Zapchany filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Zapchany filtr cząstek stałych - udręka właścicieli samochodów z silnikiem wysokoprężnym Diesla, ale z jakiego powodu?

Filtr cząstek stałych należy do grupy podzespołów, których awaryjność jest zdecydowanie podwyższona. Prawdopodobnie stąd też biorą się pomysły kierowców, związane z nielegalnym procederem wycinania DPF. Pamiętajmy jednak, iż dopiero wówczas rozpoczną się nasze problemy. Nie tylko jesteśmy narażeni bowiem wtedy na otrzymanie mandatu, ale również zaczną się problemy ze sterownikami, które nadal będą odczytywać wartości z nieistniejącego już podzespołu, co skutkować będzie szeregiem błędnych decyzji, takich jak: wypalanie DPF, czy też wprowadzanie samochodu w tryb awaryjny. Ponadto wzrośnie nie tylko emisja spalin, ale także zużycie paliwa. Mitem jest również to, iż DPF zabiera moc. Ponadto na sam koniec warto wspomnieć, iż zgodnie z obowiązującym prawem, auto bez filtra nie spełnia norm dotyczących emisji spalin, a tym samym nie może być dopuszczone do ruchu drogowego, co wiąże się z brakiem uzyskania przeglądu! W takim razie co robimy z zapchanym filtrem cząstek stałych? Odpowiedź jest prosta! Regenerujemy moi drodzy. Jest to niezbędna procedura, jeżeli chcemy, aby nasze auto służyło nam w sposób niezawodny.

Filtr wyciągnięty z auta

Odpowiadamy na częste pytanie o zapchanym filtrze DPF – czy można jeździć

Otóż nie. Taka jazda jest nie tylko niekomfortowa z racji wzmożonego zużycia paliwa, czy też uruchomienia się procesu pracy w trybie awaryjnym, ale bardzo szybko się skończy również poważnymi awariami. Usterki te pojawią się już nie tylko w obrębie układu wydechowego, ale również turbiny, czy też silnika. Bardzo ważne jest, aby reagować na pierwsze objawy związane ze złą pracą naszego podzespołu. I tu mamy na myśli pojawianie się kontrolki, spadek mocy silnika, brak przyspieszenia, czy też tak zwane uczucie dławienia silnika. Na czas wykryta usterka pozwala nam na przywrócenie naszemu DPF niemal fabrycznej przepustowości, a tym samym pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy związane z kosztami, jakie ponieślibyśmy za zakup nowego filtra, czy też naprawę powiązanych z naszym DPF podzespołów, które uległy poważnym destrukcjom na skutek niepoprawnej pracy w obrębie naszego układu wydechowego. Jazda na zapchanym DPF i forum związane z tą tematyką jest pełne opinii (niestety i tych przychylnych). Zadowalającym jest jednak fakt, iż coraz więcej osób przemawia na rzecz regeneracji podzespołu i uznaje wycinanie DPF za niedorzeczność. Wynika to prawdopodobnie nie tylko z tego, iż traktuje się w coraz bardziej restrykcyjny sposób właścicieli aut, którzy podejmą się takiego zabiegu, ale także z własnych doświadczeń. Bo jak się okazuje po wycięciu DPF, samochód zaczął palić jak smok, mitycznego przyspieszenia brak, a i sterownik zaczął szaleć. Koniec końców kierowcy „przepraszają się” z DPF i montują je na powrót tam, gdzie ich miejsce.

Filtr cząstek stałych, jak mogliśmy już zauważyć, spełnia kluczową rolę w układzie naszego samochodu. To bowiem od jego sprawności uzależnione jest to, jakim powietrzem oddychamy, ale także to, w jaki sposób nasz samochód będzie pracował. Norma Euro 4 wprowadzona w 2006 roku niewątpliwie zrewolucjonizowała rynek motoryzacyjny, znacznie obniżając dopuszczalny poziom emisji spalin. Obecnie każda wprowadzona norma jest tylko coraz bardziej rygorystyczna. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnych wymówek - każdy, podkreślamy, każdy samochód winien jest być wyposażony w filtr! Zaostrzenie przepisów związanych z dopuszczalną emisją spalin, pozwala na ograniczenie w znacznym stopniu zachorowań na raka, związanych z wdychaniem zanieczyszczonego powietrza. Warto więc, aby filtr cząstek stałych i czyszczenie tego podzespołu stanowiło niejako nawyk dla każdego kierowcy. To bowiem od jego sprawności zależy, jakim powietrzem przyjdzie nam oddychać.

Filtr cząstek stałych wyciągnięty z auta
Co o tym myślisz?

Komentarze

Wacek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr cząstek stałych (DPF lub FAP) w silniku diesla może prowadzić do wielu problemów związanych z pracą silnika i emisją spalin. Kiedy filtr jest zapchany, silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć spaliny przez filtr. To zwiększa ciśnienie w układzie wydechowym, co może prowadzić do zwiększenia oporu przepływu spalin i zwiększenia ciśnienia w komorze spalania. To z kolei może prowadzić do objawów takich jak: Spadek mocy silnika Trudności z odpaleniem jednostki napędowej Szarpanie podczas jazdy Wzrost zużycia paliwa Kopcenie z wydechu Jeśli filtr jest zapchany, ważne jest, aby jak najszybciej przeprowadzić jego regenerację lub wymianę, aby uniknąć dalszych problemów związanych z pracą silnika i emisją spalin.
Mikołaj
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdecydowanie warto znać objawy zapchanego filtra DPF, a jeszcze bardziej konsekwencje jeżdżenia z zapchanym filtrem. Ciekawy artykuł!
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr cząstek stałych jest bardzo częstym problemem wśród kierowców diesli. Wystarczy jednak podjąć się regeneracji i ten problem zniknie.
Staszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Trudny temat z tym zapychającym się filtrem dpf, już tyle razy go próbowałem wyczyścić ale jak dotąd nic nie pomogło. Nadal czuje brak mocy pojazdu. Chyba oddam go do regeneracji może to okaże się bardziej skuteczne.
Bobek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr cząstek stałych to temat codzienny chyba dla tych, którzy jeżdżą z DPFem. Ja tam tego problemu nie mam, ale pewnie w przyszłości też doświadczę tej zabawy z czyszczeniem i regeneracją.
robercik13848
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr cząstek stałych i objawy, z ktorymi mozemy sie sami spotkac sa bardzo charakterystyczne, wiec jesli ktos nie jest w stanie stwierdzic, ze cos niedobrego dzieje sie z DPF, jest bardzo dziwne... Na pewno dzieki temu artykulowi jestem bardziej pewny, ze nie wolno mi bagatelizowac niepokojacych objawow, jeździć z zatkanym filtrem i musze przeprowadzac od czasu do czasu regeneracje tego podzespolu!
Roman
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawiałem się ostatnio jak samemu wyczyścić DPF, ale koniec końców odwiedziłem waszą stronę i chyba jednak lepiej jest oddać takie zabiegi w ręce specjalistów, bo samemu można tylko coś uszkodzić, a potem koszty naprawy zdecydowanie się zwiększają.

Popularne wpisy

27 Grudzień 2020

Spaliny po wycięciu DPF

Wycinanie DPF - srogie konsekwencje. Spaliny po wycięciu DPF niewątpliwie przysporzą wielu zmartwień. Należy podkreślić, iż filtr cząstek stałych jest obowiązkowym wyposażeniem każdego Diesla. ...