Wypalanie DPF Opel – część 15

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP
 filtr cząstek stałych Opel

W ramach naszej serii artykułów dotyczących eksploatacji i wypalania DPF w pojazdach licznych marek postanowiliśmy opisać również samochody produkowane przez niemiecki koncern Opel. Historia tej marki sięga 1862 roku, współcześnie natomiast Opel przynależy do Groupe PSA, a na liniach produkcyjnych fabryki pojawiają się coraz bardziej nowoczesne modele, realizujące nie tylko wygórowane wymagania klientów, ale także zalecenia czystości spalin dyktowane normami EURO. Astra, Insignia, Vectra czy Vivaro to popularne na polskich drogach modele, dlatego też warto wiedzieć, jak we właściwy sposób użytkować te pojazdy, które są wyposażone w silnik diesla oraz DPF. Właściwa eksploatacja oraz przeprowadzone zgodnie ze wskazówkami wypalanie filtra cząstek stałych to czynniki, które okazują się bardzo pomocne w zachowaniu maksymalnie długiej żywotności DPF. Na temat tego, jakie zadanie spełnia filtr cząstek stałych w autach z silnikiem wysokoprężnym, zna odpowiedź większość kierowców. Filtr DPF mechanicznie oczyszcza spaliny z cząstek stałych, dlatego też warto mieć go w wyposażeniu samochodu. Przestrzegamy przed usuwaniem DPF z Opla, wskazując skuteczne sposoby na poradzenie sobie z awarią filtra cząstek stałych.

Filtr DPF w pojazdach marki Opel

1. Insignia

Czy procedura wypalania DPF Opel Insignia to skomplikowana kwestia? Okazuje się, że w przypadku modeli z rodziny egzemplarza Opel Insignia wypalanie DPF na postoju, podczas jazdy czy serwisowe wypalanie DPF Opel Insignia to naprawdę prosta sprawa, z którą poradzi sobie nawet początkujący kierowca. Ci interesujące, często spotykamy się z pytaniem dotyczącym modelu Opel Insignia – gdzie jest DPF w tym pojeździe? Jego umieszczenie jest dość nietypowe, gdyż filtr nie stanowi widocznej części układu wydechowego i jest umieszczony w pobliżu silnika. O tym, że w filtrze cząstek stałych nagromadziły się zanieczyszczenia, powiadomi nas nie tylko komunikat, ale także typowe dla zapchanego DPF objawy. Samochód z filtrem DPF, w którym znajduje się zbyt wysoki poziom sadzy, będzie sygnalizował problem poprzez spadki mocy, trudności z przyspieszaniem oraz uruchamianie trybu awaryjnego. Nowoczesne samochody dosłownie podpowiedzą kierowcy, jak należy się zachować w sytuacji, gdy jest konieczne wypalanie DPF. Objawy oraz komunikaty to wystarczające sygnały, że należy przeprowadzić dopalanie sadzy w Oplu. Jak wymusić wypalanie DPF w Insignii? To, w jaki sposób odpowiemy na zadane w ten sposób pytanie, jest poniekąd uzależnione od okoliczności. Zablokowany sadzami DPF wypali się automatycznie, jeśli tylko będziemy poruszać się po autostradzie bądź drodze ekspresowej z określoną prędkością i bez manewrów biegami. W sytuacjach, gdy poruszamy się Oplem Insignia najczęściej po mieście i nie mamy opcji udać się w trasę, procedura oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy może przebiegać w inny sposób. Wypalanie DPF na postoju Opel Insignia zrealizuje wówczas, gdy otrzyma do tego wyraźną wskazówkę. Zaleca się, aby tego typu komunikatem było utrzymanie przez kilkadziesiąt sekund wysokich obrotów na biegu jałowym. Wtedy jednostka napędowa osiąga gotowość do zrealizowania dodatkowego wtrysku paliwa, a co się z tym wiąże – do generowania temperatur sięgających 600-650 stopni Celsjusza, w których możliwe jest spalenie sadzy. Wypalanie DPF można również przeprowadzić w serwisie, wówczas mówi się o wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych. Nad zainicjowaniem, przebiegiem oraz zakończeniem serwisowego wypalania DPF czuwa mechanik samochodowy obsługujący specjalny program, w którym jedną z funkcjonalności jest właśnie wypalanie filtra cząstek stałych. Wracając do kwestii dopalania sadzy samodzielnie – kierowca powinien wiedzieć, jaki komunikat może kierować do niego kontrolka wypalania DPF Insignia. Dioda DPF Insignia, która świeci ciągłym światłem, oznacza że zawartość osadów w filtrze jest bardzo wysoka i należy przeprowadzać pasywne wypalanie DPF podczas jazdy do zgaśnięcia lampki kontrolnej. Jeśli wspomniana lampka zapala się i gaśnie, jej miganie świadczy o całkowitym zapchaniu filtra. W tej sytuacji dopalenie sadzy jest koniecznością, natomiast niedokończenie bądź przerwanie tego procesu może zakończyć się awarią jednostki napędowej. Jeśli pokonujemy często długie odległości samochodem Opel Insignia, jak rozpoznać wypalanie DPF może być dość nieoczywistą kwestią, gdyż nie powiadomi nas o tym kontrolka. Jako typowe oznaki można wskazać natomiast zmianę zabarwienia spalin oraz uruchomienie ogrzewania tylnej szyby. Zastosowanie nowoczesnych technologii w kontekście filtrów cząstek stałych oraz ich roli w pojazdach ukazuje również zainteresowanie aplikacją OPL DPF Monitor, za której pomocą można odczytać i sprawdzić parametry filtra DPF. Na koniec charakterystyki pracy filtra cząstek stałych w Insignii z silnikiem diesla chcemy odnieść się do tego, czy usuwanie DPF Insignia i jazda Oplem Insignia bez DPF to dobre pomysły. Okazuje się, że nie warto wycinać filtra cząstek stałych z tych ani jakichkolwiek innych pojazdów, gdyż jest to niezgodne z prawem i może przynieść nam liczne problemy zarówno w kwestii funkcjonowania samochodu, jak i przeglądu technicznego bądź kontroli drogowej.

