Subpage photo

Wypalanie filtra cząstek stałych czy regeneracja hydrodynamiczna - która metoda jest lepsza?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Zarówno wypalanie filtra cząstek stałych, jak i regeneracja hydrodynamiczna są skutecznymi metodami usuwania zanieczyszczeń z filtra DPF. Jak wypalić filtr cząstek stałych? Najlepiej wyjechać poza miasto, aby mieć możliwość rozpędzenia się i podniesienia obrotów. Dzięki temu filtr DPF będzie mógł się wypalić. Należy jednak zaznaczyć, że wypalanie filtra cząstek stałych sprawdzi się przy pozbyciu się samej sadzy. Natomiast resztę osadów trzeba usunąć za pomocą regeneracji mechanicznej, czyli poprzez przepłukanie DPF wodą pod ciśnieniem. Obie usługi są korzystne cenowo, jednak do najtańszej zalicza się przepalanie DPF w serwisie samochodowym. Co do ceny czyszczenia DPF w ASO, to wynosi kilkaset złotych, a po wykonanej usłudze podzespół jest testowany. Co więcej, klient otrzymuje 2 lata gwarancji.

Maszyna do czyszczenia DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Wypalanie filtra DPF - skuteczne, ale czy bezpieczne?

Z punktu widzenia bezpieczeństwa wypalanie filtra DPF jest bezpieczne, o ile jest przeprowadzane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Ważne jest, aby wypalanie odbywało się w odpowiednich warunkach, czyli na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie, gdzie można utrzymywać stałą prędkość i obroty silnika. Dopalanie filtra cząstek stałych na postoju jest możliwe, ale obciąża jednostkę napędową. Podczas wypalania DPF należy zwracać uwagę na następujące kwestie:

1. Filtr cząstek stałych wypala się w temperaturze 600 stopni Celsjusza, dlatego aby stworzyć DPF-owi odpowiednie warunki, należy wyjechać za miasto.
2. W czasie wypalania może dochodzić do wydzielania się dymu i zapachu sadzy, dlatego należy zachować ostrożność i nie parkować w pobliżu ludzi i w zamkniętych pomieszczeniach.
3. Wypalanie filtra DPF może trwać kilkanaście minut, dlatego należy zaplanować odpowiednio trasę jazdy.

Jakie są zalety i wady regeneracji hydrodynamicznej filtra DPF?

Filtr cząstek stałych DPF

Czy są jakieś wady czyszczenia hydrodynamicznego DPF? To zależy. W naszej ocenie jedynie cena może się nie spodobać potencjalnym klientom. Jeśli chodzi o zalety mycia wodnego pod ciśnieniem to jest ono korzystne dla środowiska. Filtr DPF, który jest zanieczyszczony, może emitować więcej szkodliwych substancji do atmosfery, a dzięki regeneracji ta ilość zostaje zniwelowana. Oprócz tego z wnętrza podzespołu wypłukuje się wszelkiego rodzaju zabrudzenia, przywracając podzespołowi fabryczną drożność.

Jak długo i czy można jeździć z zapchanym DPF?

Jazda z zapchanym DPF może być niebezpieczna i spowodować poważne uszkodzenia jednostki napędowej. Zapchany filtr cząstek stałych utrudnia przepływ spalin, co zwiększa obciążenie silnika i prowadzi do jego przegrzania. Ponadto długotrwała jazda w trybie awaryjnym, w którym samochód nie pracuje w sposób optymalny, spowoduje powstanie nagarów i zanieczyszczeń, przez co przyspieszy zużycie jednostki napędowej. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że taka bezmyślna jazda z niedrożnym filtrem DPF wpłynie nie tylko na silnik, ale również skróci żywotność wspomnianego DPF, a pojazd będzie zatruwał środowisko toksycznymi substancjami ze spalin. Nie zwlekaj więc z przeprowadzeniem wypalania filtra cząstek stałych lub z czyszczeniem DPF w serwisie. Ponieważ w bardzo szybki sposób możesz przywrócić jego parametry.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.