Subpage photo

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Anna Skalna
Czas przeczytania tekstu: 5 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.83
Radzimy, jak skutecznie przeprowadzić wypalanie DPF w modelach Subaru
Wypalanie DPF Subaru – część 21

 

Na temat tego, jak wymusić wypalanie DPF Subaru, zastanawia się większość właścicieli dieslowskiej wersji samochodów japońskiej produkcji. Założyciel koncernu początkowo, od roku 1917 produkował myśliwce, finalnie zajął się produkcją samochodów osobowych i crossoverów. Na rynku możemy znaleźć wyposażone w silnik wysokoprężny modele takie jak Subaru XV, Legacy, Forester czy Impreza. Mimo tego, że w większości modeli spotkamy silniki benzynowe, diesle od Subaru również budzą zainteresowanie zmotoryzowanych. Przejdźmy zatem do kwestii związanych z użytkowaniem filtra cząstek stałych w pojazdach z logo Subaru. Czy kontrolka filtra cząstek stałych Subaru powiadomi nas o rozpoczętym procesie wypalania DPF? Jak w Subaru Forester wypalanie DPF powinno być przeprowadzone? Czy wodne czyszczenie DPF Subaru to skuteczna metoda na pozbycie się popiołu z filtra? Pora rozwiać wątpliwości dotyczące tych pytań o filtry cząstek stałych.

 

Przegląd modeli Subaru z silnikiem Diesla i filtrem cząstek stałych
Które modele Subaru mają filtr cząstek stałych?


Metody wypalania filtra cząstek stałych w Subaru

Producent rekomenduje dla modelu Forester pasywne wypalanie sadzy w filtrze cząstek stałych DPF. DPF Subaru Forester należy wypalić z dbałością o realizację kryteriów, które teraz wyszczególnimy. Samochód z rozgrzanym silnikiem powinien przez co najmniej kwadrans poruszać się z prędkością przekraczającą 60 km/h i z obrotami na poziomie 1800 – 2500 obr./min. Niewątpliwie jest to dobry sposób na zapychający się DPF. W takim razie przypomnijmy o innej procedurze, jaką jest realizowane w serwisie czyszczenie DPF – czy warto, skoro DPF można wypalić? Tym sposobem dotarliśmy do momentu, który wymaga uporządkowania wiedzy na temat filtrów cząstek stałych, ich wypalania oraz regeneracji. DPF Subaru Forester bądź Subaru Outback DPF można wypalić, korzystając z jednej z trzech dostępnych metod. Wypalanie DPF to zaś nic innego, jak podniesienie temperatury do wartości około 600-650º, gdyż właśnie tyle stopni potrzebuje sadza, aby się wypalić. Pierwszą metodą na to, aby w Subaru Diesel filtr cząstek stałych został wypalony, jest konsultacja z mechanikiem. Wówczas w warsztacie podpinane jest oprogramowanie, które inicjuje i monitoruje etapy procesu dopalania sadzy. Rozwiązanie to sugerujemy wówczas, jeśli kierowca nie chce sam przeprowadzać wypalania bądź ma do czynienia z poważnym zanieczyszczeniem filtra cząstek stałych osadami węgla. Inną opcją pozbywania się sadzy z DPF jest wypalanie DPF na postoju. Stosując ten sposób, należy w pojeździe zatrzymanym na biegu jałowym generować odpowiednio wysokie obroty, aby wywołać dodatkowy wtrysk paliwa. Wówczas olej napędowy ulegnie spalaniu pozakomorowemu, znacznie podnosząc temperaturę w filtrze DPF. Po osiągnięciu pożądanej temperatury sadze również są spalane, dzięki czemu odzyskujemy powierzchnię oraz zdolności filtracyjne DPF. Ostatni, kluczowy sposób na wypalenie sadzy to przeprowadzanie dopalania pasywnego podczas jazdy. Dobrą wiadomością jest to, że DPF Subaru Diesel będzie oczyszczał się sam, automatycznie, jeśli tylko damy mu taką możliwość. Nietrudno sobie wyobrazić, że silnik uzyskuje maksymalnie wysokie temperatury podczas jazdy autostradą bądź drogą ekspresową. Brak konieczności podejmowania częstych manewrów, raczej stała prędkość, niskie wahania prędkości obrotowych sprawiają, że jednostka napędowa swoją pracą stwarza idealne warunki do wypalania sadzy. Kierowcy, którzy wybierają się Subaru w dłuższe trasy, często nawet nie zauważają, że proces dopalania sadzy zachodzi w trakcie jazdy. Aktywowana w Subaru Forester kontrolka DPF to dla właściciela samochodu wyraźny sygnał, że należy wypalić filtr cząstek stałych. Uważamy, że wypalanie DPF podczas jazdy to najlepszy sposób.