Opel Insignia

2. Astra H

Co powinniśmy wiedzieć na temat filtra DPF w modelu Astra H? Jak sprawdzić, czy jest DPF w określonym egzemplarzu tego modelu? Dysponowanie wiedzą w tym zakresie z pewnością będzie dużym ułatwieniem w użytkowaniu filtra cząstek stałych, do którego kierowcy często podchodzą z dystansem i obawami. Praktyczną informację na temat tego, czy nasz model Astry jest wyposażony w filtr cząstek stałych, możemy odczytać z tabliczki znamionowej. O obecności DPF w pojeździe świadczy wartość parametru 0,5 odnotowana w lewym dolnym rogu ramki. Skoro już wiemy, jak można zweryfikować to, czy w opisywanym modelu jest DPF, warto zapoznać się z informacjami na temat tego, jak wymusić wypalanie DPF Astra H. Zalecanym sposobem dopalenia sadzy jest w przypadku Astry H dopalanie podczas jazdy bądź z zastosowaniem metody serwisowej. Efektywna regeneracja DPF Opel Astra H 1.9 CDTi bądź innego modelu podczas jazdy powinna odbywać się w warunkach umożliwiających spełnienie określonych kryteriów. Właściwie przeprowadzony proces wypalania podczas jazdy powinien odbywać się w okolicznościach, w których jednostka napędowa pracuje dłużej niż 2 minuty, a poziom zatkania filtra przekracza 4/5, czyli 80% jego pojemności. Mimo tego, że realizacja dopalania sadzy DPF wiąże się z koniecznością zużycia większych ilości oleju silnikowego, jest to opłacalny sposób na uratowanie filtra przed całkowitym zatkaniem. Wypalanie DPF Opel Astra J oraz wypalanie DPF Opel Zafira 1.7 CDTi będzie wyglądało niemalże identycznie, przy czym warto zaakcentować, że sygnalizacja wypalania DPF Opel Astra J, D czy H nie stanowi wyposażenia tych modeli. Oznacza to, że w modelu Astra H dioda DPF poinformuje nas jedynie o tym, że w filtrze znajduje się zdecydowanie za dużo osadów. Właściwie użytkowane filtry DPF w modelu Astra H mogą towarzyszyć kierowcy przez setki tysięcy kilometrów. Wystarczy pamiętać o tym, aby dawać filtrowi cząstek stałych okazje do niezakłóconego wypalania, tankować olej napędowy na zaufanych stacjach, a także stosować olej o właściwościach niskopopiołowych. Pamiętajmy, że DPF nie lubi jazdy tylko po mieście i od czasu do czasu należy się mu dłuższa wycieczka. Wówczas wypalanie DPF Opel Antara, Astra czy Insignia będzie prostym, niemalże niezauważalnym procesem.

