Zapchany DPF - większe spalanie

Nie ma w tym nic dziwnego, że jeśli jeździsz samochodem z zapchanym filtrem cząstek stałych, to jednym z pojawiających się objawów jest właśnie zwiększone spalanie oleju napędowego. Jeżeli oddasz filtr DPF do regeneracji, to problem z nienaturalnie większym spalaniem zniknie, podobnie zresztą jak inne symptomy. Mitem jest też, że pozbycie się tego podzespołu z układu wydechowego spowoduje wzrost mocy pojazdu oraz pobór paliwa będzie mniejszy. Jako świadomy użytkownik auta wyposażonego w wysokoprężną jednostkę napędową powinieneś eksploatować samochód zgodnie z zaleceniami producenta. W przeciwnym razie przyczynisz się do szybszego zużycia podzespołu i do wygenerowania sobie dodatkowych kosztów związanych z wymianą filtra cząstek stałych.
Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Czyszczenie filtra cząstek stałych ma ogromny wpływ na pracę nie tylko samego DPF, ale również innych podzespołów oraz na ilość zużytego ON. Jeśli w układzie wydechowym Twojego pojazdu jest w 100% sprawny filtr, to śmiało możesz jeździć po ulicy i nie musisz się martwić o pojawienie się jakichś niepokojących oznak nieprawidłowości w działaniu elementów współpracujących z filtrem cząstek stałych. Jeżeli niespodziewanie odczujesz pogorszony komfort podróżowania, turbosprężarka nie będzie wydajnie pracować, a dodatkowo pojawią się kody błędów tudzież kontrolki, to natychmiast zwróć się o pomoc do serwisu w celu zdiagnozowania filtra DPF.
1. Jazda na zapchanym DPF — Filtr DPF wypala się co 100 km
Nie zaleca się jazdy samochodem, w którym znajduje się zanieczyszczony filtr cząstek stałych, ponieważ spaliny wydostające się z układu wydechowego, zatruwają środowisko, a dodatkowo silnik w każdym momencie może przejść w tryb awaryjny, a nawet istnieje zagrożenie, że całkowicie przestanie pracować. Filtr DPF powinien być na bieżąco wypalany oraz od czasu do czasu czyszczony w serwisie, aby nie doszło do sytuacji, w której podzespół ten chce wypalać się zaledwie po przejechaniu 100 kilometrów. To nie jest absolutnie zdrowy objaw i również nie wolno go zbagatelizować, zwłaszcza gdy przeprowadzisz samoregenerację DPF, a on nadal będzie się domagać wypalania.

2. Zapchany DPF — objawy zatkanego filtra cząstek stałych — Zapchany filtr DPF — czy można jeździć?
Nie powinno się jeździć autem, jeśli w układzie wydechowym albo brakuje filtra cząstek stałych, albo jest on niesprawny. Bardzo łatwo poznać, że z DPF-em coś się dzieje, ponieważ objawy są bardzo charakterystyczne, a jakie dokładnie one są, to napisaliśmy we wcześniejszych akapitach.
Dodaj komentarz
