Wypalanie DPF - kopcenie

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Wypalanie filtra DPF jest związane z kopceniem!

Wypalanie DPF i kopcenie z tym związane stanowi zazwyczaj naturalne zjawisko - oczywiście jeżeli kopcenie to trwa wyłącznie w trakcie procesu dopalania sadzy. Bardzo często obserwowalny może być na przykład siwy dym przy wypalaniu DPF, niekiedy zdarza się również, iż podczas wypalania DPF dymi na niebiesko. Zazwyczaj nie powinno to wzbudzać naszych obaw i powinniśmy je traktować jako naturalne następstwo procedury dopalania sadzy. Bardzo istotnym jest natomiast wyłapywanie symptomów związanych z brakiem drożności w naszym filtrze, ponieważ zapchany DPF kopci, a jeżeli porównamy to z podejmowaniem przez nasz samochód próby dopalania sadzy w odstępie czasu, znacznie niższym niż kilkaset kilometrów od poprzedniego – wówczas możemy się zacząć niepokoić. Warto wówczas zwrócić, także uwagę na pracę naszego silnika – przyjrzeć się jego mocy, czy też obserwować zużycie paliwa i płynność jazdy. Czym spowodowany jest wzrost częstotliwości wypalania naszego filtra? Na tym skupimy się poniżej.

 

Filtr cząstek stałych

Częste wypalanie DPF – przyczyny tego zjawiska

Częste wypalanie DPF zazwyczaj związane jest z nadmiernym zanieczyszczeniem naszego podzespołu. Zdarza się, iż nasz DPF jest już w takim stopniu zapchany sadzą i popiołem, że mimo licznych prób, nie jest w stanie się sam już zregenerować. Tym bardziej, iż w walce ze złogami popiołu jest po prostu bezsilny, ponieważ te nie reagują na wysokie temperatury, a tym samym nie podlegają procesowi dopalania. Częste dopalanie DPF może sygnalizować, także mechaniczne uszkodzenie naszego podzespołu, czy też wskazywać na problemy z naszą jednostką napędową.

Zużyty filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Eryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra DPF może powodować kopcenie z układu wydechowego pojazdu. Kopcenie to normalne zjawisko podczas procesu wypalania filtra, jednak powinno trwać krótko i nie powinno być zbyt intensywne. Jeśli kopcenie jest intensywne lub trwa dłużej niż kilka minut, może to sygnalizować problem z układem oczyszczania spalin. Możliwe przyczyny to: Uszkodzenie filtra DPF - może być pęknięty lub skorodowany Problemy z układem wtryskowym lub turbosprężarką.
Kubson
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF faktycznie wiąże się z większym kopceniem i warto o tym wiedzieć, żeby się nie obawiać, że to jakaś usterka. Kopci tylko na czas wypalana, jakieś 30 min.
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przy wypalaniu filtra cząstek stałych kopcenie jest naturalnym zjawiskiem... W końcu jakoś muszą się te spaliny wydostać z układu wydechowego...
Jaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie raz wypalałem Dpf-a i kopcenie w tym przypadku jest czymś naturalnym. Dlatego nie ma się co martwić, że to zjawisko tak wygląda.
Kruss
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podczas wypalania DPF oczywistym jest fakt, że samochód kopci. To taka oczywista oczywistość, która nikogo nie powinna niepokoić :)
Adik
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy auto z DPF może kopcić? No oczywiście że może, bo przecież jak jest filtr zabity, wtryski leją, albo turbo puszcza olej to auto będzie dymić, kwestia rozpoznania i naprawy usterki tak, by auto jednak nie dymiło.

Popularne wpisy