Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Kwestia wypalania filtrów cząstek stałych jest współcześnie bardzo istotna i aktualna. Konieczność wprowadzania systemów oczyszczania spalin dyktują normy Euro, które obecnie musi spełniać każdy pojazd poruszający się po europejskich drogach. Japońska marka Mitsubishi poważnie podeszła do zagadnień związanych z wymogiem określonego poziomu czystości spalin, dlatego też w modelach Mitsubishi wyposażonych w silnik wysokoprężny Diesla spotykamy filtry cząstek stałych DPF. Omawiając funkcjonalność filtrów cząstek stałych w samochodach japońskiej marki, skoncentrowaliśmy się nie tylko na działaniu DPF, ale także na praktycznych aspektach dotyczących tego, jak wymusić wypalanie DPF Outlander bądź czy automatyczne wypalanie DPF Space Star to skuteczny sposób na pozbycie się sadzy z wnętrza filtra. Czy wysoki poziom oleju w Mitsubishi ASX ma coś wspólnego z DPF? Sprawdźmy to!
1. Mitsubishi – pojazdy wyposażone w DPF
Historia pochodzącej z Tokio marki Mitsubishi sięga 1870 roku, natomiast samo przedsiębiorstwo na przestrzeni lat reprezentowało zróżnicowane dziedziny działalności – od żeglugi morskiej przez usługi bankowe i produkcję samolotów, aż do projektowania i budowy samochodów, które obecnie są znane na całym świecie. Wśród modeli Mitsubishi najczęściej użytkowanych w Polsce spotkamy Mitsubishi ASX, Eclipse Cross, Lancer, Outlander, Pajero, Space Star czy Shogun. Koncern deklaruje, że jego działalność biznesowa jest związana z globalnym postrzeganiem świata, stąd też w produkowanych pojazdach znajdziemy szereg rozwiązań zapewniających komfort jazdy oraz bezpieczeństwo środowiska naturalnego. W sytuacjach, gdy montowane w samochodach Mitsubishi filtry cząstek stałych przestają działać zgodnie z ich przeznaczeniem, właściciele poszukują porad i wskazówek, najczęściej w przypadku ASX. DPF forum dostarcza interesujących informacji, my natomiast porządkujemy wiedzę na temat tego, jak wypalić DPF oraz jak usunąć popiół z DPF.
2. Zatrzymywanie cząstek stałych w Mitsubishi dzięki DPF
Na jakiej zasadzie w Mitsubishi działa filtr cząstek stałych? Praca DPF/FAP w japońskich pojazdach jest niemalże identyczna jak w innych markach. Stosowane zamiennie nazewnictwo filtra cząstek stałych w Mitsubishi ma swoje uzasadnienie – przedsiębiorstwo podejmowało współpracę z grupą PSA, dlatego też w pojazdach możemy odnaleźć FAPy, czyli mokre filtry cząstek stałych, które do działania potrzebują dodatku płynu katalitycznego. Jakie zadanie w Mitsubishi ASX filtr cząstek stałych spełnia podczas jazdy? Do jego kanalików trafiają bardzo szkodliwe cząsteczki, które są wytwarzane w procesie spalania oleju napędowego. Budowa silnika Diesla wiąże się z dostarczaniem zbyt małych ilości tlenu niezbędnego do spalania, dlatego też produktem ubocznym są cząstki ciał stałych. Ich szkodliwość dla środowiska oraz zdrowia ludzkiego jest na tyle poważnym problemem, że brak filtra cząstek stałych wiąże się z ponoszeniem konsekwencji prawnych. Filtry FAP i ich wnętrze to mnóstwo kanalików o maleńkich otworach wyrażanych w jednostkach mniejszych niż milimetr. Monolityczne kanaliki są dodatkowo pokryte powłoką katalityczną, którą tworzy zazwyczaj metal szlachetny. Dzięki temu, że kanały w filtrze DPF są z jednej strony blokowane, spaliny znajdują drogę ujścia tylko po przefiltrowaniu. Rozwiązanie to jest stosunkowo proste, lecz bardzo efektywne, gdyż spaliny w sprawnym DPF mogą zostać oczyszczone z niemal 99% skuteczności. Efektywność realizacji procesu spada, a następnie zanika w sytuacjach, gdy filtr cząstek stałych DPF zostanie zatkany nagromadzonymi cząsteczkami węgla. Wówczas doskonałym rozwiązaniem jest wypalanie DPF. Mitsubishi Pajero, Galant czy Lancer po dopalaniu sadzy może niezawodnie działać przez długi czas. Poniżej dokładnie opisaliśmy metody, za pomocą których można przeprowadzić wypalanie DPF bez konieczności wizyty w warsztacie.