DPF Opel Astra

3. Zafira

Produkowany w latach 1999-2019 Opel Zafira to model, który zyskał zwolenników dzięki temu, że jest w nim dużo miejsca zarówno dla rodziny, jak i dla transportowanych przedmiotów. Zafira ma trzy generacje, a po polskich drogach poruszają się przedstawiciele każdej z nich. W Zafirze pierwszej generacji pracowały silniki wysokoprężne 2.0 DYI 16v oraz 2.2 DTI. Druga generacja Zafiry została obok silników benzynowych wyposażona w jednostki diesla o parametrach 1.7 CDTi Ecotec oraz 1.9 CDTi Ecotec. Największą różnorodnością wysokoprężnych jednostek napędowych charakteryzuje się trzecia, najnowsza generacja Opla Zafiry. Pod maską produkowanych od 2011 roku Opli znajdziemy jednostki takie jak 1.6 CDTi ecoFLEX, 2.0 DTL, 2.0 DT, 2.0 DTH oraz 2.0 DTR. Po wprowadzeniu norm czystości spalin wycięcie DPF Opel Zafira B bądź innej generacji stało się niezgodne z prawem, dlatego też podpowiadamy, w jaki sposób zatrzymać maksymalną funkcjonalność filtra cząstek stałych przez jak najdłuższy czas. Wypalanie filtra DPF Opel Zafira B oraz innych egzemplarzy Zafiry z silnikiem diesla z pewnością przysłuży się do poprawy stanu DPF, o ile procedura wypalania zostanie przeprowadzona w sposób niezakłócony. Podobnie jak w przypadku innych modeli, Zafira może przeprowadzić wypalanie sadzy automatycznie. Dochodzi do tego wówczas, gdy pojazd ze znacznie (powyżej 80%) zapchanym filtrem cząstek stałych porusza się przez około 20-30 minut z prędkością powyżej 60 km/h, generuje obroty rzędu 2500-3000 obr./min., a także nie jest narażony na gwałtowne hamowanie czy zmiany biegów. Wypalanie DPF Opel Zafira 1.7 CDTi czy wypalanie DPF w modelu Opel Astra J w optymalnych warunkach podczas jazdy jest w zasadzie nieodczuwalne dla kierowcy. Wśród oznak aktywowania procesu możemy wymienić podniesione spalanie chwilowe, a w przypadku niektórych pojazdów widoczne zadymienie z rury wydechowej. Charakterystyczne dla opisywanego modelu jest to, że o realizacji wypalania nie informuje nas żadna kontrolka DPF, Zafira B bowiem nie jest w nią wyposażona. Dlatego też wypalanie filtra cząstek stałych można rozpoznać jedynie poprzez uważne obserwowanie pracy samochodu. O tym, że DPF Opel Zafira B 1.7 CDTi przeprowadza regenerację DPF podczas jazdy, warto wiedzieć, gdyż przerwanie wypalania oraz wyłączenie silnika może skończyć się dla filtra cząstek stałych kompletnym zapchaniem. Filtr cząstek stałych Opel Zafira B 1.9 CDTi 120 KM przysporzy kierowcy kłopotów dopiero wówczas, gdy poziom zebranej sadzy i popiołu będzie na tyle wysoki, że wypalanie okaże się bezskuteczne. Monitorowanie poziomu zawartości osadów w filtrze może nas jednak przed tym uchronić. Liczni przeciwnicy filtrów cząstek stałych opowiadają się za stanowiskiem, że najlepszym wyborem jest Opel Zafira B 1.9 CDTi bez DPF, najwyższa pora jednak, aby zaktualizować te informacje. Nie mając w samochodzie obowiązkowego filtra cząstek stałych, narażamy się na wysokie koszty wynikające z problemów podczas kontroli drogowych bądź na stacjach kontroli pojazdów. Z tego powodu w przypadku zakupu samochodu z rynku wtórnego, przykładowo modelu Opel Zafira B 1.9 CDTi 150 KM – czy ma DPF – powinno być pytaniem zadawanym tak samo często, jak o sprawne hamulce czy sprzęgło. Nie trzeba obawiać się samochodów z filtrami cząstek stałych, ponieważ ich rozsądne użytkowanie to najlepszy sposób na uniknięcie problemów. Warto poszukiwać informacji w zakresie eksploatacji pojazdu, którym na co dzień się poruszamy. Kwestie typu: jak wyczyścić DPF Zafira B czy jak wymusić wypalanie DPF Vectra C powinny być znane użytkownikom tych pojazdów. Oczyszczanie filtra cząstek stałych z pozostałości sadzy zaleca się wykonywać podczas jazdy, na postoju oraz metodą serwisową. Opisaliśmy już, jak wypalić DPF Zafira 1.9 CDTi pasywnie, czyli podczas jazdy, teraz pokrótce omówimy natomiast, jak w przypadku modelu Vectra C wypalanie DPF na postoju powinno wyglądać. Metoda ta jest wykonalna wówczas, gdy samochód jest na biegu jałowym, od uruchomienia silnika minęły co najmniej 2 minuty, a kierowca podniósł obroty do tego momentu, aż silnik zaczął spalać dodatkową dawkę paliwa. Te okoliczności sprawiają, że pracujący na dotrysku silnik może wytworzyć temperatury właściwe dla wypalania sadzy, czyli z przedziału 600-650 stopni Celsjusza.

