Subpage photo

Wypalanie DPF w praktyce - wszystko, co musisz wiedzieć!

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Istnieją dwie metody wypalania DPF; najczęściej stosowaną metodą jest wypalanie pasywne, które polega na naturalnym wypalaniu sadzy w trasie w wyniku pracy silnika na wysokich obrotach. Ponadto można też oczyścić filtr DPF za pomocą regeneracji aktywnej, czyli, innymi słowy, poprzez wypalanie na postoju. Ile trwa takie wypalanie DPF na postoju? Od 15 do 30 minut. Ten sposób jednak nie jest do końca polecany, ponieważ sadza wypala się sztucznie i proces ten obciąża jednostkę napędową. Tak czy inaczej, chodzi w tej metodzie o podgrzanie temperatury filtra do około 600 stopni Celsjusza, bo tylko wtedy będzie mógł się wypalić. Ta temperatura spalin wzrasta po wtryśnięciu dodatkowej dawki paliwa, które niestety nie spala się w całości, tylko trafia do oleju silnikowego. Wiedz jednak, że samo wypalanie filtra cząstek stałych nie jest wystarczające, aby utrzymać go przez długi czas w jak najlepszej kondycji. Należy od czasu do czasu go także zregenerować mechanicznie w serwisie w celu wypłukania z niego popiołu.

Deska rozdzielcza samochodu osobowego
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis czyszczenia DPF, FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Znaki i objawy konieczności regeneracji DPF

Głównymi objawami zanieczyszczonego filtra cząstek stałych, które skłaniają do podjęcia się samodzielnej regeneracji lub umówienia się do serwisu na diagnostykę oraz fachowe oczyszczanie, są:

1. Wyraźny spadek mocy jednostki napędowej, wynikający z ograniczonego przepływu spalin przez zapchany filtr DPF.
2. Znaczne zużycie paliwa, spowodowane cięższą pracą silnika.
3. Intensywny zapach spalin w kabinie pojazdu.
4. Zapalenie się diodek ostrzegawczych na desce rozdzielczej. Mowa o kontrolkach odpowiadających za DPF i silnik.

Bezpieczeństwo i ekologia podczas wypalania filtrów cząstek stałych

Filtr cząstek stałych

Jeżeli wypalasz DPF na postoju, musisz się udać w bezpieczne miejsce, które jest oddalone od ludzi i zwierząt. Podczas dopalania sadzy z filtra cząstek stałych wydostaje się ogromna ilość toksycznych spalin, co w żaden sposób nie wpływa dobrze na zdrowie. Na czym polega wypalanie DPF na postoju? Otóż zadaniem użytkownika Diesla jest uruchomienie silnika i podwyższeniu obrotów w celu zwiększenia temperatury spalin. Dodatkowa dawka paliwa powoduje, że DPF będzie mógł się bez problemu wypalić. Niestety trzeba mieć na uwadze, że resztki niespalonego oleju napędowego trafiają do oleju silnikowego, co po pewnym czasie będzie skutkowało jego rozcieńczeniem. Zalecamy częściej wymieniać olej silnikowy, aby nie dopuścić do utraty właściwości smarnych jednostki napędowej.

Wpływ wypalania DPF na trwałość silnika

Wypalanie DPF nie powinno mieć negatywnego wpływu na trwałość silnika, jeśli jest przeprowadzane w odpowiedni sposób. Proces wypalania DPF polega na podgrzaniu filtra do temperatury około 600°C, w wyniku czego sadza zawarta w filtrze ulega spaleniu. Jednakże wypalanie filtra cząstek stałych może powodować pewne obciążenia jednostki napędowej. W procesie wypalania DPF silnik musi pracować z większą mocą, co może prowadzić do wzrostu temperatury i zużycia paliwa. Zwraca się również uwagę na to, żeby nie przerwać procesu samooczyszczania filtra DPF, aby nie doprowadzić do uszkodzenia zarówno DPF, jak i jednostki napędowej. Ile trwa wypalanie DPF? Należy przeznaczyć około 20 minut, aby podzespół mógł się swobodnie oczyścić.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.