Wypalanie DPF - zapach

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Smród podczas wypalania sadzy jest normalny.

Wypalanie DPF i zapach z tym związany nie należy do najprzyjemniejszych. Wynika to z tego, iż dokonujemy wypalenia dużej ilości zanieczyszczeń, takich jak chociażby sadza w wysokiej temperaturze, nie oszukujmy się - to musi śmierdzieć. Dodatkowo przy wypalaniu można bardzo często zauważyć wyrzuty sadzy, czy też kłęby dymu. Nie należy się tym przejmować, jest to wówczas naturalne zjawisko związane z samoczynnym oczyszczaniem się DPF. A co, gdy takie zjawisko pojawia się na przykład co kilkadziesiąt kilometrów? Już odpowiadamy. Częste wypalanie DPF i przyczyny z tym związane, to najczęściej zły stan naszego podzespołu i tu mamy na myśli nadmierne zapchanie naszego filtra, szczególnie popiołem, który jak wiemy, nie ulega wypaleniu, bądź też usterka natury technicznej naszego podzespołu. Wówczas to powinniśmy się udać do serwisu, gdzie specjaliści, przy wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu dokonają oględzin naszego podzespołu, ocenią stan zapchania naszego filtra, a także jego stan techniczny, wyłapią przyczynę częstej inicjacji procesu wypalania, a także dokonają regeneracji naszego podzespołu. A po czym poznać, że DPF jest zapchany i potrzebuje wypalenia, czy też w przypadku braku możliwości, oddania do serwisu w celu czyszczenia i regeneracji? Najczęściej taką potrzebę rozpoznamy po spadkach osiągów silnika, trudności z utrzymaniem jednostajnych obrotów, dławieniu się silnika. Bardzo charakterystycznym symptomem jest również wyskakująca kontrolka wypalania DPF.

Zapchany DPF

Wypalanie DPF - jak rozpoznać ten proces?

Bardzo wiele osób zastanawia się, czy jego filtr, aby na pewno się samoczynnie wypala. I czy nie dotyczy ich problem z nadmiernie zapchanym DPF. Podpowiadamy. Prawidłowo działający filtr powinien wypalać się co 400 – 700 kilometrów. Jeżeli zauważycie, iż tak, jak już wspomnieliśmy wyżej, dzieje się to o wiele częściej, oznacza to, iż nasz filtr nie jest w zbyt dobrej kondycji. Rozpoczęte wypalanie w bardzo łatwy sposób rozpoznamy, ponieważ wówczas to może pojawić się kontrolka, informująca o rozpoczęciu się samooczyszczania naszego podzespołu, zaobserwujemy chwilowy wzrost zużycia paliwa, a także mogą pojawić się kłęby dymu, wychodzące z naszego układu wydechowego. Ponadto komputer w trakcie postoju będzie wskazywał podwyższone wartości. Zauważalnym jest również nienaturalny wzrost obrotów na biegu jałowym.

Wyjęty DPF, przygotowany do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podobnie jak w przypadku smrodu, podczas procesu wypalania filtra DPF może pojawić się nieprzyjemny zapach z układu wydechowego pojazdu. Jest to normalne zjawisko, ponieważ podczas procesu wypalania, filtr jest rozgrzewany do wysokiej temperatury, aby usunąć zgromadzone w nim zanieczyszczenia.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dlatego nie wypalam na postoju, bo nie chce smrodzić koło domu. Staram się wypalać DPF na trasie, wtedy nawet nie czuć, kiedy to się dzieje.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No potwierdzam, bardzo śmierdzi podczas dopalania sadzy, więc jak się wykonuje ten proces oczyszczania na postoju, to trzeba się oddalić od innych ludzi...
Adaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie raz zdarzało mi się wypalić dpf-a i zawsze podczas jego przeprowadzania towarzyszył nieprzyjemny zapach. Ale to jest całkiem normalne, więc nie ma się co przejmować.
Krzych
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cóż...zapach podczas wypalania DPF nie należy do najprzyjemniejszych, jednak da się przeżyć :D Jak ktoś ma z tym problem, to niech jedzie na serwis po prostu i problem rozwiązany :)
Aleksander
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF wypalanie ostatnio załącza mi się coraz częściej nawet co 100 km, więc chyba już czas zdecydować się na czyszczenie, bo czasami nawet w kabinie czuć zapach spalin, a to też chyba jakiś jeden z objawów zapchanego filtra DPF.

Popularne wpisy