Filtr DPF

4. Vectra C

Obecnie zastąpiona modelem Insignia Vectra to jeden z modeli osobówek klasy średniej produkowanych w latach 1988-2008 trzech generacjach. Vectra C, której poświęciliśmy tę część artykułu, produkowano od 2002 do 2008 roku w wersjach OPC, Cosmo, Elegance oraz Sport. Opisywany model był wyposażony w silniki wysokoprężne 1.9 CDTI 100KM, 120 KM i 150 KM, a także 2.0 DTI, 2.2 DTI i 3.0 DTI. Użytkownicy modelu Vectra C wyposażonej w filtr cząstek stałych często kierują się do nas z pytaniami o to, jak rozpoznać wypalanie DPF Opel Vectra C podczas jazdy oraz jak wymusić wypalanie DPF Opel Vectra C, gdy filtr jest już znacznie zapchany. Dysponując wiedzą oraz umiejętnościami praktycznymi w zakresie filtrów DPF, postaramy się odpowiedzieć na te oraz inne pytania. Objawy zapchanego DPF Vectra C są bardzo zbliżone do oznak dużej zawartości sadzy w filtrach montowanych w pojazdach innych marek. Vectra C DPF powiadomi nas o zapchaniu poprzez utrudnione przyspieszanie, spadek mocy, aktywowanie kontrolki check engine bądź świec żarowych, a w ostateczności poprzez aktywowanie trybu awaryjnego. Jeśli zawartość sadzy przekracza 80%, silnik najprawdopodobniej będzie coraz częściej dążył do wypalania i to również powinno być dla nas sygnałem ostrzegawczym. O możliwych awariach może również świadczyć sytuacja, w której DPF kopci na niebiesko, widoczny jest dym spod maski (olej nie jest spalany prawidłowo) przy odpalaniu bądź biały dym spod samochodu. Wypalanie DPF i niebieski dym to niepokojąca oznaka, której przyczynę warto zbadać. Oczywiście objawy te mogą wskazywać na występowanie innych awarii, takich jak problem z uszczelką pod głowicą oraz kłopoty z turbo. Często zdarza się, że usterki w samochodzie mają wieloetapowe pochodzenie, dlatego też warto koncentrować się na wszelkich oznakach nieprawidłowości. Czy w przypadku modelu Vectra C czyszczenie DPF może poprawić stan filtra cząstek stałych? Mając na myśli oczyszczanie filtra z sadzy w dowolny sposób – pasywny, aktywny bądź serwisowo, ze stanowczością przytakujemy. Podobnie z kwestią mycia filtra DPF w pracowni – wówczas z wnętrza filtra cząstek stałych z sięgającą 99% skutecznością pozbędziemy się nie tylko sadzy, ale także popiołu. Jednocześnie rekomendujemy, że rozwiązania w postaci czyszczenia i regeneracji DPF są o wiele skuteczniejsze, niż usunięcie DPF Vectra C. Cena za regenerację filtra domowym sposobem obejmuje tylko koszt paliwa, natomiast usługa czyszczenia DPF w pracowni to także stosunkowo niski koszt w porównaniu do zakupu nowego elementu. Jak wyczyścić DPF Zafira B lub Vectra C? Najłatwiej będzie przeprowadzić wypalanie pasywne, czyli podczas jazdy. Wówczas warto udać się na przejażdżkę, korzystając z drogi szybkiego ruchu. W niektórych pojazdach może być widoczne dymienie podczas wypalania DPF, jednakże całkowicie sprawne modele powinny nie wykazywać cech typu dym przy wypalaniu DPF. Poza tym chwilowe kopcenie przy wypalaniu DPF jest znacznie mniej szkodliwe niż sytuacja, w której zapchany DPF kopci cały czas. Właściciele Vectry C przestrzegają również przed paliwami z wysoką zawartością siarki, gdyż ten rodzaj paliwa także negatywnie wpływa na pracę DPF, którego zadaniem jest odfiltrowanie ze spalin cząstek sadzy, siarki czy węglowodorów aromatycznych. Filtra cząstek stałych nie warto usuwać, co będziemy wielokrotnie podkreślać. Samochód po usunięciu DPF często kopci na biało, natomiast szkodliwe substancje powstałe w wyniku spalania oleju napędowego przedostają się do środowiska oraz do organizmu człowieka. Dlatego też w modelu Vectra C wypalanie DPF na postoju, na trasie czy w serwisie warto przeprowadzać zawsze wtedy, gdy pojazd komunikuje konieczność realizacji procesu. Wypalanie DPF Opel Meriva, Vivaro czy Antara wygląda bardzo podobnie, co opisaliśmy w kolejnych częściach artykułu. Czy auto dymi podczas wypalania DPF? Zadymienie jest możliwe i warto je obserwować, jednak wiele pojazdów nie dymi w momencie, gdy sadze w filtrze ulegają dopaleniu. Niepokojącym objawem jest DPF dym spod maski przy odpalaniu, gdyż świadczy on o nieszczelności bądź niedrożności filtra DPF.