 

DPF Subaru - jaką metodą najlepiej wypalić?
Metody wypalania filtra cząstek stałych w Subaru


Subaru i czyszczenie DPF – czy to działa?

Niekiedy DPF Subaru Outback bądź innego modelu odmawia działania, gdyż oprócz sadzy we wnętrzu filtra znajduje się popiół. Pozostałości te nie mają właściwości palnych, dlatego setki tysięcy przejechanych kilometrów skutkują zapchaniem filtra popiołem. Tego problemu z DPF niestety nie da się rozwiązać na własną rękę. Co prawda niektórzy twierdzą, że DPF można wypalić w piecu, jednakże tego typu metody z założenia mogą przynieść znacznie więcej szkody, niż pożytku. Jeśli filtr DPF w Subaru został mocno zanieczyszczony sadzą i popiołem, podpowiadamy przeprowadzenie profesjonalnej regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie. Wspomniane już w tym artykule wodne czyszczenie DPF wiąże się z koniecznością zastosowania specjalistycznego urządzenia oraz detergentów, które w połączeniu z wodą są wprowadzane do filtra DPF pod odpowiednim ciśnieniem. Wyczyszczone w ten sposób filtry cząstek stałych charakteryzują się niemal stuprocentowym przywróceniem skuteczności. Ile zapłacimy za poddanie specjalistycznemu myciu DPF Subaru Forester? Cena jest ustalana przez serwis, który się tym zajmuje, jednakże zawsze stanowi zaledwie część kosztów, jakie musielibyśmy przeznaczyć na zakup nowego DPF do Subaru. Informacją na temat znacznego zapchania filtra cząstek stałych może być kod błędu P1469 Subaru, a także szereg objawów zatkanego filtra. Wyróżniamy wśród nich pozbawioną dynamiki pracę silnika, kopcenie oraz nagłe skoki obrotów pojawiające się bez uzasadnienia. Wykwalifikowani mechanicy z pewnością będą pamiętać, że po wyczyszczeniu DPF należy wykonać w modelach z rodziny Subaru Outback DPF reset. Oznacza to, że do komputera pojazdu wprowadzamy informację o obecności filtra DPF pozbawionego zanieczyszczeń.

 

Skuteczność czyszczenia DPF Subaru
Subaru i czyszczenie DPF – czy to działa?


Subaru – problemy z DPF

Wielu specjalistów podkreśla, że dostrzegalne kłopoty z funkcjonowaniem filtrów cząstek stałych to zazwyczaj tylko pierwszy etap złożonych problemów. Wówczas warto przyjrzeć się pracy turbo bądź wtryskiwaczy paliwa, gdyż to one mogą odpowiadać za istniejący w Subaru Diesel DPF problem. Poszczególne mechanizmy w samochodach osobowych i crossoverach od Subaru ściśle ze sobą współpracują, dlatego też diagnostyka zapchania bądź awarii DPF powinna odnosić się do działania pozostałych elementów. Co interesujące, w Subaru kontrolka DPF (Subaru DPF light flashing) może stanowić źródło informacji nie tylko o zablokowaniu DPF, ale także w zakresie nieszczelności, przez którą olej silnikowy jest rozcieńczany olejem napędowym. Zalecamy diagnozowanie przyczyn aktywowania diod kontrolnych w samochodzie. Migająca kontrolka DPF Subaru bądź innych modułów zazwyczaj wskazuje na wystąpienie złożonego problemu. Wyeliminowanie go to wyznacznik bezpieczeństwa towarzyszącemu użytkowaniu pojazdu. Niezależnie od posiadanego modelu diesla od Subaru, Impreza bądź Outback DPF to element, który zużywa się z biegiem czasu, jednakże można uchronić się od przedwczesnej wymiany dzięki częstym wymianom oleju oraz stylowi jazdy, który nie utrudnia ciężkiej pracy filtrowi cząstek stałych.

 

Nieprawidłowości w działaniu DPF Subaru
Subaru – problemy z DPF

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer