości spalin, w koncernie Hondy montuje się w dieslach filtry cząstek stałych DPF. Działanie filtra we wszystkich modelach jest identyczne – DPF ma za zadanie z maksymalną skutecznością oczyścić produkowane spaliny, aby do środowiska przedostały się jedynie gazy pozbawione szkodliwych cząsteczek węgla, tlenków wielu metali czy węglowodorów. Realizację tych wymogów umożliwia budowa filtra cząstek stałych, w którego obudowie odnajdziemy zbudowaną z węglika krzemu sieć kanalików filtrujących, które dodatkowo są powleczone platyną bądź innym metalem szlachetnym. Filtry cząstek stałych są wyposażone w czujnik różnicy ciśnień DPF, Honda CR-V bądź inne modele z DPF mają ponadto czujniki temperatury, których zaburzone działanie może skutkować nieprawidłową, destrukcyjną pracą silnika. Filtr cząstek stałych DPF w Hondach służy do mechanicznego oczyszczania spalin i wraz z przyrostem przejechanych kilometrów ulega zużyciu bądź zapchaniu, do czego dodatkowo przyczynia się stosowanie złej jakości paliwa albo zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego czy filtrów paliwowych, a także jazda tylko na krótkich odcinkach, podczas której nasz diesel nie jest w stanie osiągnąć optymalnej temperatury. Na szczęście jest sposób na to, aby przeprowadzić wypalanie filtra DPF Honda CRV bądź w innych modelach tej marki, a sam proces nie wiąże się ani z dużymi kosztami, ani z wysiłkiem.

 

Filtr cząstek stałych pojawił się w wielu modelach Hondy
Honda z filtrem cząstek stałych DPF

 


DPF zatkany sadzą? Pora przeprowadzić wypalanie!

Na temat tego, że w filtrze nagromadziło się za dużo pyłów węgla, najczęściej poinformuje nas nasza Honda, a kontrolka DPF zacznie migać lub świecić się. Wówczas warto mieć wiedzę, jak wymusić wypalanie DPF, aby filtr mógł nam jeszcze posłużyć, gdyż jest jedną z najdroższych części współcześnie produkowanych samochodów. Obecnie mówi się o trzech metodach wypalania filtra cząstek stałych, a należą do nich aktywne, pasywne i wymuszone wypalanie DPF, które odpowiednio nazywamy wypalaniem DPF na postoju, wypalaniem DPF podczas jazdy oraz wypalaniem DPF w warsztacie mechanicznym. Poniżej zebraliśmy najbardziej przydatne informacje na temat tego, jak może przebiegać procedura wypalania DPF Honda CR-V, jak wygląda wypalanie DPF Honda Civic 2.2 oraz czy różni się w jakikolwiek sposób od wypalania DPF Honda Accord.

Aby skutecznie wypalić nagromadzone złogi cząstek niedopalonego węgla, warto przeprowadzać dopalanie pasywne, które jest realizowane podczas jazdy samochodem. Metoda ta jest najmniej kłopotliwa, natomiast jej przebieg inicjuje się w chwili, gdy pojazd jest użytkowany na drodze szybkiego ruchu bądź na autostradzie. Wtedy właśnie uzyskujemy wysokie obroty, które przekładają się na wygenerowanie wysokiej temperatury, a w rezultacie – na rozpoczęcie procesu wypalania filtra DPF Honda CR-V bądź w innym modelu Hondy. Co wówczas dzieje się w samym filtrze cząstek stałych? Podczas procesu wypalania uzyskuje się temperatury z przedziału od 400 do 650 stopni Celsjusza, więc nagromadzone sadze mogą zostać po prostu spalone, robiąc miejsce kolejnym warstwom odfiltrowanych cząsteczek. Jak wyglądałaby praca samochodu bez filtra DPF? Honda CR-V, Jazz, Accord czy inny jej model, którym poruszamy się na co dzień, generowałaby znaczne ilości dymiących spalin, szkodząc środowisku oraz nam samym, gdyż filtrowane przez DPF cząsteczki mają działanie rakotwórcze, a także przyczyniają się do chorób takich, jak astma, która stanowi popularne, a przy tym poważne schorzenie.