Filtr DPF

5. Corsa

Corsa to kolejny samochód z rodziny osobówek Opla. Mamy do czynienia z pięcioma generacjami tego modelu, producent natomiast nie stronił od silników wysokoprężnych Diesla, dlatego też w modelach Corsy oprócz wysokoprężnej jednostki napędowej możemy znaleźć filtr cząstek stałych DPF. Modelem, o który często pytają nasi klienci, jest Opel Corsa 1.3 CDTI. DPF w tym samochodzie pracuje tak samo, jak w przypadku każdego innego modelu. Jak sprawdzić, czy Corsa C 1.3 CDTi ma DPF? Od kiedy DPF i 1.9 CDTI współpracują pod maską Corsy? Najlepiej zweryfikować tę kwestię za pomocą numeru VIN pojazdu. Jeśli uda się sprawdzić, że w posiadanym modelu znajduje się DPF, warto poszukać rzetelnych informacji na temat tego, jak sprawdzić DPF i to, czy jego praca jest prawidłowa. W ocenie poprawności funkcjonowania filtra cząstek stałych pomoże nam uważna obserwacja pracy auta. Warto zbadać, czy pojazd nie dymi, nie traci mocy bądź nie dławi się paliwem, gdyż sygnały te mogą świadczyć o wysokim poziomie zapchania DPF. Wówczas warto przeanalizować odczyty oprogramowania diagnostycznego, jeśli tylko mamy do nich dostęp. Kody błędów Opel Corsa 1.3 CDTI oraz ich interpretacja to dla użytkownika jedno ze źródeł informacji na temat funkcjonowania DPF w samochodzie. W przypadkach, gdy w modelu Opel Corsa 1.3 CDTI DPF jest zatkany, koniecznie należy przeprowadzić wypalanie sadzy. Pojazd z pewnością się o to upomni, wydając stosowny komunikat o wysokim poziomie zablokowania filtra. Podobnie, jak w innych modelach, w przypadku opisywanego egzemplarza dostępne jest wypalanie DPF na postoju, Opel Corsa przyjmie natomiast jeszcze lepiej procedurę wypalania podczas jazdy. Opel Corsa D i DPF mogą współpracować w pomyślny sposób, jeżeli tylko kierowca zadba o optymalne warunki wypalania filtra. Podczas jazdy należy zadbać o wysokie obroty silnika, przekraczającą 60 km/h prędkość samochodu oraz drogę, którą możemy jechać w tym trybie przez ponad 20 minut. W takich okolicznościach pasywne wypalanie DPF w czasie jazdy z pewnością zostanie zakończone oczekiwanym rezultatem. Opel Corsa 1.3 CDTI DPF można wypalać także podczas postoju, rozpoczynając proces od zwiększenia obrotów silnika. Zapoczątkowane wypalanie DPF na wolnych obrotach także jest skuteczne. Zabieg ten pozwala na uwolnienie dodatkowej dawki wtryskiwanego paliwa, które, spalając się, generuje wysoką temperaturę. Jeśli nie możemy bądź nie chcemy sami zajmować się dopalaniem sadzy, Opel Corsa D DPF może zostać wypalony u mechanika. Osoba odpowiedzialna za naprawę naszego samochodu z pomocą oprogramowania wywoła w pojeździe wypalanie filtra cząstek stałych. Każda z dostępnych opcji wypalania DPF jest lepsza, niż usuwanie DPF Corsa D. