Istnieją dwie metody wypalania DPF; najczęściej stosowaną metodą jest wypalanie pasywne, które polega na naturalnym wypalaniu sadzy w trasie w wyniku pracy silnika na wysokich obrotach. Ponadto można też oczyścić filtr DPF za pomocą regeneracji aktywnej, czyli, innymi słowy, poprzez wypalanie na postoju. Ile trwa takie wypalanie DPF na postoju? Od 15 do 30 minut. Ten sposób jednak nie jest do końca polecany, ponieważ sadza wypala się sztucznie i proces ten obciąża jednostkę napędową. Tak czy inaczej, chodzi w tej metodzie o podgrzanie temperatury filtra do około 600 stopni Celsjusza, bo tylko wtedy będzie mógł się wypalić. Ta temperatura spalin wzrasta po wtryśnięciu dodatkowej dawki paliwa, które niestety nie spala się w całości, tylko trafia do oleju silnikowego. Wiedz jednak, że samo wypalanie filtra cząstek stałych nie jest wystarczające, aby utrzymać go przez długi czas w jak najlepszej kondycji. Należy od czasu do czasu go także zregenerować mechanicznie w serwisie w celu wypłukania z niego popiołu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Znaki i objawy konieczności regeneracji DPF
Głównymi objawami zanieczyszczonego filtra cząstek stałych, które skłaniają do podjęcia się samodzielnej regeneracji lub umówienia się do serwisu na diagnostykę oraz fachowe oczyszczanie, są:
1. Wyraźny spadek mocy jednostki napędowej, wynikający z ograniczonego przepływu spalin przez zapchany filtr DPF.
2. Znaczne zużycie paliwa, spowodowane cięższą pracą silnika.
3. Intensywny zapach spalin w kabinie pojazdu.
4. Zapalenie się diodek ostrzegawczych na desce rozdzielczej. Mowa o kontrolkach odpowiadających za DPF i silnik.
Bezpieczeństwo i ekologia podczas wypalania filtrów cząstek stałych
Jeżeli wypalasz DPF na postoju, musisz się udać w bezpieczne miejsce, które jest oddalone od ludzi i zwierząt. Podczas dopalania sadzy z filtra cząstek stałych wydostaje się ogromna ilość toksycznych spalin, co w żaden sposób nie wpływa dobrze na zdrowie. Na czym polega wypalanie DPF na postoju? Otóż zadaniem użytkownika Diesla jest uruchomienie silnika i podwyższeniu obrotów w celu zwiększenia temperatury spalin. Dodatkowa dawka paliwa powoduje, że DPF będzie mógł się bez problemu wypalić. Niestety trzeba mieć na uwadze, że resztki niespalonego oleju napędowego trafiają do oleju silnikowego, co po pewnym czasie będzie skutkowało jego rozcieńczeniem. Zalecamy częściej wymieniać olej silnikowy, aby nie dopuścić do utraty właściwości smarnych jednostki napędowej.
Wpływ wypalania DPF na trwałość silnika
Wypalanie DPF nie powinno mieć negatywnego wpływu na trwałość silnika, jeśli jest przeprowadzane w odpowiedni sposób. Proces wypalania DPF polega na podgrzaniu filtra do temperatury około 600°C, w wyniku czego sadza zawarta w filtrze ulega spaleniu. Jednakże wypalanie filtra cząstek stałych może powodować pewne obciążenia jednostki napędowej. W procesie wypalania DPF silnik musi pracować z większą mocą, co może prowadzić do wzrostu temperatury i zużycia paliwa. Zwraca się również uwagę na to, żeby nie przerwać procesu samooczyszczania filtra DPF, aby nie doprowadzić do uszkodzenia zarówno DPF, jak i jednostki napędowej. Ile trwa wypalanie DPF? Należy przeznaczyć około 20 minut, aby podzespół mógł się swobodnie oczyścić.
Komentarze