Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Samochody sygnowane marką Lexus są zazwyczaj kojarzone z pięknym wykonaniem, wysokimi osiągami oraz nowoczesnością. Luksusowe pojazdy japońskiego producenta są produkowane od 1989 roku, a każdy nowy model odznacza się efektownymi parametrami. W artykule skoncentrowaliśmy się na tym, jak koncern Lexus podchodzi do zagadnień norm czystości spalin EURO w kontekście wyposażenia aut w silniki wysokoprężne diesla oraz filtry cząstek stałych DPF. Dowiedz się, w jaki sposób można przeprowadzić skuteczne czyszczenie DPF Lexus zarówno samodzielnie, jak i w serwisie. Pomagamy znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące czyszczenia DPF – czy warto to robić? Dokładnie opisaliśmy zarówno wytyczne wypalania sadzy, jak i wskazówki niezbędne do tego, aby wybrać serwis, w którym regeneracja DPF zostanie przeprowadzona zgodnie z najwyższymi standardami.
1. Lexus i filtr cząstek stałych DPF
Lexusy z silnikiem Diesla zyskały dużą popularność w Polsce, głównie z powodu niskich cen w porównaniu do silników benzynowych. Liczne diesle na drogach naszego kraju jeszcze przed wprowadzeniem norm czystości charakteryzowały się dymieniem i generowaniem dużych ilości zanieczyszczonych spalin, natomiast obecnie zwraca się uwagę na to, aby ograniczać emisję owych zanieczyszczeń właśnie przez filtry cząstek stałych DPF/FAP. Jak wygląda, jak działa i po co jest filtr cząstek stałych DPF? Aparatura ta ma dość prostą budowę – w metalowej puszce, pod warstwą maty ochronnej, znajduje się monolit przyjmujący strukturę niezwykle wąskich kanalików. To właśnie do nich trafiają spaliny i tam zatrzymywane są szkodliwe cząstki stałe. Pomocniczo w filtrach cząstek stałych umieszcza się cząsteczki metali szlachetnych o katalitycznych właściwościach. Dzięki temu, że kanaliki filtracyjne mają bardzo małe otwory, sadze, tlenki metali oraz węglowodory wielopierścieniowe zostają zatrzymywane. Filtr DPF Lexus IS220d może działać sprawnie przez setki tysięcy kilometrów, jednakże nieodpowiednia eksploatacja skutkuje jego zużyciem oraz zapchaniem kanalików. W tej sytuacji konieczne jest czyszczenie filtra FAP bądź DPF, gdyż przez zapchany filtr cząstek stałych Lexus IS220d kopci, traci moc, a także może przechodzić w tryb awaryjny, podobnie jak inne modele w obliczu tego typu awarii i zabrudzenia DPF. W kolejnych częściach artykułu dokładnie opisaliśmy, jak przeprowadzić wypalanie DPF Lexus IS220d oraz innych modeli japońskiej marki, a także, w jakich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem będzie wodne czyszczenie DPF w serwisie. Mamy nadzieję, że po uzyskaniu tych informacji procedura wypalania sadzy nie będzie Ci straszna.
