Wypalanie DPF - jak zrobić?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Wypalanie filtra cząstek stałych - nic trudnego!

„Wypalanie DPF – jak zrobić?” - jest to częste pytanie właścicieli aut z silnikiem Diesla, których filtr uległ zapchaniu. Pytania te najczęściej wynikają z próby zaoszczędzenia na kosztach, jakie ponieśliby w związku z wypalaniem serwisowym swojego DPF. Należy jednak pamiętać, iż wypalanie DPF i cena takiego zabiegu jest stosunkowo niska, a na pewno o wiele niższa, niż zakup nowego podzespołu. A co jeżeli decydujemy się sami oczyścić nasz filtr? Jak wypalić DPF w naszym Dieslu? Nie jest to zbyt skomplikowane (oczywiście, jeżeli nasz podzespół jest w dobrej kondycji). Do zainicjowania takiego dopalania wystarczy wybrać się naszym Dieslem w dłuższą trasę. Wkręcić jego pracę na obroty sięgające około 2 500 - 3 000 na minutę. Przy jednoczesnym doborze nie najwyższego biegu. Wówczas utrzymuje się taką jazdę przez około 10 – 15 minut. Jest to odpowiedni czas, przy takich warunkach jazdy, aby nasz silnik miał szansę na osiągnięcie odpowiedniego stopnia rozgrzania. Jak już wiemy, nie ma mowy o dopalaniu, jeżeli w naszym układzie wydechowym nie wytworzy się odpowiednio wysoka temperatura, a temperatura spalin nie zostanie podkręcona poprzez podaż przez sterownik dodatkowej porcji paliwa.

  

Wymontowany filtr cząstek stałych

Jak wymusić wypalanie DPF Mercedes?

Bardzo często pojawiają się pytania szczegółowe, zawierające konkretną markę samochodu i prośbę o podanie wskazówki, w jaki sposób w tej konkretnej marce dokonać procesu wypalania. Pamiętajmy… Warunki jakie, są potrzebne do zainicjowania tego procesu, nie odbiegają od siebie w znaczny sposób, a zawsze będą sprowadzać się do zwiększenia i utrzymania obrotów na wyższym, niż zazwyczaj poziomie, o którym wspominaliśmy już powyżej podczas dłuższej przejażdżki. Wówczas rozpocznie się wypalanie DPF, a objawy z nim związane w przypadku Mercedesa, będą widoczne, chociażby przez pojawienie się symbolu wypalania na naszej desce rozdzielczej.

Filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces wypalania filtra DPF jest automatycznie przeprowadzany przez komputer pokładowy pojazdu, więc nie jest konieczne, aby robić to ręcznie. Proces wypalania odbywa się w momencie, kiedy komputer pokładowy wykryje, że filtr jest zapełniony sadzą. W celu przeprowadzenia procesu wypalania filtra DPF pojazd powinien być jak najczęściej używany na wysokich obrotach, dzięki temu komputer pokładowy będzie miał możliwość przeprowadzenia procesu wypalania. Również jazda po autostradzie przez kilka minut jest dobrym sposobem na rozgrzanie filtra i przeprowadzenie procesu wypalania.
Radek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jest kilka sposobów wypalania DPF i zasad które, warto znać, żeby wiedzieć, że filtr dobrze się wypalił. W innym przypadku sterownik będzie wymuszał częste wypalanie, a filtr w końcu się zapcha.
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najlepiej wypalać DPF w trasie, bo wtedy nawet nie odczuwa się czasu trwania samooczyszczania DPF. Jeśli chodzi o wypalanie sadzy na postoju, to raczej tego nie polecam :D
Marian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalić dpf-a można na postoju czy w trasie. Ja tam zazwyczaj wypalam go w trasie. Jak się ktoś nie zna to może lepiej niech zleci to serwisowi.
Boniek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF to tak naprawdę nic trudnego. Można to zrobić zarówno na trasie jak i na postoju, ale ja i tak preferuję wizytę w ASO.
Radek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
2.0 TDI wypalanie DPF na postoju robiłem i faktycznie pomogło ale tylko na chwilę, po miesiącu problem powrócił i koniec końców i tak musiałem filtr oddać na czyszczenie specjalistyczne, no ale teraz w końcu przynajmniej jest spokój.

Popularne wpisy