Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Samochody produkcji japońskiego koncernu Nissan mają licznych zwolenników. Modele Nissana wyposażone w silniki wysokoprężne są dynamiczne i raczej oszczędne, jednak zastosowanie w nich elementu, jakim jest filtr cząstek stałych DPF, budzi wśród właścicieli Qashqai czy Primery liczne wątpliwości. Postanowiliśmy zebrać istotne informacje na temat wypalania DPF w Nissanie w jeden obszerny, wyczerpujący temat artykuł. Masz okazję dowiedzieć się, jakim przebiegiem powinna charakteryzować się procedura wypalania DPF Nissan Qashqai, a także jak wymusić wypalanie DPF. Przekonujemy, że użytkowanie samochodu z filtrem cząstek stałych nie musi być uciążliwe, jeśli będziemy stosować się do określonych, prostych zasad. DPF to obecnie niezbędny element samochodu – mamy tutaj na względzie względy czystości środowiska oraz unikania chorób wywoływanych przez szkodliwe cząstki stałe. W artykule zamieściliśmy wiele wskazówek na temat tego, jak dbać o DPF w poszczególnych modelach Nissana, takich jak Qashqai, Note, Almera czy Juke, a także, w jaki sposób skutecznie dopalić filtr cząstek stałych, by mógł służyć maksymalnie długo.
1. Odpowiedź Nissana na normy czystości spalin
Wypalanie filtra cząstek stałych Nissan to temat aktualny i bardzo istotny, którego znaczenie w pełni ukształtowało się po wprowadzeniu norm czystości powietrza. Chcąc podtrzymać jak najdłuższą funkcjonalność DPF w pojeździe, warto zadbać o optymalne warunki eksploatacji DPF. W tym celu warto zakupić odpowiedni preparat do czyszczenia DPF, zwracać uwagę na jakość tankowanego paliwa, a także wyrobić określony styl jazdy pozbawiony niepotrzebnych gwałtownych manewrów. Jeśli mimo tego filtr cząstek stałych ulegnie zatkaniu, dobrym sposobem na usunięcie sadzy jest właśnie wypalanie DPF. Objawy, które wskazują na konieczność wypalenia sadzy, wynikają z zasady działania filtra cząstek stałych. Zazwyczaj jest to jeden z elementów układu wydechowego, do którego trafiają spaliny zanieczyszczone cząsteczkami ciał stałych. Skład nagromadzonych w spalinach pyłów powinien budzić nasze obawy, gdyż oprócz węgla znajdziemy tam tlenki metali oraz wielopierścieniowe węglowodory o właściwościach aromatycznych. Wniknięcie tego typu substancji do organizmu człowieka może zakończyć się poważnymi chorobami, a nawet wystąpieniem nowotworów, a w środowisku naturalnym cząstki te przyczyniają się do nasilania efektu cieplarnianego oraz powiększania dziury ozonowej. Dzięki temu, że w samochodach znajdują się filtry cząstek stałych DPF, szkodliwe składniki spalin są zatrzymywane. Warto tutaj podkreślić, że DPF charakteryzuje się skutecznością filtracji w około 99%, dlatego też jego obecność w samochodzie jest nieoceniona. Aby system filtrowania spalin mógł działać, niezbędna jest specjalna budowa DPF. Wkład filtra stanowi połączenie setek kanalików, przez które dymy powstałe wskutek spalania oleju napędowego mogą przedostawać się tylko w jednym kierunku. Dzięki temu, że średnice kanalików są bardzo wąskie, cząsteczki można w mechaniczny sposób zatrzymać. Filtr cząstek stałych Nissan Qashqai 1.5 dCi bądź innego modelu Nissana zapycha się, gdy wraz z biegiem czasu przybywa w nim sadzy. Zgromadzone nagary zatykają przelot kanałów i właśnie w tej sytuacji mówimy o konieczności przeprowadzenia wypalania sadzy. O tym, że DPF Nissan Qashqai 1.6 dCi potrzebuje wypalania, kierowcę poinformuje kontrolka DPF Nissan Qashqai. W innych, pozbawionych tej diody kontrolnej modelach, musimy zdać się na obserwację pracy samochodu. Na Qashqai forum możemy przeczytać, że Nissany z zatkanymi filtrami DPF najczęściej gwałtownie tracą moc, mają trudności z przyspieszaniem, a także sygnalizują nieprawidłowości kontrolką check engine oraz błędem P0266 Nissana Qashqai lub innego modelu. Okazuje się, że w wielu przypadkach można wyczyścić DPF niemalże domowym sposobem. W kolejnej części opisaliśmy rekomendowane metody wypalania filtra cząstek stałych, których zasady są zbliżone do tego, jak wymusić wypalanie DPF Renault czy Opel.