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z silnikiem Diesla – pozbawienie go filtra cząstek stałych jest równoznaczne z uwalnianiem do środowiska cząstek stałych o wysokiej, udowodnionej szkodliwości. W samochodzie Corsa D 1.3 CDTI – wypalanie DPF może być nieskuteczne w przypadku, gdy nie dokończymy procesu lub w sytuacji zatkania DPF niepalnym popiołem. Jeśli w filtrze nagromadzi się określona zawartość popiołu, ratunkiem dla filtra będzie jedynie regeneracja i mycie w serwisie. Podsumowując rozważania na temat tego modelu, Opel Corsa D 1.3 CDTI i opinie na jego temat są najczęściej pochlebne. W modelu tym, podobnie jak w każdym innym, może dojść do zablokowania DPF, jednak technologia tego modułu pozwala na oczyszczanie filtra z sadzy i zachowanie skuteczności działania przez jak najdłuższy czas.

Opel Corsa

6. Meriva

Osobowy minivan od Opla produkowany w latach 2003 – 2017 – o jaki model może chodzić? Spieszymy z wyjaśnieniem, jest to znana i chętnie użytkowana w Polsce Meriva, w której przypadku mamy do czynienia z dwoma generacjami. Pojazdy mające pod maską silnik wysokoprężny często mają także filtr cząstek stałych DPF, z którym należy się właściwie obchodzić, jeśli chcemy uniknąć przedwczesnej i kosztownej wymiany. Jeśli już zweryfikujemy, czy posiadany przez nas Opel Meriva 1.7 CDTI ma filtr cząstek stałych bądź w przypadku modelu Opel Meriva 1.3 CDTI – czy ma DPF, kolejnym krokiem jest wzbogacenie swojej wiedzy w zakresie wypalania DPF. Filtr DPF Opel Meriva 1.7 CDTI oraz pozostałych wersji silnikowych można wypalić podczas postoju (sposób aktywny), podczas jazdy (sposób pasywny) oraz w trakcie wizyty u mechanika samochodowego (sposób wymuszony / serwisowy). Realizowana podczas pokonywania długich tras regeneracja pasywna DPF jest zazwyczaj niedostrzegalna dla kierowcy, z tego powodu niektórzy użytkownicy decydują się na montaż diody wypalania DPF. Jak szybko zamontować diodę wypalania DPF? Warto skorzystać z informacji, że podczas wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych Opel Meriva włącza się podgrzewanie tylnej szyby oraz lusterek. Aby poprawnie przeprowadzić montaż diody DPF, należy podłączyć niewielką lampkę do modułu podgrzewania. Na zabieg ten decydują się liczni kierowcy, którzy nie chcą przegapić ani zakłócić wypalania filtra cząstek stałych. Jest to istotne, ponieważ po przerwaniu dopalania sadzy samochód będzie dążył do przeprowadzenia procesu od nowa, a w skrajnych przypadkach odnotowuje się całkowite zablokowanie kanalików monolitu w filtrze DPF. Sygnalizacja wypalania DPF Opel stanowi w naszej opinii wadę tych pojazdów, gdyż dla osoby, która wcześniej nie miała do czynienia z filtrem cząstek stałych w pojeździe, informacja o wypalaniu DPF jest bardzo przydatna. Po procedurze przeprowadzonej kilka razy większość kierowców będzie w stanie określić moment wypalania bez diody, na podstawie analizy skoków obrotów i wyższego spalania chwilowego. Przyznajemy, że dopalanie sadzy pozwoli na oddalenie wizji wymiany filtra cząstek stałych Opel Meriva 1.7 CDTI, cena nowego DPF jest bowiem dość wysoka. Opel Meriva 1.7 CDTI DPF może zostać sprawdzony za pomocą oprogramowania OP-COM. Wówczas, po odczycie wartości interesujących nas parametrów, można wnioskować znacznie więcej na temat kondycji filtra cząstek stałych w użytkowanym przez nas Oplu.

