Zapchany katalizator

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Problemu, jakim jest zapchany katalizator samochodowy, nie można ignorować zwłaszcza w Dieslu. O ile niedrożny katalizator nie będzie wykazywał znacznych objawów w silniku benzynowym, o tyle w Dieslu może przysporzyć licznych kosztownych w naprawie kłopotów. Sprawdź, jak rozpoznać zapchany katalizator w Twoim samochodzie, przekonaj się, jak mogą się skończyć problemy z katalizatorem pozbawione reakcji oraz znajdź sposoby na pozyskanie w pełni funkcjonalnego, drożnego katalizatora.

   

Zapchany katalizator

Objawy zapchanego katalizatora | Benzyna kontra Diesel

Tak, jak już wspomnieliśmy, zatkany katalizator w silniku benzynowym nie wykazuje kłopotliwych objawów, lecz w Dieslu możemy wymienić całkiem sporo symptomów. Samochód z silnikiem wysokoprężnym pracuje znacznie słabiej, jeżeli w jego układzie wydechowym pracuje niedrożny reaktor katalityczny. Moc silnika znacznie się obniża, co więcej, jednostka napędowa wykazuje zdławioną, zduszoną pracę, a pozostawiona na biegu jałowym - drga, co przenosi się na cały samochód. Objawem, który z pewnością nie ujdzie Twojej uwadze, jest aktywacja kontrolki check engine, która w gruncie rzeczy może wskazywać na rozmaite objawy, lecz sprawdzenie prawidłowości działania katalizatora oraz filtra DP/FAP jest w kontekście jej aktywacji obowiązkowe.

Charakterystyczną oznaką zapchanego katalizatora są także metaliczne dźwięki, które dobiegają zazwyczaj spod samochodu. Wskazują one na to, że katalizator jest zapchany pokruszonym wkładem i już najprawdopodobniej nie da się go uratować.

Uwagę kierowcy Diesla powinno zwrócić również większe zużycie paliwa, gdyż awaria katalizatora bardzo często ma związek ze zwiększonym spalaniem pomimo braku jakichkolwiek zmian w stylu czy trybie jazdy.

Silnie zabrudzony katalizator może także skutkować intensywnie odczuwalnym zapachem zgniłych jaj z rury wydechowej. Dochodzi do tego wskutek zakłóceń w reakcjach materiału katalitycznego z siarką i jest to objaw, który bez cienia zawahania się można przypisać do uszkodzonego katalizatora.
Zablokowany zanieczyszczeniami katalizator istotnie zaburza funkcjonowanie samochodu, odbierając mu dynamikę i moc. Pogorszone osiągi okazują się w codziennej jeździe nie tylko uciążliwe, ale także niebezpieczne, dlatego też warto reagować na wymienione przez nas objawy.

Zapchany katalizator samochodowy

Dlaczego katalizator samochodowy się zapycha?

Przyczyny zapchania katalizatora samochodowego w dużej mierze są uzależnione od specyfiki jego pracy, a także od poszczególnych działań podejmowanych (lub wprost przeciwnie - niepodejmowanych) przez kierowcę.

We współczesnych pojazdach katalizatory pracują w wysokich temperaturach mieszczących się w przedziale od 500 do 800 stopni Celsjusza. Mając tego świadomość, nietrudno sobie wyobrazić, jakim zagrożeniem dla zamontowanego w metalowej puszce, rozgrzanego wkładu katalitycznego, jest jego gwałtowne wychłodzenie. Często dochodzi wówczas do pokruszenia materiału filtrującego, ponieważ nagle wychłodzona obudowa szybko się kurczy. Jeżeli wykruszeniu ulegną stosunkowo niewielkie fragmenty, ich cząsteczki mogą zatykać kanaliki, których nie dotknęły uszkodzenia.

Reaktorowi katalitycznemu w Twoim samochodzie nie sprzyja także jazda na krótkich dystansach, czyli na nierozgrzanym silniku. W takich sytuacjach skład mieszanki paliwowej jest bardzo bogaty, a niespalone paliwo przedostaje się do układu wydechowego oraz właśnie do katalizatora. Resztki tego typu zatykają katalizator, który w rezultacie nie może skutecznie pełnić swoich funkcji w pojeździe.

Na stan katalizatora w silniku benzynowym w znacznym stopniu wpływa także montaż instalacji LPG. Jeżeli system nie jest odpowiednio wyregulowany, przedostające się do wnętrza katalizatora paliwo bardzo szybko go blokuje.

Zatkany katalizator

Jak wykonać czyszczenie katalizatora?

Większość zapchanych katalizatorów można wyczyścić, skutecznie przywracając im pełną sprawność. Jak zatem wyczyścić reaktor katalityczny, by odzyskać jego prawidłowe działanie? Zainteresowani regeneracją katalizatorów kierowcy mogą spotkać się z propozycjami rozmaitych metod, które zawsze warto przemyśleć, ponieważ nie wszystkie są bezpieczne dla katalizatora.

