Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Polega ono na podpięciu jednostki napędowej do testera diagnostycznego, który rozpoczyna inicjowanie wypalania poprzez podniesienie obrotów i wprowadzeniu pod innym kątem wtrysku paliwa właśnie w celu pozbycia się sadzy z DPF. Nowa podana dawka oleju napędowego spala się pozakomorowo, ale nie jest możliwe jego całkowite wypalenie, więc większa część trafia do układu wydechowego. To powoduje, że temperatura spalin wzrasta do powyżej 400 stopni C, dzięki czemu sadza spokojnie może wypalić się w całości. Procedura wypalania za pomocą testera diagnostycznego powinna być wykonywana pod nadzorem, więc najlepiej, aby przeprowadzał ją specjalista w ASO. Nie będziemy ukrywać, że ten sposób jest dość niebezpieczny dla silnika, ponieważ go bardzo poważnie obciąża. Jeśli chodzi o wypalanie DPF i cenę za taką metodę regeneracji, jest ona nieduża, ponieważ zapłacisz około 300 złotych.
Jak wymusić wypalanie DPF na postoju, aby usunąć zabrudzenia z filtra?
Sytuacja wygląda bardzo podobnie do wypalania filtra DPF za pomocą testera diagnostycznego. Przede wszystkim powinieneś zaparkować pojazd z dala od ludzi, by doprowadzić do skutecznego wypalenia sadzy. Kiedy znajdziesz już odpowiednie miejsce parkingowe, zwiększ obroty w Twoim samochodzie i utrzymaj je przez kilkanaście minut, ponieważ w tym czasie nastąpi wtrysk nowej porcji paliwa, która ma pomóc w rozgrzaniu spalin. Dzięki wysokiej temperaturze sadza w pełni się wypali. Minusem wypalania postojowego jest potencjalne zagrożenie rozcieńczenia oleju silnikowego paliwem, z powodu dostania się niespalonego paliwa do silnika. Silnik może utracić właściwości smarne, więc jest możliwość jego zatarcia.
Wypalanie DPF a obroty
Zanim rozpoczniesz procedurę oczyszczania filtra cząstek stałych poprzez wypalanie, przeczytaj zalecenia od producenta do Twojego samochodu, aby dokładnie dowiedzieć się, jak bardzo te obroty mogą być przez Ciebie podniesione. Zazwyczaj wystarczy podnieść je do 3,5 tysięcy obr. na minutę, jednakże rozsądniej będzie zaczerpnąć informacji na ten temat.
Wypalanie DPF postojowe czy w trasie?
Spośród tych dwóch metod wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, najlepiej wybrać drugi sposób, ponieważ nie obciąża on silnika tak, jak wypalanie postojowe oraz w trybie serwisowym. Podczas jazdy, przy zwiększonej prędkości oraz obrotach sadza wypala się naturalnie.
MaxiEcu - wypalanie DPF
MaxiEcu jest to ogólnodostępny program do wypalenia zawartości znajdującej się w filtrze cząstek stałych, który bez problemu możesz kupić w Internecie. Na rynku właściwie jest o wiele więcej tego typu programów i każdy może wykupić licencję, natomiast z naszej strony nie zalecamy użytkować ich samodzielnie, ponieważ programowe wypalanie DPF wymaga odpowiedniej wiedzy do rzetelnego wykonania, bez wystąpienia jakichkolwiek problemów z pozostałymi elementami układu wydechowego i nie tylko.
Komentarze