Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Problemu, jakim jest zapchany katalizator samochodowy, nie można ignorować zwłaszcza w Dieslu. O ile niedrożny katalizator nie będzie wykazywał znacznych objawów w silniku benzynowym, o tyle w Dieslu może przysporzyć licznych kosztownych w naprawie kłopotów. Sprawdź, jak rozpoznać zapchany katalizator w Twoim samochodzie, przekonaj się, jak mogą się skończyć problemy z katalizatorem pozbawione reakcji oraz znajdź sposoby na pozyskanie w pełni funkcjonalnego, drożnego katalizatora.
Objawy zapchanego katalizatora | Benzyna kontra Diesel
Tak, jak już wspomnieliśmy, zatkany katalizator w silniku benzynowym nie wykazuje kłopotliwych objawów, lecz w Dieslu możemy wymienić całkiem sporo symptomów. Samochód z silnikiem wysokoprężnym pracuje znacznie słabiej, jeżeli w jego układzie wydechowym pracuje niedrożny reaktor katalityczny. Moc silnika znacznie się obniża, co więcej, jednostka napędowa wykazuje zdławioną, zduszoną pracę, a pozostawiona na biegu jałowym - drga, co przenosi się na cały samochód. Objawem, który z pewnością nie ujdzie Twojej uwadze, jest aktywacja kontrolki check engine, która w gruncie rzeczy może wskazywać na rozmaite objawy, lecz sprawdzenie prawidłowości działania katalizatora oraz filtra DP/FAP jest w kontekście jej aktywacji obowiązkowe.
Charakterystyczną oznaką zapchanego katalizatora są także metaliczne dźwięki, które dobiegają zazwyczaj spod samochodu. Wskazują one na to, że katalizator jest zapchany pokruszonym wkładem i już najprawdopodobniej nie da się go uratować.
Uwagę kierowcy Diesla powinno zwrócić również większe zużycie paliwa, gdyż awaria katalizatora bardzo często ma związek ze zwiększonym spalaniem pomimo braku jakichkolwiek zmian w stylu czy trybie jazdy.
Silnie zabrudzony katalizator może także skutkować intensywnie odczuwalnym zapachem zgniłych jaj z rury wydechowej. Dochodzi do tego wskutek zakłóceń w reakcjach materiału katalitycznego z siarką i jest to objaw, który bez cienia zawahania się można przypisać do uszkodzonego katalizatora.
Zablokowany zanieczyszczeniami katalizator istotnie zaburza funkcjonowanie samochodu, odbierając mu dynamikę i moc. Pogorszone osiągi okazują się w codziennej jeździe nie tylko uciążliwe, ale także niebezpieczne, dlatego też warto reagować na wymienione przez nas objawy.
Dlaczego katalizator samochodowy się zapycha?
Przyczyny zapchania katalizatora samochodowego w dużej mierze są uzależnione od specyfiki jego pracy, a także od poszczególnych działań podejmowanych (lub wprost przeciwnie - niepodejmowanych) przez kierowcę.
We współczesnych pojazdach katalizatory pracują w wysokich temperaturach mieszczących się w przedziale od 500 do 800 stopni Celsjusza. Mając tego świadomość, nietrudno sobie wyobrazić, jakim zagrożeniem dla zamontowanego w metalowej puszce, rozgrzanego wkładu katalitycznego, jest jego gwałtowne wychłodzenie. Często dochodzi wówczas do pokruszenia materiału filtrującego, ponieważ nagle wychłodzona obudowa szybko się kurczy. Jeżeli wykruszeniu ulegną stosunkowo niewielkie fragmenty, ich cząsteczki mogą zatykać kanaliki, których nie dotknęły uszkodzenia.
Reaktorowi katalitycznemu w Twoim samochodzie nie sprzyja także jazda na krótkich dystansach, czyli na nierozgrzanym silniku. W takich sytuacjach skład mieszanki paliwowej jest bardzo bogaty, a niespalone paliwo przedostaje się do układu wydechowego oraz właśnie do katalizatora. Resztki tego typu zatykają katalizator, który w rezultacie nie może skutecznie pełnić swoich funkcji w pojeździe.
Na stan katalizatora w silniku benzynowym w znacznym stopniu wpływa także montaż instalacji LPG. Jeżeli system nie jest odpowiednio wyregulowany, przedostające się do wnętrza katalizatora paliwo bardzo szybko go blokuje.
Jak wykonać czyszczenie katalizatora?
Większość zapchanych katalizatorów można wyczyścić, skutecznie przywracając im pełną sprawność. Jak zatem wyczyścić reaktor katalityczny, by odzyskać jego prawidłowe działanie? Zainteresowani regeneracją katalizatorów kierowcy mogą spotkać się z propozycjami rozmaitych metod, które zawsze warto przemyśleć, ponieważ nie wszystkie są bezpieczne dla katalizatora.
Po pierwsze, katalizator można próbować wyczyścić samodzielnie, a pomocne okazują się w tych okolicznościach ogólnodostępne środki do czyszczenia katalizatorów samochodowych. Warto podkreślić, że ich zastosowanie okazuje się zazwyczaj skuteczne jedynie w przypadku stosunkowo niewielkich zabrudzeń. Poważne zatkanie drożności filtra wymaga interwencji serwisanta dysponującego odpowiednim urządzeniem do czyszczenia DPF/FAP. Preparaty czyszczące zarówno katalizatory, jak i filtry cząstek stałych, są o tyle wygodne, że nie wymagają demontażu podzespołu z układu wydechowego pojazdu. Warto dokładnie doczytać, w jaki sposób zaaplikować dany środek oraz jak dalej z nim postępować, ponieważ nieumiejętne zastosowanie preparatu może poskutkować uszkodzeniem katalizatora.
W ramach profilaktyki układu wydechowego Twojego Diesla jak najbardziej możesz korzystać z tej krótko scharakteryzowanej przez nas metody czyszczenia katalizatora, nie możemy jednak polecić jej z czystym sumieniem jako sposobu na poważne zabrudzenia katalizatorami. Z nagromadzoną sadzą, popiołami oraz innymi produktami niepełnego spalania paliwa nie poradzi sobie nawet najlepszy preparat do czyszczenia katalizatora bez montażu. Zazwyczaj pozostające w jego wnętrzu zabrudzenia są tak silne, że podzespół wymaga demontażu i profesjonalnego mycia w specjalnej maszynie, gdzie katalizator jest poddawany działaniu ogrzanej wody ze specjalnie przeznaczonym do tego detergentem.
W pełni efektywne czyszczenie katalizatora można zrealizować z zastosowaniem metody hydrodynamicznej. Sposób ten jest dostępny w naszym autoryzowanym serwisie, a realizacja tej procedury trwa tylko 1 dzień roboczy. Wówczas zdemontowany z pojazdu katalizator jest instalowany w kabinie maszyny czyszczącej. Ogół procedury mycia polega na zaaplikowaniu do katalizatora ogrzanej wody z domieszką specjalistycznego detergentu. Dzięki temu, że mieszanina jest aplikowana pod odpowiednim ciśnieniem, wszelkie osady zalegające we wnętrzu katalizatora mogą zostać rozpuszczone i usunięte. Co ważne, w naszym serwisie procedura czyszczenia powtarzana jest tak często, aż podzespół nie zostanie całkowicie wyczyszczony. Weryfikujemy to za pomocą przeprowadzanych testów przepustowości. Dla całkowitej pewności, że zadanie zostało przez nas wykonane z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół, sprawdzamy drożność katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych co najmniej dwuetapowo. Poziom przepustowości monitorujemy zatem zarówno przed czyszczeniem, jak i po nim. Dzięki temu Klient serwisu może za pomocą precyzyjnych wyników ocenić skuteczność przeprowadzonego czyszczenia, by następnie móc odczuć pozytywne rezultaty usługi podczas codziennego użytkowania samochodu.
Czy regeneracja katalizatora się opłaca?
W zależności od tego, czego oczekują Klienci naszego serwisu, oferujemy im opcję regeneracji katalizatorów zdemontowanych z ich pojazdów oraz możliwość zakupu fabrycznie nowych podzespołów. Wbrew pozorom większość kierowców zarówno Diesli, jak i samochodów z silnikami wysokoprężnymi, ucieka się do regeneracji katalizatora, ponieważ jest to opcja bardzo przystępna cenowo. Dla porównania, koszty związane z zakupem nowego reaktora katalitycznego mogą okazać się nieprzewidywalnie wysokie, a ich określenie jest bardzo trudne, ponieważ wiele zależy od danego modelu pojazdu. Kierowcy zatem, zamiast ryzykować dość dużym zaskoczeniem przy zakupie, wolą wybrać pewną zarówno co do ceny, jak i do niezawodności działania możliwość. Aby zregenerować katalizator, nie potrzebujesz ani dużo czasu, ani pokaźnych funduszy. Szybki czas potrzebny do dokładnego wyczyszczenia katalizatora wynosi w ASO tylko jeden dzień, koszty to natomiast zazwyczaj kilkaset złotych. Chcąc uzyskać w pełni drożny, działający jak nowy katalizator w niskiej cenie, skontaktuj się z naszym serwisem regeneracji podzespołów samochodowych.
Popularne wpisy
Filtr DPF 3C0254701RX
Oferujemy regenerację lub sprzedaż fabrycznie nowego filtra 3C0254701RX. ...
Czyszczenie DPF w spycharkach Fiat-Hitachi | Regeneracja katalizatorów
Niedrożny filtr DPF i katalizator SCR w spycharce. Czyszczenie DPF w spycharkach Fiat-Hitachi i regeneracja katalizatorów to dwie najczęściej poruszane kwestie, związane z zapchanym filtrem cząstek stałych, jak i skutkami niewypalania sadzy. ...
Komentarze