Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Produkowane w Południowej Korei samochody marki Hyundai to wygodne pojazdy, których popularność na polskich drogach wzrasta. Znane współcześnie Hyundai’e to efekty pracy realizowanej w Hyundai Motor Company, przedsiębiorstwie założonym w 1967 roku przez Chung Ju-yung. Koncern z siedzibą główną w Seulu produkuje współcześnie pojazdy, wśród których znajdziemy wiele diesli wyposażonych w obowiązkowy mechanizm oczyszczania spalin, czyli filtr cząstek stałych DPF. Jeśli pojazd koreańskiej marki Hyundai towarzyszy Ci na co dzień i chcesz jeszcze przez długi czas cieszyć się jego prawidłowym, bezpiecznym funkcjonowaniem, dowiedz się, jak działa filtr DPF w pojeździe, czego unikać podczas jazdy dieslem z DPF oraz jak wymusić wypalanie DPF Hyundai
Najpopularniejsi przedstawiciele marki Hyundai
Wypalanie DPF Hyundai ix35 czy może wypalanie filtra DPF Hyundai Tucson? Zanim przejdziemy do kwestii sposobów wypalania sadzy, skoncentrujmy się na modelach Hyundai’a cieszących się największą popularnością. Obecnie koncern produkuje liczne modele, wśród których największą sławę zyskują niewielkie miejskie modele takie jak i10, i20, i30, i40, i45, ix20 czy nieco większe pojazdy takie jak Hyundai ix25 bądź Hyundai ix35 znany jako Tucson. Oprócz wymienionych modeli na naszych drogach często możemy spotkać samochody takie jak Hyundai Santa Fe, Coupe, Elantra, Sonata czy wycofany już z produkcji Getz. Co interesujące, koncern Hyundai’a zbudował swoje fabryki w Czechach i na Słowacji, dzięki czemu dystrybucja pojazdów na rynek europejski jest jeszcze prostsza. Zwolennicy marki uważają Hyundai’e za wygodne i niedrogie w eksploatacji samochody, ponadto marka wychodzi naprzeciw wyzwaniom ekologicznym, produkując pojazdy elektryczne i z napędem hybrydowym. Hyundai’e z dieslem pod maską są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF, którego działanie oraz metody wypalania opiszemy poniżej, dostarczając Ci prostych wskazówek, jak wypalić DPF Hyundai i40, jak wyczyścić DPF Hyundai ix35 oraz w jaki sposób dbać o prawidłową pracę filtra cząstek stałych w pojeździe użytkowanym na co dzień.
Udana współpraca Hyundaia i DPF
Wielu kierowców przykłada uwagę do tego, aby w ich pojazdach wszystko harmonijnie współpracowało, zdarzają się jednak tacy, którzy nie mają wiedzy, czasu bądź chęci do optymalnego dbania o samochód. Niestety, do zatkania bądź uszkodzenia filtra cząstek stałych DPF dochodzi najczęściej właśnie wskutek zaniedbań takich jak zbyt rzadkie wymiany oleju, niestosowanie się do zasad eco-drivingu oraz tankowanie paliwa o złej jakości, co znajduje odbicie w przedwczesnym zużyciu DPF. W jaki sposób powinna przebiegać prawidłowa praca filtra cząstek stałych w pojazdach marki Hyundai? Właściwie działający filtr ma za zadanie wychwycić i zatrzymać cząsteczki ciał stałych, które nie uległy spaleniu bądź stanowią pozostałości po spalaniu oleju napędowego w silniku Diesla. W skład owych cząstek wchodzi nie tylko szkodliwy dla człowieka i środowiska węgiel, ale także tlenki metali czy wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, które także odpowiadają za wiele chorób oraz powiększanie dziury ozonowej czy ocieplenie klimatu. Praca filtra cząstek stałych w Hyundai’ach sprowadza się do oczyszczania spalin w sposób mechaniczny, gdyż toksyczne cząsteczki osiadają w powleczonych platyną kanalikach zbudowanych z węglika krzemu. Filtracja jest możliwa dzięki zastosowaniu wysokich technologii produkcyjnych, które umożliwiają budowę kanalików filtracyjnych DPF o średnicach mniejszych niż wielkości cząsteczek sadzy.
