Wypalanie DPF Mitsubishi – część 9

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Model Mitsubishi wyposażony w DPF

Kwestia wypalania filtrów cząstek stałych jest współcześnie bardzo istotna i aktualna. Konieczność wprowadzania systemów oczyszczania spalin dyktują normy Euro, które obecnie musi spełniać każdy pojazd poruszający się po europejskich drogach. Japońska marka Mitsubishi poważnie podeszła do zagadnień związanych z wymogiem określonego poziomu czystości spalin, dlatego też w modelach Mitsubishi wyposażonych w silnik wysokoprężny Diesla spotykamy filtry cząstek stałych DPF. Omawiając funkcjonalność filtrów cząstek stałych w samochodach japońskiej marki, skoncentrowaliśmy się nie tylko na działaniu DPF, ale także na praktycznych aspektach dotyczących tego, jak wymusić wypalanie DPF Outlander bądź czy automatyczne wypalanie DPF Space Star to skuteczny sposób na pozbycie się sadzy z wnętrza filtra. Czy wysoki poziom oleju w Mitsubishi ASX ma coś wspólnego z DPF? Sprawdźmy to!

Filtr DPF

1. Mitsubishi – pojazdy wyposażone w DPF

Historia pochodzącej z Tokio marki Mitsubishi sięga 1870 roku, natomiast samo przedsiębiorstwo na przestrzeni lat reprezentowało zróżnicowane dziedziny działalności – od żeglugi morskiej przez usługi bankowe i produkcję samolotów, aż do projektowania i budowy samochodów, które obecnie są znane na całym świecie. Wśród modeli Mitsubishi najczęściej użytkowanych w Polsce spotkamy Mitsubishi ASX, Eclipse Cross, Lancer, Outlander, Pajero, Space Star czy Shogun. Koncern deklaruje, że jego działalność biznesowa jest związana z globalnym postrzeganiem świata, stąd też w produkowanych pojazdach znajdziemy szereg rozwiązań zapewniających komfort jazdy oraz bezpieczeństwo środowiska naturalnego. W sytuacjach, gdy montowane w samochodach Mitsubishi filtry cząstek stałych przestają działać zgodnie z ich przeznaczeniem, właściciele poszukują porad i wskazówek, najczęściej w przypadku ASX. DPF forum dostarcza interesujących informacji, my natomiast porządkujemy wiedzę na temat tego, jak wypalić DPF oraz jak usunąć popiół z DPF.

Filtr DPF

2. Zatrzymywanie cząstek stałych w Mitsubishi dzięki DPF

Na jakiej zasadzie w Mitsubishi działa filtr cząstek stałych? Praca DPF/FAP w japońskich pojazdach jest niemalże identyczna jak w innych markach. Stosowane zamiennie nazewnictwo filtra cząstek stałych w Mitsubishi ma swoje uzasadnienie – przedsiębiorstwo podejmowało współpracę z grupą PSA, dlatego też w pojazdach możemy odnaleźć FAPy, czyli mokre filtry cząstek stałych, które do działania potrzebują dodatku płynu katalitycznego. Jakie zadanie w Mitsubishi ASX filtr cząstek stałych spełnia podczas jazdy? Do jego kanalików trafiają bardzo szkodliwe cząsteczki, które są wytwarzane w procesie spalania oleju napędowego. Budowa silnika Diesla wiąże się z dostarczaniem zbyt małych ilości tlenu niezbędnego do spalania, dlatego też produktem ubocznym są cząstki ciał stałych. Ich szkodliwość dla środowiska oraz zdrowia ludzkiego jest na tyle poważnym problemem, że brak filtra cząstek stałych wiąże się z ponoszeniem konsekwencji prawnych. Filtry FAP i ich wnętrze to mnóstwo kanalików o maleńkich otworach wyrażanych w jednostkach mniejszych niż milimetr. Monolityczne kanaliki są dodatkowo pokryte powłoką katalityczną, którą tworzy zazwyczaj metal szlachetny. Dzięki temu, że kanały w filtrze DPF są z jednej strony blokowane, spaliny znajdują drogę ujścia tylko po przefiltrowaniu. Rozwiązanie to jest stosunkowo proste, lecz bardzo efektywne, gdyż spaliny w sprawnym DPF mogą zostać oczyszczone z niemal 99% skuteczności. Efektywność realizacji procesu spada, a następnie zanika w sytuacjach, gdy filtr cząstek stałych DPF zostanie zatkany nagromadzonymi cząsteczkami węgla. Wówczas doskonałym rozwiązaniem jest wypalanie DPF. Mitsubishi Pajero, Galant czy Lancer po dopalaniu sadzy może niezawodnie działać przez długi czas. Poniżej dokładnie opisaliśmy metody, za pomocą których można przeprowadzić wypalanie DPF bez konieczności wizyty w warsztacie.