DPF w Meriva

7. Antara

Jak wypalić filtr cząstek stałych Opel Antara? Odpowiedź udzielona przez nas na to pytanie z pewnością zainteresuje użytkowników tego modelu produkowanego przez GM od roku 2006 do roku 2019. Dieslowskie warianty Antary to 2.0 I CDTI oraz 2.2 I CDTI. Niektórzy właściciele Antary zostali zaproszeni do ASO Opla, gdyż okazało się, że modele produkowane w Korei Południowej wskutek problemu z działaniem filtra DPF mogą być zagrożone pożarem. Kłopot z filtrem cząstek stałych dotyczył tego, że DPF może nagrzać się do niebezpiecznie wysokiej temperatury. Antara DPF i możliwe usterki omawiane w tym artykule koncentrują się jednak wokół zatkania filtra przez nagromadzone w nadmiarze cząstki stałe. Kontrolka DPF Opel Antara może być aktywowana na dwa sposoby. Ciągłe światło diody oznacza, że tryb wypalania sadzy został rozpoczęty, natomiast mrugająca kontrolka wskazuje, że filtr jest maksymalnie zapełniony. Diody tej nie należy lekceważyć, gdyż problemy z filtrem cząstek stałych mogą znaleźć odniesienie w awariach innych systemów. Kierowca Antary powinien wiedzieć, jak wymusić wypalanie DPF Opel bądź gdzie się udać, aby proces wypalania został przeprowadzony przez mechanika samochodowego. Jeśli chcielibyśmy wymienić występujące w modelu Opel Antara najczęstsze usterki, nie zaliczymy do nich awarii DPF. Użytkownicy mogą skarżyć się na awarie skrzyni biegów, pływaka czy przekładni kierowniczej, dlatego też poszukujący samochodu z rynku wtórnego podchodzą do Antary z dystansem. Wracając do zagadnienia filtra cząstek stałych, pasywne wypalanie DPF, wypalanie aktywne oraz serwisowe to procesy wspierające pracę filtra DPF i zapewniające jego długą żywotność. Jeśli dopalanie zostanie przeprowadzone nieprawidłowo, nowy filtr DPF Opel Antara i cena, jaką przyjdzie nam za niego zapłacić sprawią, że będziemy darzyć ten model znacznie mniejszą sympatią. Informacją na temat poziomu zapełnienia DPF może być komunikat P2463 Opel Antara bądź Chevrolet Captiva, gdyż kod ten wskazuje na zapchanie sadzą filtra cząstek stałych. Wówczas podpowiadamy czyszczenie DPF z sadzy za pomocą wypalania, bądź przeprowadzenie profesjonalnej regeneracji w autoryzowanym serwisie. Opisywane auto sportowo-użytkowe w Europie nie jest sprzedawane od 2014 roku, w Polsce można spotkać jednak jego liczne egzemplarze. Jeśli Opel Antara i brak mocy idą ze sobą w parze, najlepiej od razu sprawdzić zawartość sadzy w filtrze DPF. W wielu przypadkach przeprowadzenie wypalania sadzy w zupełności wystarczy, aby obniżyć jej zawartość do kilku bądź kilkunastu procent oraz aby w naszym pojeździe Opel Antara kontrolka DPF przestała sygnalizować nieprawidłowości.