2. Wypalanie filtra DPF w Lexusie – dostępne metody
Dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych można przeprowadzić na 3 sposoby, zatem każdy użytkownik Lexusa z dieslem z pewnością znajdzie najwygodniejszą opcję. Pierwsza metoda – pasywne wypalanie DPF – jest idealna dla kierowców, którzy poruszają się często po drogach ekspresowych i autostradach. Wypalanie DPF podczas jazdy to najmniej skomplikowany proces, gdyż zachodzi automatycznie wówczas, gdy poziom sadzy we wnętrzu filtra przekroczy określoną wartość. DPF Lexus IS220d zostanie wypalony, jeśli utrzymamy wysokie obroty silnika przez około 20-30 minut, a samochód nie będzie narażony na zmiany biegów ani gwałtowne manewry hamowania. Opcja ta jest najkorzystniejsza dla pojazdu, a stwierdzenie dotyczące tego, że diesla należy od czasu do czasu przegonić. Niekiedy zdarzają się jednak sytuacje, że pojazd żąda wypalania DPF w okolicznościach, gdy dopalanie podczas jazdy jest niewykonalne. Wówczas warto wiedzieć, jak przeprowadzić aktywne wypalanie sadzy podczas postoju. Aby w przypadku modeli pokrewnych do egzemplarza Lexus IS220d wypalanie DPF w sposób aktywny przyniosło oczekiwane efekty, należy sprawdzić, czy jednostka napędowa jest w zupełności sprawna. Jeśli w jej obrębie występują jakiekolwiek usterki, wypalanie może przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Aktywna regeneracja DPF w Lexusie polega na zwiększaniu i utrzymaniu wysokich obrotów pojazdu podczas postoju, gdyż jest to sygnał, że samochód ma zrealizować wtrysk oleju napędowego oraz przeprowadzić spalanie pozakomorowe. Dzięki temu temperatura DPF osiąga wartości optymalne do wypalania DPF (600-650 stopni Celsjusza) lub FAP (400-450 stopni Celsjusza). Warto dodać, że wypalanie aktywne to proces, po którym na podłożu mogą pozostać znaczne ślady sadzy, dlatego też nie polecamy przeprowadzać go na podjeździe, w pobliżu elewacji czy w garażu. Jeśli obie z zasugerowanych metod nie przemawiają do Ciebie, skorzystaj z trzeciej opcji, czyli z serwisowego wypalania DPF. Zgodnie z tym, co wskazuje nazwa, objawy zapchanego filtra DPF można zniwelować w serwisie bądź warsztacie. Wymuszone dopalanie sadzy to proces, nad którego przebiegiem czuwa specjalista posługujący się fachowym oprogramowaniem. Jeśli Lexus IS220d i brak mocy to problem, który odbiera Ci satysfakcję z jazdy, wypróbuj dostępne sposoby wypalania DPF. Informacje na ten temat znajdziesz na portalach typu czyszczenie DPF – forum oraz na stronie naszego autoryzowanego serwisu.
Zapchany DPF – skomplikowane przypadki
Klienci niekiedy zgłaszają się do nas z problemami doszczętnie zatkanego, stopionego bądź uszkodzonego filtra cząstek stałych. O ile w okolicznościach wystąpienia usterek mechanicznych jedyne rozwiązanie stanowi wymiana określonych elementów bądź całego filtra, tak w przypadku, gdy masa popiołu w DPF jest zbyt duża, wodne czyszczenie DPF jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Rozwiewamy wątpliwości na temat tego, jak usunąć popiół z DPF. Wypalanie nie okaże się skuteczne, gdyż popiół nie jest palny. Warto wówczas skontaktować się z dobrze wyposażonym serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych, gdzie w specjalnych maszynach filtry są dokładnie myte, a ich parametry po przeprowadzonym czyszczeniu przyjmują wartości porównywalne do fabrycznych. Filtr cząstek stałych Lexus IS220d kwalifikuje się do wymiany na nowy w sporadycznych okolicznościach, w wielu przypadkach natomiast można uniknąć związanych z tym wysokich kosztów. Ile kosztuje filtr cząstek stałych Lexus IS220d? Cena nowego elementu jest zależna od wielu czynników, jednakże z całą pewnością deklarujemy, że może być kilkukrotnie wyższa od regeneracji DPF w serwisie. Wspomniane przez nas metody dopalania sadzy wiążą się natomiast jedynie z kosztami paliwa, dlatego też warto profilaktycznie czyścić DPF. Pomocne okazują się również preparaty typu DPF Cleaner. Dzięki nim można jeszcze skuteczniej pozbyć się osadów i nagarów z wnętrza filtra cząstek stałych.
Komentarze