3. Wypalanie DPF/FAP w Mitsubishi
Czy wypalanie DPF to obowiązek każdego kierowcy samochodu z silnikiem Diesla? Na chwilę obecną to potrzebne działanie, dzięki któremu sytuacja, gdy w Mitsubishi Outlander przybywa oleju bądź drażnią nas i niepokoją inne objawy zapchanego DPF. Niektórzy z problemem filtra wiążą również nieścisłości układu Auto Stop & Go, jednakże kontrolka AS&G to odrębna kwestia, a jej nieuzasadnione aktywowanie wynika z niewłaściwego zaprogramowania sterowników. W przypadku modelu ASX 1.8 DID DPF będzie działał prawidłowo aż do momentu, gdy nie zostanie zapchany sadzami. Jeśli zawartość cząsteczek sadzy jest zbyt duża, warto przeprowadzić aktywne, pasywne bądź wymuszone wypalanie filtra cząstek stałych DPF. Prezentujemy konkretne różnice pomiędzy wybranymi metodami wypalania DPF, natomiast decyzja dotyczące tego, czy wypalać filtr cząstek stałych na postoju, czy podczas jazdy, należy do Ciebie. Aby dopalić sadze w sposób pasywny, czyli podczas jazdy, wystarczy udać się na wycieczkę. Warunkiem koniecznym jest jednak, aby mieć okazję do podróży drogą szybkiego ruchu lub autostradą, na której kierowca nie będzie zmuszony zmieniać prędkości, redukować obrotów czy włączać różnych biegów. W sprzyjających warunkach nasze Mitsubishi samo rozpocznie, przeprowadzi i zakończy procedurę wypalania filtra cząstek stałych. Brak możliwości udania się na taką trasę nie stanowi poważnego problemu w kontekście funkcjonowania DPF w Mitsubishi, gdyż równie dobrze można przeprowadzić aktywną regenerację DPF, czyli wypalanie filtra cząstek stałych na postoju. Przeprowadzone w ten sposób wypalanie DPF Mitsubishi Pajero wymaga już określonej aktywności kierowcy oraz pewności, że jednostka napędowa w pojeździe jest niezaprzeczalnie sprawna. Chcąc zrealizować dopalanie sadzy w sposób aktywny w Mitsubishi, należy zarezerwować około 20 minut na postój. W tym czasie zadaniem kierowcy jest zaciągnięcie hamulca ręcznego na biegu jałowym, a następnie wciskanie gazu tak, aby silnik otrzymał wyraźny komunikat, że należy wprowadzić dodatkowy wtrysk paliwa oraz generować temperaturę z przedziału 400-650 stopni Celsjusza, w której nagromadzone sadze mogą zostać spalone. Kontrolka DPF Mitsubishi ASX sygnalizująca problem z filtrem cząstek stałych może także skłonić nas ku decyzji o przeprowadzaniu serwisowego wypalania DPF/FAP. Jest to sposób najmniej naturalny dla samochodu, lecz najwygodniejszy dla kierowcy, dlatego też o nim wspominamy. W serwisie fachowiec łączy samochód z zewnętrznym oprogramowaniem. Za jego pomocą może w przykładowym modelu Mitsubishi ASX wypalanie DPF przeprowadzić w tak zwany sposób wymuszony, bez ingerencji kierowcy.
Czy wypalanie DPF w Mitsubishi można pominąć?
Jeśli posiadamy Mitsubishi w Dieslu, wypalania filtra cząstek stałych DPF lepiej nie pomijać. Samochody, którymi kierowcy przemierzają długie odcinki, dopalają sadze automatycznie, realizując wówczas pasywną regenerację DPF. W przypadku tych pojazdów sygnowanych logo Mitsubishi, którymi użytkownicy jeżdżą tylko po krótkich odcinkach, z całą stanowczością doradzamy przeprowadzenie pasywnego, aktywnego bądź wymuszonego wypalania DPF. Przypominamy, że usuwanie DPF w Mitsubishi ASX, Colt, Lancer czy Outlander to jedna z najgorszych opcji, na którą decydują się nieświadomi skutków właściciele pojazdów. Usunięty DPF nie oznacza obecnie koca, lecz początek problemów, które napotkamy już podczas kontroli drogowej bądź przy okazji wykonywania przeglądu technicznego.
Komentarze