Z jaką prędkością trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. <br><br>Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Dokumenty pojazdu

Prędkość przy wypalaniu filtra cząstek stałych w trasie powinna osiągnąć prędkość około 100 kilometrów na godzinę. Dzięki podwyższonej prędkości DPF będzie mógł swobodnie wypalić sadzę, która blokowała drożność podzespołu. Aby skutecznie przeprowadzić regenerację pasywną, należy pamiętać o jeździe ze stałą prędkością na wyższych obrotach i nieprzerywaniu tego procesu gwałtownym hamowaniem lub postojami przez około 20 minut. W przeciwnym razie wypalanie DPF okaże się nieskuteczne i będzie trzeba go powtórzyć następnym razem. Ważną kwestią, którą również warto poruszyć, jest silnik 2.0 TDI – co ile wypalanie DPF? W pojazdach ze sprawnym DPF/FAP proces wypalania powinien następować co 400-800 kilometrów. Pamiętaj, że notoryczne przerywanie samoregeneracji filtra cząstek stałych doprowadzi do uszkodzenia zarówno filtra DPF, jak i jednostki napędowej.

Na jakich obrotach najlepiej wypalać DPF?

Filtr cząstek stałych najlepiej wypalać na podwyższonych obrotach w przedziale 2,5 – 3,5 tys. na minutę. Z reguły filtr DPF oczyszcza się około 20 minut, choć czasem może się to wydłużyć. Wypalanie DPF na autostradzie ma na celu oczyścić wnętrze podzespołu z nagromadzonych w nim zanieczyszczeń. Warto też wiedzieć, jak jechać podczas wypalania DPF / jak wypalić DPF podczas jazdy, aby skutecznie pozbyć się sadzy. Otóż utrzymuj stałą, podwyższoną prędkość wraz z obrotami, staraj się przy tym nie hamować i nie zatrzymywać, żeby nie przerwać samoregeneracji podzespołu. Jeśli zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy, to zazwyczaj jest to od 15 do 30 minut. Pamiętaj, że jeżdżąc po mieście, nie uda Ci się spełnić tych warunków.

Jak najlepiej wypalić DPF?

Zregenerowany filtr DPF

Najlepiej by było doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF w trasie, ponieważ proces ten będzie przebiegać naturalnie. Powinieneś jednak wiedzieć, że filtr cząstek stałych możesz wypalić na trzy sposoby; po pierwsze na postoju, po drugie w trasie, natomiast trzecim sposobem jest wypalanie w serwisie. Na pewno wielu z was ciekawi, jak wypalić DPF na postoju oraz jakie obroty przy wypalaniu DPF na postoju, dlatego przychodzimy z gotowymi odpowiedziami. Przede wszystkim zaparkuj pojazd z dala od ludzi. Włącz silnik, podnieś obroty do 3000 na minutę i oczekuj przez kilkanaście minut na całkowite dopalenie sadzy. W tym czasie następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu, który spala się pozakomorowo. Jeśli w układzie wydechowym jest odpowiednio wysoka temperatura (około 600 stopni C), to sadza powinna się wypalić bez problemu.

Jak jeździć Dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Każdy świadomy użytkownik Diesla powinien wiedzieć, że istotną rolę odgrywa dobra jakość paliwa, stosowanie olejów o niskiej zawartości popiołów, dodatków do silnika, ekonomiczna jazda, dbanie o wszystkie podzespoły znajdujące się w pojeździe, a także systematyczna wymiana oleju silnikowego i filtrów. Stosując się do obowiązujących zasad prawidłowej eksploatacji samochodu z filtrem DPF, zapewniasz mu warunki do pracy przez około 250 tysięcy kilometrów.
Zdarzają się sytuacje, w których filtr DPF sam, bez ingerencji kierowcy wchodzi w tryb samooczyszczania, dlatego trafnym pytaniem będzie: wypalanie DPF – jak rozpoznać? Typowymi objawami są: widoczne kłęby dymu z układu wydechowego, kontrolka na desce rozdzielczej, wzmożone spalanie, szarpanie silnikiem.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Damian
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Moj dpf sie wypala zbyt czesto stad tez wiem, ze wina lezy po stronie filtra czstek stalych. Prosze o przedstawienie szczegolow
Barbara
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Franciszek Dzień dobry, prosimy o kontakt i podanie numeru VIN w celu doprecyzowania podzespołów w Pańskim samochodzie. Po ustaleniu szczegółów, nasi specjaliści udzielą wszelkich informacji na temat przebiegu regeneracji oraz kosztów z tym związanych. Natomiast czas realizacji usługi to zazwyczaj 1-2 dni robocze.
Franciszek
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry. Chciałbym się poradzić. Mam vw touran 2009 rok, jeżdżę głównie krótkie trasy. Ostatnio zauważyłem wydobywający się czarny dym, obniżenie mocy pojazdu. Kontrolka check engine zaświeca się i gaśnie. Podejrzewam problem z filtrem, tylko czy może być to przyczyna zapchania się dpfa? W jaki sposób można temu zaradzić i w jakim czasie. Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za udzielona odpowiedź.

Popularne wpisy