Filtr DPF odpowiadający za oczyszczanie spalin

3. Wypalanie DPF/FAP w Mitsubishi

Czy wypalanie DPF to obowiązek każdego kierowcy samochodu z silnikiem Diesla? Na chwilę obecną to potrzebne działanie, dzięki któremu sytuacja, gdy w Mitsubishi Outlander przybywa oleju bądź drażnią nas i niepokoją inne objawy zapchanego DPF. Niektórzy z problemem filtra wiążą również nieścisłości układu Auto Stop & Go, jednakże kontrolka AS&G to odrębna kwestia, a jej nieuzasadnione aktywowanie wynika z niewłaściwego zaprogramowania sterowników. W przypadku modelu ASX 1.8 DID DPF będzie działał prawidłowo aż do momentu, gdy nie zostanie zapchany sadzami. Jeśli zawartość cząsteczek sadzy jest zbyt duża, warto przeprowadzić aktywne, pasywne bądź wymuszone wypalanie filtra cząstek stałych DPF. Prezentujemy konkretne różnice pomiędzy wybranymi metodami wypalania DPF, natomiast decyzja dotyczące tego, czy wypalać filtr cząstek stałych na postoju, czy podczas jazdy, należy do Ciebie. Aby dopalić sadze w sposób pasywny, czyli podczas jazdy, wystarczy udać się na wycieczkę. Warunkiem koniecznym jest jednak, aby mieć okazję do podróży drogą szybkiego ruchu lub autostradą, na której kierowca nie będzie zmuszony zmieniać prędkości, redukować obrotów czy włączać różnych biegów. W sprzyjających warunkach nasze Mitsubishi samo rozpocznie, przeprowadzi i zakończy procedurę wypalania filtra cząstek stałych. Brak możliwości udania się na taką trasę nie stanowi poważnego problemu w kontekście funkcjonowania DPF w Mitsubishi, gdyż równie dobrze można przeprowadzić aktywną regenerację DPF, czyli wypalanie filtra cząstek stałych na postoju. Przeprowadzone w ten sposób wypalanie DPF Mitsubishi Pajero wymaga już określonej aktywności kierowcy oraz pewności, że jednostka napędowa w pojeździe jest niezaprzeczalnie sprawna. Chcąc zrealizować dopalanie sadzy w sposób aktywny w Mitsubishi, należy zarezerwować około 20 minut na postój. W tym czasie zadaniem kierowcy jest zaciągnięcie hamulca ręcznego na biegu jałowym, a następnie wciskanie gazu tak, aby silnik otrzymał wyraźny komunikat, że należy wprowadzić dodatkowy wtrysk paliwa oraz generować temperaturę z przedziału 400-650 stopni Celsjusza, w której nagromadzone sadze mogą zostać spalone. Kontrolka DPF Mitsubishi ASX sygnalizująca problem z filtrem cząstek stałych może także skłonić nas ku decyzji o przeprowadzaniu serwisowego wypalania DPF/FAP. Jest to sposób najmniej naturalny dla samochodu, lecz najwygodniejszy dla kierowcy, dlatego też o nim wspominamy. W serwisie fachowiec łączy samochód z zewnętrznym oprogramowaniem. Za jego pomocą może w przykładowym modelu Mitsubishi ASX wypalanie DPF przeprowadzić w tak zwany sposób wymuszony, bez ingerencji kierowcy.

 DPF w modelach Mitsubishi

Czy wypalanie DPF w Mitsubishi można pominąć?

Jeśli posiadamy Mitsubishi w Dieslu, wypalania filtra cząstek stałych DPF lepiej nie pomijać. Samochody, którymi kierowcy przemierzają długie odcinki, dopalają sadze automatycznie, realizując wówczas pasywną regenerację DPF. W przypadku tych pojazdów sygnowanych logo Mitsubishi, którymi użytkownicy jeżdżą tylko po krótkich odcinkach, z całą stanowczością doradzamy przeprowadzenie pasywnego, aktywnego bądź wymuszonego wypalania DPF. Przypominamy, że usuwanie DPF w Mitsubishi ASX, Colt, Lancer czy Outlander to jedna z najgorszych opcji, na którą decydują się nieświadomi skutków właściciele pojazdów. Usunięty DPF nie oznacza obecnie koca, lecz początek problemów, które napotkamy już podczas kontroli drogowej bądź przy okazji wykonywania przeglądu technicznego.

Filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono 8 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam jaki jest koszt usunięcia dpf przy mitsubishi asx 1,8 150KM
Jacek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach Mitsubishi jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów Mitsubishi, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem Mitsubishi w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Irek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lancer 1.8 DiD2011 usunęliśmy dpf wgraliśmy mapę na 180KM 350NM Przegląd miałem na dwa lata ... Kolejny przegląd spaliny 2.50 maximum to 1.50 w Irlandii Wgraliśmy orginalna mapę na 150KM 300NM spaliny na teście 3.10 . Nie było wyjścia musiałem kupić na allegro DPF do ASX za 1500zl i wgrana mapa na 180 ... Spaliny 0.20 !!!
jacek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim mitsubishi outlander dpf w ostatniej chwili dało się zregenerować. Inaczej czekała mnie wymiana na całkiem nowy.
Taran
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Elektronicznie wyłączając dpf i po krzyku - tak niektórzy robią, ale nie jest to rozwiązanie, bo dopiero jak się wytnie filtr i wyłączy to się zaczynają problemy. Jednyna słuszna opcja to czyszczenie dpf.&nbsp;</p>
diana
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakaś gwarancja jest na taki wyczyszczony dpf w Mitsubishi?

Popularne wpisy

7 października 2021

Co jest drogiego w katalizatorze?

Katalizatory są drogie, ponieważ do ich produkcji używa się drogocennego surowca, jakim jest platyna (lub inne metale szlachetne o właściwościach katalitycznych), dlatego nie bądź zaskoczony, gdy spotkasz się z ceną powyżej 2, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. ...