Jak jeszcze można wypalać filtr DPF Honda CR-V? Cena, jaką zapłacimy w warsztacie za wypalanie sterowane zewnętrznym programem, nie stanowi dużego wydatku, pozwoli natomiast na pozbycie się z filtra nadmiernie nagromadzonych cząsteczek szkodliwych substancji. Wypalanie wymuszone oznacza konieczność podłączenia komputera sterującego procesem, przynosi jednak podobne efekty, co inne opisane w artykule metody wypalania DPF.

Ostatnią metodą oczyszczenia filtra cząstek stałych z osadów jest wypalenie do na postoju, czego jednak nie polecamy, gdy Honda CR-V ma problemy z DPF bądź z jednostką napędową. Wypalanie aktywne na postoju warto przeprowadzić w miejscu, w którym nie przeszkodzą nam czarne plamy sadzy wydostającej się z wydechu pojazdu. Metoda aktywna zakłada wprowadzenie pojazdu na wysokie obroty podczas postoju na biegu jałowym, cały proces powinien natomiast trwać około 20-30 minut.

 

Przeprowadzenie dopalania sadzy nie jest trudne i można je przeprowadzić samemu
DPF zatkany sadzą? Pora przeprowadzić wypalanie

 


Problemy z DPF w Hondzie - jak ich unikać

Najpoważniejszym problemem, jaki może wystąpić podczas użytkowania filtra cząstek stałych DPF jest zatkanie go sadzami i popiołami wskutek jazdy jedynie po krótkich odcinkach bądź stopienie kanalików wskutek wysokich temperatur generowanych podczas zbyt częstego wypalania filtra cząstek stałych na własną rękę. Jeśli czujnik DPF Honda CR-V nie działa poprawnie, masz problemy z funkcjonowaniem silnika bądź zwyczajnie nie wiesz, jak zabrać się za wypalanie sadzy, bez wahania skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów w zakresie czyszczenia i regeneracji filtrów cząstek stałych DPF. Warto wiedzieć, że filtr DPF Honda CR-V 2007 oraz w każdym innym modelu Hondy może przetrwać setki tysięcy kilometrów, jeśli tylko włożymy minimalny wysiłek w konserwację pojazdu, uważny dobór zaufanych stacji paliwa oraz w zalecane częste wymiany oleju i filtrów. Pamiętajmy także, iż Honda CR-V bez DPF w świetle obowiązujących obecnie przepisów może wiązać się z problemami z prawem oraz na stacjach diagnostycznych, dlatego też lepiej zadbać o prawidłowe użytkowanie pojazdu przedłużające żywotność filtra cząstek stałych.

 

Uniknięcie problemów z DPF w Hondach sprowadza się do utrzymywania wszystkich elementów samochodu w dobrej kondycji
Problemy z DPF w Hondzie - jak ich unikać?

Komentarze

Jacekk 2019-08-20 15:08:29

A jednak miałem rację wykłócając się niekiedy z "mechanikami" na temat tego, że jakość paliwa ma znacznie. :D

Jurek 2019-08-21 12:07:04

@Jacekk no oczywiście że ma znaczenie. Dobrej jakości paliwo wpływa nie tylko na pracę DPF, ale i całego auta, także warto czasami dorzucić pare złotych więcej

Kris 2019-08-21 13:28:02

Ja tam zawsze zwracam uwagę na to gdzie i co tankuję, ale nie wiedziałem nawet że to ma taki wpływ na działanie DPF

Edzik 2019-08-22 08:53:05

A ja tam leje co jest na stacji i auto jeździ bez zarzutów, a tym bardziej filtr się nie zapycha.

Dziku 2019-08-23 09:23:09

Edzik do czasu, nigdy nie jest kolorowo o nowe auta i te które są dość wyposażone trzeba dbać, bo jak nie to płaci się jak za zboże

Rupert 2019-08-26 08:21:00

Zresztą jak stać nas na nowy albo prawie nowy samochód, to na dobre paliwko czy olej też nie powinno braknąć, a to o wiele tańsze niż wymiana zapchanego DPFa na nowy

Tuśka 2019-08-28 10:20:17

Japońce są najlepsze :) Sama owego posiadam i filtr dopiero teraz oddaje do czyszczenia :)

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer