Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr cząstek stałych jest to bardzo częsty problem wśród kierowców z dieslem, ponieważ eksploatacja silników wysokoprężnych wymaga więcej zaangażowania niż w przypadku innych silników. Jeżeli chodzi o to, jak wyczyścić DPF, to najlepiej, aby regeneracja została przeprowadzona w serwisie. Niezwykle ważny jest dobór metody czyszczenia, ponieważ nie wszystkie oferowane sposoby, są bezpieczne dla powłoki katalitycznej podzespołu. To, czym wyróżnia się mycie hydrodynamiczne spośród pozostałych metod, jest stuprocentowe oczyszczenie wkładu filtrującego z wszelkich nagromadzonych dotychczasowo złogów sadzy i popiołu oraz śmiało można powiedzieć, że jest najbezpieczniejszym rodzajem regeneracji tego elementu pojazdu. Nie można także zapomnieć o samoregeneracji filtra cząstek stałych, gdy tylko sterownik silnika podejmie się zainicjowania tego procesu.
Zatem wszelkie uzyskane informacje w internecie na temat, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, nie są na tyle bezpieczne i efektowne, jak czyszczenie przeprowadzone pod okiem fachowców.
1. Po czym poznać, że DPF jest zapchany i wymaga interwencji?
Otóż w bardzo łatwy sposób możesz rozpoznać, że z Twoim podzespołem dzieje się coś złego, ponieważ świadczyć o tym będzie:
• nagła utrata mocy pracy jednostki napędowej (głównie odczuwalna podczas poruszania się samochodem);
• problemy ze zwiększeniem prędkości jazdy;
• kłopot z utrzymaniem stałych i równych obrotów;
• pobór paliwa jest wyraźnie zwiększony, przez co tracisz więcej pieniędzy na uzupełnianie baku;
• bardzo często występująca kontrolka DPF oraz w przypadku już jakiegoś uszkodzenia w silniku – kontrolka check engine;
• dodatkowo może się zdarzyć, że nawet turbina przestanie tak dobrze pracować, jak do tej pory.
Najważniejsze, aby nie zignorować jakichkolwiek objawów, ponieważ z początku niewinny sygnał, który już powinien zmusić nas do działania, może przerodzić się w o wiele większy i kosztowny proces naprawczy lub wymiany.
2. Czyszczenie DPF Kretem – czy polecamy?
Nie polecamy… Drogi użytkowniku, jeżeli w ten sposób zaoszczędzisz pieniądze, podejmując się czyszczenia DPF Kretem tudzież czyszczenia DPF płynem do kominków, musimy Cię zmartwić, ponieważ oba środki mają swoje specjalne przeznaczenie i na pewno nie są one odpowiednie do oczyszczania filtra DPF. Ich skład jest na tyle żrący, że zaaplikowanie ich do brudnego filtra może doprowadzić do wypłukania metali szlachetnych, które tworzą barierę katalityczną filtra cząstek stałych albo przepalenia wkładu.
Jak wypalić DPF na postoju (regeneracja aktywna) i czy powinieneś ją przeprowadzać?
Wypalanie DPF na postoju pozwala pozbyć się sadzy, jednak nie popiołu. Warunkiem do wykonania właściwej regeneracji aktywnej jest znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, z dala od ludzi, podniesienia obrotów oraz doprowadzenie do zainicjowania przez sterownik jednostki napędowej wypalania sadzy. Dodatkowa dawka paliwa podniesie temperaturę spalin i dzięki temu sadza w całości się wypali.
Istnieje jednak, ale… Otóż taki rodzaj regeneracji możesz wykonywać, ponieważ jest ona potrzebna, aby utrzymać drożność filtra cząstek stałych i nie zanieczyszczać środowiska, ale nie praktykuj jej za często, ponieważ dodatkowe paliwo, które zostaje podane, nie wypala się całkowicie i trafia do oleju silnikowego, co powoduje rozcieńczenie, a z biegiem czasu nawet zatarcie silnika.
Komentarze