Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Na czym polega samoistne wypalanie DPF?
Wypalanie DPF i objawy tego zjawiska, związane z tą procedurą, nie wszystkim kierowcom są znane. W związku z tym niniejszy artykuł poświęcimy tej tematyce. Jak wiemy, wypalanie DPF, jest to proces samoistnego oczyszczania się naszego podzespołu. Oczyszczanie to jest niezbędne w celu prawidłowej i efektywnej pracy naszego filtra, a i tym samym całego samochodu. Wypalanie DPF - jak rozpoznać, że nasz samochód podjął się oczyszczania filtra cząstek stałych z nadmiaru sadzy? Pamiętajmy, iż jest to ważna umiejętność, ponieważ jesteśmy wtedy w stanie ocenić sprawność naszego podzespołu, ale i nie przerwiemy nieświadomie procesu dopalania poprzez zgaszenie silnika, co jak już nam wiadomo, jest działaniem bardzo szkodliwym dla naszego podzespołu. Tak więc, już podpowiadamy, na co zwrócić uwagę. Przede wszystkim w dużej części aut jest kontrolka wypalania DPF, która w momencie zainicjowania tego procesu pojawia się na naszym kokpicie. A co w przypadku, gdy nasz samochód nie posiada takiej kontrolki? Wówczas to trzeba się wsłuchać w pracę naszego Diesla. Proces wypalania charakteryzuje się nagłym wzrostem zużycia paliwa, warto zwrócić uwagę też na szary dym unoszący się za naszym pojazdem, czy też charakterystyczny bardzo intensywny zapach spalin w trakcie postoju. Bardzo charakterystyczne jest również występowania wyższych obrotów niż zwykle na tak zwanym „luzie”.
Zapchany filtr DPF – czy można jeździć bez konsekwencji?
A co w przypadku, gdy nasz filtr jest tak zapchany, iż nie jest w stanie się już sam zregenerować? Wycinać? Jeździć nadal? Odpowiadamy. Obydwie opcje są niedopuszczalne i karalne z racji niespełniania norm emisji spalin! Ponadto przy tej drugiej, zapchany filtr DPF i objawy z tym związane znacznie uprzykrzą nam jazdę. Nie tylko w znaczący sposób spadnie moc silnika, pogorszeniu ulegnie przyspieszenie, pojawią się liczne odczuwalne szarpania i uruchomi się z czasem tryb awaryjny. Ponadto jazda taka obciąża silnik i wpływa destrukcyjnie na pracę pozostałych, powiązanych z naszym filtrem podzespołów.
Komentarze