Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. <br><br>Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Prędkość przy wypalaniu filtra cząstek stałych w trasie powinna osiągnąć prędkość około 100 kilometrów na godzinę. Dzięki podwyższonej prędkości DPF będzie mógł swobodnie wypalić sadzę, która blokowała drożność podzespołu. Aby skutecznie przeprowadzić regenerację pasywną, należy pamiętać o jeździe ze stałą prędkością na wyższych obrotach i nieprzerywaniu tego procesu gwałtownym hamowaniem lub postojami przez około 20 minut. W przeciwnym razie wypalanie DPF okaże się nieskuteczne i będzie trzeba go powtórzyć następnym razem. Ważną kwestią, którą również warto poruszyć, jest silnik 2.0 TDI – co ile wypalanie DPF? W pojazdach ze sprawnym DPF/FAP proces wypalania powinien następować co 400-800 kilometrów. Pamiętaj, że notoryczne przerywanie samoregeneracji filtra cząstek stałych doprowadzi do uszkodzenia zarówno filtra DPF, jak i jednostki napędowej.
Na jakich obrotach najlepiej wypalać DPF?
Filtr cząstek stałych najlepiej wypalać na podwyższonych obrotach w przedziale 2,5 – 3,5 tys. na minutę. Z reguły filtr DPF oczyszcza się około 20 minut, choć czasem może się to wydłużyć. Wypalanie DPF na autostradzie ma na celu oczyścić wnętrze podzespołu z nagromadzonych w nim zanieczyszczeń. Warto też wiedzieć, jak jechać podczas wypalania DPF / jak wypalić DPF podczas jazdy, aby skutecznie pozbyć się sadzy. Otóż utrzymuj stałą, podwyższoną prędkość wraz z obrotami, staraj się przy tym nie hamować i nie zatrzymywać, żeby nie przerwać samoregeneracji podzespołu. Jeśli zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy, to zazwyczaj jest to od 15 do 30 minut. Pamiętaj, że jeżdżąc po mieście, nie uda Ci się spełnić tych warunków.
Jak najlepiej wypalić DPF?
Najlepiej by było doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF w trasie, ponieważ proces ten będzie przebiegać naturalnie. Powinieneś jednak wiedzieć, że filtr cząstek stałych możesz wypalić na trzy sposoby; po pierwsze na postoju, po drugie w trasie, natomiast trzecim sposobem jest wypalanie w serwisie. Na pewno wielu z was ciekawi, jak wypalić DPF na postoju oraz jakie obroty przy wypalaniu DPF na postoju, dlatego przychodzimy z gotowymi odpowiedziami. Przede wszystkim zaparkuj pojazd z dala od ludzi. Włącz silnik, podnieś obroty do 3000 na minutę i oczekuj przez kilkanaście minut na całkowite dopalenie sadzy. W tym czasie następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu, który spala się pozakomorowo. Jeśli w układzie wydechowym jest odpowiednio wysoka temperatura (około 600 stopni C), to sadza powinna się wypalić bez problemu.
Jak jeździć Dieslem, żeby nie zapchać DPF?
Każdy świadomy użytkownik Diesla powinien wiedzieć, że istotną rolę odgrywa dobra jakość paliwa, stosowanie olejów o niskiej zawartości popiołów, dodatków do silnika, ekonomiczna jazda, dbanie o wszystkie podzespoły znajdujące się w pojeździe, a także systematyczna wymiana oleju silnikowego i filtrów. Stosując się do obowiązujących zasad prawidłowej eksploatacji samochodu z filtrem DPF, zapewniasz mu warunki do pracy przez około 250 tysięcy kilometrów.
Zdarzają się sytuacje, w których filtr DPF sam, bez ingerencji kierowcy wchodzi w tryb samooczyszczania, dlatego trafnym pytaniem będzie: wypalanie DPF – jak rozpoznać? Typowymi objawami są: widoczne kłęby dymu z układu wydechowego, kontrolka na desce rozdzielczej, wzmożone spalanie, szarpanie silnikiem.
Komentarze