Subpage photo

Zapchany DPF - większe spalanie

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Zapchany DPF - większe spalanie
Zapchany DPF - większe spalanie

Nie ma w tym nic dziwnego, że jeśli jeździsz samochodem z zapchanym filtrem cząstek stałych, to jednym z pojawiających się objawów jest właśnie zwiększone spalanie oleju napędowego. Jeżeli oddasz filtr DPF do regeneracji, to problem z nienaturalnie większym spalaniem zniknie, podobnie zresztą jak inne symptomy. Mitem jest też, że pozbycie się tego podzespołu z układu wydechowego spowoduje wzrost mocy pojazdu oraz pobór paliwa będzie mniejszy. Jako świadomy użytkownik auta wyposażonego w wysokoprężną jednostkę napędową powinieneś eksploatować samochód zgodnie z zaleceniami producenta. W przeciwnym razie przyczynisz się do szybszego zużycia podzespołu i do wygenerowania sobie dodatkowych kosztów związanych z wymianą filtra cząstek stałych.

Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Czyszczenie filtra cząstek stałych ma ogromny wpływ na pracę nie tylko samego DPF, ale również innych podzespołów oraz na ilość zużytego ON. Jeśli w układzie wydechowym Twojego pojazdu jest w 100% sprawny filtr, to śmiało możesz jeździć po ulicy i nie musisz się martwić o pojawienie się jakichś niepokojących oznak nieprawidłowości w działaniu elementów współpracujących z filtrem cząstek stałych. Jeżeli niespodziewanie odczujesz pogorszony komfort podróżowania, turbosprężarka nie będzie wydajnie pracować, a dodatkowo pojawią się kody błędów tudzież kontrolki, to natychmiast zwróć się o pomoc do serwisu w celu zdiagnozowania filtra DPF.

1. Jazda na zapchanym DPF — Filtr DPF wypala się co 100 km

Nie zaleca się jazdy samochodem, w którym znajduje się zanieczyszczony filtr cząstek stałych, ponieważ spaliny wydostające się z układu wydechowego, zatruwają środowisko, a dodatkowo silnik w każdym momencie może przejść w tryb awaryjny, a nawet istnieje zagrożenie, że całkowicie przestanie pracować. Filtr DPF powinien być na bieżąco wypalany oraz od czasu do czasu czyszczony w serwisie, aby nie doszło do sytuacji, w której podzespół ten chce wypalać się zaledwie po przejechaniu 100 kilometrów. To nie jest absolutnie zdrowy objaw i również nie wolno go zbagatelizować, zwłaszcza gdy przeprowadzisz samoregenerację DPF, a on nadal będzie się domagać wypalania.

Jazda na zapchanym DPF — Filtr DPF wypala się co 100 km
Jazda na zapchanym DPF — Filtr DPF wypala się co 100 km

2. Zapchany DPF — objawy zatkanego filtra cząstek stałych — Zapchany filtr DPF — czy można jeździć?

Nie powinno się jeździć autem, jeśli w układzie wydechowym albo brakuje filtra cząstek stałych, albo jest on niesprawny. Bardzo łatwo poznać, że z DPF-em coś się dzieje, ponieważ objawy są bardzo charakterystyczne, a jakie dokładnie one są, to napisaliśmy we wcześniejszych akapitach.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

24 czerwca 2022

Czy można usunąć filtr DPF?

Czy można usunąć filtr DPF? Filtra cząstek stałych nie ...

24 czerwca 2022

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF?

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF? Filtr cząstek sta...

24 czerwca 2022

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych?

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych? Regeneracja f...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer