Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Poruszanie się autem przy zapchanym filtrze DPF nie jest najlepszym pomysłem, bo...
„Zapchany filtr DPF – czy można jeździć?” - to pytanie bardzo często stanowi zagwozdkę dla kierowców, którzy chcą uniknąć kosztów związanych z regeneracją, czy też wymianą podzespołu na nowy. Należy pamiętać, iż jazda z niesprawnym filtrem cząstek stałych powodować będzie szereg nieprzyjemnych konsekwencji. Z czego one więc wynikają? Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto na początek przypomnieć, czym jest DPF i w jakim celu się go stosuje. Tytułowy DPF jest to filtr cząstek stałych, który montowany jest w układzie wydechowym w samochodach z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Filtr ten ma za zadanie oczyszczać spaliny i ograniczać emisję szkodliwych substancji do środowiska. Zdarza się, iż filtr ten w wyniku wytężonej pracy z czasem ulega zapchaniu, a wówczas jego praca jest zaburzona lub nawet niemożliwa. Wtedy, aby przywrócić drożność naszego podzespołu, niezbędne jest zainicjowanie procesu wypalania sadzy. Zatem, jak wypalić DPF? Do zainicjowania takiego procesu niezbędna jest temperatura powyżej 600 stopni Celsjusza i zwiększona podaż paliwa. Proces wypalania sadzy w bardzo łatwy sposób można zauważyć. Z układu wydechowego zaczynają wylatywać kłęby czarnego dymu, komputer wskazuje wzmożone zużycie paliwa, a i nierzadko pojawia się kontrolka informująca o tym procesie. Najczęściej, i co jest zalecane, ten proces odbywa się samoczynnie. Proces taki zostaje zapoczątkowany w momencie jazdy na zwiększonych obrotach w granicy 2500 obrotów na minutę i nie na największym biegu. W wyniku takiej jazdy wzrasta temperatura, a także podaż paliwa, stwarzając tym samym idealne warunki do dopalania sadzy. A co w sytuacji, gdy nasz filtr jest już tak zapchany, iż nie jest w stanie się sam oczyścić? Już odpowiadamy. Wówczas najlepiej wybrać się do serwisu specjalizującego się w regeneracji DPF – takiego jak nasz i poddać go zabiegowi profesjonalnego oczyszczania. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, pozwalające na przywrócenie naszemu podzespołowi niemal fabrycznej przepustowości. Stanowi świetną alternatywę dla zakupu nowego podzespołu, a tym bardziej dla nielegalnego procederu wycinania filtra cząstek stałych. Czyszczenie DPF i cena takiego zabiegu jest stosunkowo niewielka, a przynosi wiele korzyści. Nasze auto jest w stanie nadal ograniczać emisję spalin do środowiska, przez co nie trujemy siebie i innych, a samochód działa w sposób naturalny i nie nadwyręża innych podzespołów, jak to się ma w przypadku pracy samochodu po usunięciu DPF. Warto więc nie bagatelizować objawów zapchania naszego podzespołu i na czas usuwać usterkę. Należy pamiętać, że na im wcześniejszym etapie wykryjemy usterkę, tym lepiej przebiegnie proces jego regeneracji. Regeneracja DPF przy zapchaniu powyżej 80 % stanowi nie lada wyzwanie, a wręcz czasem jest niemożliwa i konieczna jest wymiana podzespołu. Powracając do tytułowego pytania: jazda z zapchanym filtrem jest niedozwolona! Taka podróż nie tylko obciąża silnik, ale często powoduje próby wypalania DPF, podając większe ilości paliwa, co doprowadza do nagromadzenia się oleju napędowego w silnikowym i jego nadmiernego rozcieńczenia, co skutkować będzie pogorszonym smarowaniem, a w skrajnych przypadkach zatarciem naszego silnika. Zaczną się również pojawiać konsekwencje związane z jazdą w trybie awaryjnym, która, jak wiemy nie jest naturalną pracą samochodu i powoduje szereg zanieczyszczeń, które również wpływają na osłabienie pracy silnika. Ponadto należy pamiętać, iż tryb awaryjny z bardzo dużym prawdopodobieństwem zakończy się unieruchomieniem pojazdu.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Jak już wiemy, bardzo istotnym jest, aby na czas reagować na objawy zapchania DPF. Jak więc poznać, że nasz podzespół potrzebuje pomocy? To proste! Pierwsze objawy zapchanego DPF to najczęściej spadek mocy naszego samochodu, wzmożone zużycie paliwa, falowanie obrotów, pojawienie się kontrolki informującej o błędzie, a w skrajnych przypadkach przejście samochodu w tryb awaryjny. Auto takie również podpięte do sterownika ukaże błąd o numerze P2463 lub P20002 oznaczające nadmierną zawartość popiołu w naszym podzespole, lub też zbyt małą wydajność naszego DPF. Pamiętajmy, aby w takiej sytuacji nie czekać i jak najszybciej poddać nasz filtr regeneracji, która pozwoli nam na cieszyć się dalej sprawną i niezawodną pracą naszego auta.
Popularne wpisy
Czy GPF się wypala?
Filtr GPF wypala się, jednak to samooczyszczanie nie wygląda tak samo, jak w przypadku posiadania w samochodzie filtrów cząstek stałych DPF i FAP. Procedura ta nie jest skomplikowana do wykonania, bo w zasadzie kierowca czasami nawet nie wie, że jego podzespół wszedł w stan wypalania, a dodatkowo zakłada się, że domaga się wypalania dopiero po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów ...
Jakie są główne zadania katalizatora samochodowego?
Co robi reaktor katalityczny w samochodzie? Główne zadania katalizatora samochodowego to oczyszczanie spalin poprzez redukcję szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu, dwutlenek węgla i węglowodory, które emituje silnik podczas spalania paliwa. ...
Komentarze