2. Sposoby wypalania DPF Nissan
Procedura wypalania DPF w nowoczesnych samochodach, jakimi poruszamy się na co dzień, jest zaskakująco prosta. Nagromadzenie w filtrze sadzy przestanie stanowić problem, jeśli zastosujemy się do kilku krótkich zasad wypalania sadzy. Nissan Qashqai i 2.0 dCi – wypalanie DPF można przeprowadzić na 2, a nawet 3 sposoby, podobnie jak w innych modelach z rodziny japońskiej marki. Najlepszą, naturalną dla pojazdu metodą jest pasywne wypalanie. Nissan z zaczopowanym filtrem cząstek stałych dopali sadze automatycznie, jeśli tylko damy mu na to szansę. W celu przeprowadzenia pasywnej regeneracji wystarczy udać się na trwającą około 20-30 minut przejażdżkę, utrzymując wysokie obroty i prędkość przekraczającą 60 kilometrów na godzinę. W podanym czasie na skutek podniesionej do 450-650 stopni Celsjusza temperaturze sadze powinny zostać wypalone, a problem z zatkanym filtrem cząstek stałych – rozwiązany. Analizy dowodzą, iż najczęściej problemy z filtrami DPF mają te samochody, które są użytkowane jedynie do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach. Częste uruchamianie i wyłączanie jednostki napędowej, stanie w korkach, konieczność wielokrotnego gwałtownego hamowania to dla DPF duże wyzwanie. W tego typu okolicznościach w przypadku krewnych modelu Nissan Qashqai, DPF ulega zatkaniu znacznie szybciej. Kierowcy pozbawieni możliwości przeprowadzenia pasywnego wypalania sadzy powinni zaznajomić się z procedurą aktywnej regeneracji filtra cząstek stałych podczas postoju. Aby wykonać ten proces, należy poinformować silnik o konieczności wykonania dodatkowego wtrysku paliwa. Doskonałym sygnałem będzie utrzymywanie wysokich obrotów na postoju i biegu jałowym przez kilka-kilkanaście sekund. Wówczas pojazd sam rozpocznie i przeprowadzi wypalanie sadzy, metoda ta jest natomiast w pełni bezpieczna dla aut z całkowicie sprawnym silnikiem. Nie polecamy wypalać sadzy w garażu ze względu na zamkniętą przestrzeń ani obok elewacji domu czy bloku, bo możemy zostawić ślad w postaci plamy sadzy. Osoby obawiające się tego, czy będą umiały przeprowadzić wypalanie DPF na postoju, mogą udać się do mechanika i poprosić o serwisowe wypalanie DPF. Wymuszone przez zewnętrze oprogramowanie dopalanie sadzy jest procesem, który nie wymaga ingerencji kierowcy. Metoda ta z pewnością sprawdzi się w przypadku Nissan Tiida DPF bądź Nissan Qashqai 2.0DCI DPF.
Wypalanie a regeneracja DPF w modelach Nissana
Zakup używanego pojazdu marki Nissan warto poprzedzić rozeznaniem dotyczącym obecności filtra cząstek stałych. Wyobraźmy sobie, że masz możliwość zakupu Nissan Qashqai 1.5 dCi. Czy ma DPF? Lepiej zweryfikować to zawczasu, ponieważ konsekwencje wynikające z braku filtra cząstek stałych są coraz bardziej surowe. Jeśli zakupiony z rynku wtórnego Nissan Qashqai bez DPF zatrzyma patrol drogowy, funkcjonariusze mogą nałożyć na nas mandat do 500 złotych. Ten sam bądź inny model Nissana bez DPF nie przejdzie również przeglądu technicznego i konieczny będzie zakup oraz montaż nowego filtra. Właściciele wyposażonego w DPF Nissana Qashqai 1.5 dCi często pytają nas, czy wypalanie DPF jest tym samym, co regeneracja filtra. Okazuje się, że mimo zwyczajowego zamiennego nazewnictwa są to odmienne procesy. Wypalanie sadzy z DPF można przeprowadzić na własną rękę, natomiast regeneracja to zaawansowany technologicznie proces, który może być przeprowadzany jedynie w profesjonalnych serwisach zajmujących się czyszczeniem i właśnie regeneracją filtrów cząstek stałych.
Komentarze