Filtr cząstek stałych Opel Antara

8. Vivaro

Opel Vivaro to udany rezultat współpracy niemieckiego Opla z francuskim Renault. Ten pojazd dostawczo-osobowy zaczęto produkować w 2001 roku i obecnie mamy do czynienia z jego trzema generacjami, w tym jedną z 2019 roku. Najpopularniejsza druga generacja Vivaro została wyposażona w silnik wysokoprężny Diesla 1.6 dCI, którego praca wymaga zastosowania filtra cząstek stałych. W ten sposób odpowiedzieliśmy na pytanie, czy Opel Vivaro ma DPF – struktura ta występuje w opisywanym modelu. Jeśli klienci kierują do nas pytania o to, jak wymusić wypalanie DPF Renault bądź jak wymusić wypalanie DPF Opel, w przypadku Vivaro możemy udzielić takich samych odpowiedzi. Podkreślamy tutaj podobieństwo pomiędzy DPF Opel Vivaro 2.0 CDTI a DPF Renault Trafic 2.0 dCi. Skuteczną metodą będzie nie tylko wypalanie sadzy podczas jazdy Oplem Vivaro, ale także wypalanie serwisowe bądź na postoju. Kiedy w Vivaro należy wykonać wypalanie DPF? Objawy oraz migająca kontrolka DPF Opel Vivaro z pewnością nas o tym poinformują. Powiadomienie „Filtr sadzy jest pełny. Kontynuować jazdę” model Opel Vivaro wystosuje do nas, gdy w DPF zgromadzi się za dużo sadzy. Wówczas warto nawet zawrócić z parkingu pod mieszkaniem, gdyż dopalanie sadzy w DPF Vivaro oraz w innych modelach to kwestia, której nie należy przekładać na później.

DPF w Oplu Vivaro

Gama modeli Opla z DPF

Niemiecki koncern cieszący się w Polsce popularnością zaskakuje swoich klientów nowoczesnymi rozwiązaniami proponowanymi w najnowszych modelach. Z pewnością coraz częściej będziemy spotykać się z pytaniami o to, jak wypalić DPF Opel Crossland X czy Opel Grandland X. Mamy nadzieję, że w samochodach tych filtry cząstek stałych DPF okażą się bezawaryjne, jednak w przypadku każdego filtra DPF/FAP należy się liczyć z opcją zablokowania przepływu w jego kanalikach. W dieselowskiej wersji silnika spotkamy także model Opel Mokka dopasowany do potrzeb rodzin czy Opel Movano w wersji furgon, wywrotki, platformy, skrzyni ładunkowej czy podwozia do zabudowy. Użytkowanie każdego z wymienionych modeli warto uzupełnić wiedzą na temat tego, jak jeździć samochodem, aby odpowiadający za mechaniczną filtrację spalin DPF mógł pracować w nich maksymalnie długo.

Filtr DPF w Oplu

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Corsa d 1.3 cdti 2011 r
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetny artykuł, aczkolwiek nie znalazłem nic na temat zamontowania dodatkowej kontrolki rozpoczęcia procedury wypalania dpf w corsa d 1.3 cdti z 2011 r , jest taka możliwość jak w grupie psa?
Leszek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach Opel jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów Opel, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem Opel w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Wojtek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja w astrze j podłączyłem sobie diodę led. Wpina się do obwodu od grzania lusterek i tylnej szyby, jak się zapala to wiem ze się wypala dpf
Wlodek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
bardzo mi to pomogło
Marek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie dpf na postoju w oplu, a to ciekawostka. Super opisane.
Damian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuły o dpf wraz z opisami konkretnych modeli aut.

Popularne wpisy

27 lipca 2022

Czy DPF to problem?

I tak, i nie, bo właściwie wiele zależy od kierowcy, w jaki sposób będzie użytkować pojazd, w którym ten podzespół się znajduje ...