Subpage photo

Z jaką prędkością trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.83
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Serwis czyszczenia filtrów cząstek stałych
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Prędkość przy wypalaniu filtra cząstek stałych w trasie powinna osiągnąć prędkość około 100 kilometrów na godzinę. Dzięki podwyższonej prędkości DPF będzie mógł swobodnie wypalić sadzę, która blokowała drożność podzespołu. Aby skutecznie przeprowadzić regenerację pasywną, należy pamiętać o jeździe ze stałą prędkością na wyższych obrotach i nieprzerywaniu tego procesu gwałtownym hamowaniem lub postojami przez około 20 minut. W przeciwnym razie wypalanie DPF okaże się nieskuteczne i będzie trzeba go powtórzyć następnym razem. Ważną kwestią, którą również warto poruszyć, jest silnik 2.0 TDI – co ile wypalanie DPF? W pojazdach ze sprawnym DPF/FAP proces wypalania powinien następować co 400-800 kilometrów. Pamiętaj, że notoryczne przerywanie samoregeneracji filtra cząstek stałych doprowadzi do uszkodzenia zarówno filtra DPF, jak i jednostki napędowej.

Na jakich obrotach najlepiej wypalać DPF?

Filtr cząstek stałych najlepiej wypalać na podwyższonych obrotach w przedziale 2,5 – 3,5 tys. na minutę. Z reguły filtr DPF oczyszcza się około 20 minut, choć czasem może się to wydłużyć. Wypalanie DPF na autostradzie ma na celu oczyścić wnętrze podzespołu z nagromadzonych w nim zanieczyszczeń. Warto też wiedzieć, jak jechać podczas wypalania DPF / jak wypalić DPF podczas jazdy, aby skutecznie pozbyć się sadzy. Otóż utrzymuj stałą, podwyższoną prędkość wraz z obrotami, staraj się przy tym nie hamować i nie zatrzymywać, żeby nie przerwać samoregeneracji podzespołu. Jeśli zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy, to zazwyczaj jest to od 15 do 30 minut. Pamiętaj, że jeżdżąc po mieście, nie uda Ci się spełnić tych warunków.

Jak najlepiej wypalić DPF?

Jak wypalić DPF?

Najlepiej by było doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF w trasie, ponieważ proces ten będzie przebiegać naturalnie. Powinieneś jednak wiedzieć, że filtr cząstek stałych możesz wypalić na trzy sposoby; po pierwsze na postoju, po drugie w trasie, natomiast trzecim sposobem jest wypalanie w serwisie. Na pewno wielu z was ciekawi, jak wypalić DPF na postoju oraz jakie obroty przy wypalaniu DPF na postoju, dlatego przychodzimy z gotowymi odpowiedziami. Przede wszystkim zaparkuj pojazd z dala od ludzi. Włącz silnik, podnieś obroty do 3000 na minutę i oczekuj przez kilkanaście minut na całkowite dopalenie sadzy. W tym czasie następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu, który spala się pozakomorowo. Jeśli w układzie wydechowym jest odpowiednio wysoka temperatura (około 600 stopni C), to sadza powinna się wypalić bez problemu.

Jak jeździć Dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Każdy świadomy użytkownik Diesla powinien wiedzieć, że istotną rolę odgrywa dobra jakość paliwa, stosowanie olejów o niskiej zawartości popiołów, dodatków do silnika, ekonomiczna jazda, dbanie o wszystkie podzespoły znajdujące się w pojeździe, a także systematyczna wymiana oleju silnikowego i filtrów. Stosując się do obowiązujących zasad prawidłowej eksploatacji samochodu z filtrem DPF, zapewniasz mu warunki do pracy przez około 250 tysięcy kilometrów.


Zdarzają się sytuacje, w których filtr DPF sam, bez ingerencji kierowcy wchodzi w tryb samooczyszczania, dlatego trafnym pytaniem będzie: wypalanie DPF – jak rozpoznać? Typowymi objawami są: widoczne kłęby dymu z układu wydechowego, kontrolka na desce rozdzielczej, wzmożone spalanie, szarpanie silnikiem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.