Nadmiar osadów w filtrze – jak je skutecznie usunąć?
Odniesiemy się do sytuacji, w której w naszym Hyundai’u, a dokładnie w filtrze cząstek stałych DPF uzbierało się dużo sadzy, zatykając kanaliki, wlot bądź wylot DPF. Jeśli Hyundai Tucson ma zapchany DPF poprzez węgiel, konieczne jest udrożnienie przepływu spalin, co można uzyskać dzięki właściwie przeprowadzanemu wypalaniu DPF. Czy wypalanie DPF Hyundai i30 różni się czymś od wypalania DPF Hyundai Santa Fe? Jeśli chodzi o sam proces usuwania sadzy z filtra, nie jest to uzależnione od modelu pojazdu w bezpośredni sposób. Mówiąc najprościej, należy doprowadzić do generowania wysokich obrotów i wysokiej temperatury w filtrze, a nagromadzone sadze po prostu ulegną wypaleniu. Procedura dopalania sadzy w filtrach DPF montowanych w pojazdach koreańskiej marki Hyundai może przebiegać w sposób wymuszony, aktywny bądź pasywny, co po kolei opisaliśmy w tym właśnie artykule.
Wypalanie DPF Hyundai Sonata w sposób pasywny to wypalanie podczas jazdy. Kierowcy, którzy często przemierzają dłuższe trasy autostradami i drogami ekspresowymi, przeprowadzają wypalanie DPF niemalże automatycznie, gdyż silnik dostaje impuls wywołany wysokimi obrotami. Temperatura w jednostce napędowej wzrasta dzięki tak zwanemu dotryskowi paliwa, dzięki czemu przez około 25 minut jazdy w równym tempie wypalają się sadze.
Gdy samochód jest użytkowany tylko na krótkich dystansach i nie mamy możliwości skorzystania z wypalania pasywnego, warto zapoczątkować wypalanie DPF na postoju. Aktywne wypalanie filtra DPF Hyundai i40 czy wypalanie filtra DPF Hyundai i30 nie różnią się od siebie, a sam proces polega na zatrzymaniu pojazdu na biegu jałowym, wygenerowaniu wysokich obrotów i zasygnalizowaniu silnikowi, że konieczny jest dodatkowy wtrysk paliwa i wtedy, dzięki wysokiej temperaturze, może rozpocząć się dopalanie sadzy. Warto wyobrazić sobie znaczne ilości czarnego pyłu wydobywające się z wydechu pojazdu i rozsądnie wybrać miejsce postoju podczas wypalania. Co ważne, proces ten nie powinien być realizowany w pojazdach, które mają jakiekolwiek problemy z pracą silnika.
Ostatnia metoda oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy to wypalanie DPF w sposób wymuszony w warsztacie. Poddanie tej metodzie filtra DPF Hyundai Tucson 2.0 CRDI 2006, Hyundai ix35 1.7 CRDI czy innego modelu wiąże się z odwiedzeniem warsztatu, gdzie mechanik połączy się komputerowo z silnikiem i przeprowadzi proces wypalania DPF z jednoczesnym odczytem postępów. Jako ciekawostkę możemy podać fakt, iż do odczytu wielu parametrów pojazdu świetnie nadaje się aplikacja Torque Huyndai. DPF, proces wypalania filtra oraz wiele innych kryteriów o dużym znaczeniu mogą wyświetlać się na ekranie Twojego telefonu.
Rezultaty wypalania DPF w Hyundai’u
Co da nam przeprowadzanie dopalania sadzy w filtrze cząstek stałych? Czy trzeba wypalać DPF? Opisany przez nas proces przyczynia się do usuwania nadmiaru sadzy, dzięki czemu samochód może nadal działać sprawnie, gdyż filtr nadal oczyszcza spaliny z cząsteczek o dużej szkodliwości. Filtry cząstek stałych DPF nie stanowią zbędnego mechanizmu, gdyż chronią nasze środowisko i zdrowie, a optymalne użytkowanie diesla z DPF warunkuje żywotność filtra.
Komentarze