Po pierwsze, katalizator można próbować wyczyścić samodzielnie, a pomocne okazują się w tych okolicznościach ogólnodostępne środki do czyszczenia katalizatorów samochodowych. Warto podkreślić, że ich zastosowanie okazuje się zazwyczaj skuteczne jedynie w przypadku stosunkowo niewielkich zabrudzeń. Poważne zatkanie drożności filtra wymaga interwencji serwisanta dysponującego odpowiednim urządzeniem do czyszczenia DPF/FAP. Preparaty czyszczące zarówno katalizatory, jak i filtry cząstek stałych, są o tyle wygodne, że nie wymagają demontażu podzespołu z układu wydechowego pojazdu. Warto dokładnie doczytać, w jaki sposób zaaplikować dany środek oraz jak dalej z nim postępować, ponieważ nieumiejętne zastosowanie preparatu może poskutkować uszkodzeniem katalizatora.
W ramach profilaktyki układu wydechowego Twojego Diesla jak najbardziej możesz korzystać z tej krótko scharakteryzowanej przez nas metody czyszczenia katalizatora, nie możemy jednak polecić jej z czystym sumieniem jako sposobu na poważne zabrudzenia katalizatorami. Z nagromadzoną sadzą, popiołami oraz innymi produktami niepełnego spalania paliwa nie poradzi sobie nawet najlepszy preparat do czyszczenia katalizatora bez montażu. Zazwyczaj pozostające w jego wnętrzu zabrudzenia są tak silne, że podzespół wymaga demontażu i profesjonalnego mycia w specjalnej maszynie, gdzie katalizator jest poddawany działaniu ogrzanej wody ze specjalnie przeznaczonym do tego detergentem.

W pełni efektywne czyszczenie katalizatora można zrealizować z zastosowaniem metody hydrodynamicznej. Sposób ten jest dostępny w naszym autoryzowanym serwisie, a realizacja tej procedury trwa tylko 1 dzień roboczy. Wówczas zdemontowany z pojazdu katalizator jest instalowany w kabinie maszyny czyszczącej. Ogół procedury mycia polega na zaaplikowaniu do katalizatora ogrzanej wody z domieszką specjalistycznego detergentu. Dzięki temu, że mieszanina jest aplikowana pod odpowiednim ciśnieniem, wszelkie osady zalegające we wnętrzu katalizatora mogą zostać rozpuszczone i usunięte. Co ważne, w naszym serwisie procedura czyszczenia powtarzana jest tak często, aż podzespół nie zostanie całkowicie wyczyszczony. Weryfikujemy to za pomocą przeprowadzanych testów przepustowości. Dla całkowitej pewności, że zadanie zostało przez nas wykonane z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół, sprawdzamy drożność katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych co najmniej dwuetapowo. Poziom przepustowości monitorujemy zatem zarówno przed czyszczeniem, jak i po nim. Dzięki temu Klient serwisu może za pomocą precyzyjnych wyników ocenić skuteczność przeprowadzonego czyszczenia, by następnie móc odczuć pozytywne rezultaty usługi podczas codziennego użytkowania samochodu.

Katalizator do czyszczenia

Czy regeneracja katalizatora się opłaca?

W zależności od tego, czego oczekują Klienci naszego serwisu, oferujemy im opcję regeneracji katalizatorów zdemontowanych z ich pojazdów oraz możliwość zakupu fabrycznie nowych podzespołów. Wbrew pozorom większość kierowców zarówno Diesli, jak i samochodów z silnikami wysokoprężnymi, ucieka się do regeneracji katalizatora, ponieważ jest to opcja bardzo przystępna cenowo. Dla porównania, koszty związane z zakupem nowego reaktora katalitycznego mogą okazać się nieprzewidywalnie wysokie, a ich określenie jest bardzo trudne, ponieważ wiele zależy od danego modelu pojazdu. Kierowcy zatem, zamiast ryzykować dość dużym zaskoczeniem przy zakupie, wolą wybrać pewną zarówno co do ceny, jak i do niezawodności działania możliwość. Aby zregenerować katalizator, nie potrzebujesz ani dużo czasu, ani pokaźnych funduszy. Szybki czas potrzebny do dokładnego wyczyszczenia katalizatora wynosi w ASO tylko jeden dzień, koszty to natomiast zazwyczaj kilkaset złotych. Chcąc uzyskać w pełni drożny, działający jak nowy katalizator w niskiej cenie, skontaktuj się z naszym serwisem regeneracji podzespołów samochodowych.

Regeneracja katalizatora

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Damian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator jest jednym z częstych problemów, z jakimi borykają się właściciele pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Zapchanie katalizatora może prowadzić do następujących problemów: Spadek mocy silnika: Zapchany katalizator może utrudniać przepływ spalin, co prowadzi do spadku mocy silnika. Zwiększone zużycie paliwa: Zapchany katalizator może prowadzić do nieefektywnej pracy silnika, co zwiększa zużycie paliwa. Dymienie: Zapchany katalizator może prowadzić do zwiększonej emisji szkodliwych substancji, co może objawiać się dymieniem z wydechu. Check engine: Silnik może wykazać błąd dotyczący katalizatora, który może być odczytany za pomocą komputera diagnostycznego. Aby uniknąć zapchania katalizatora, należy regularnie serwisować swój pojazd oraz używać tylko paliw spełniających normy jakościowe. Jeśli pojawią się objawy zapchanego katalizatora, należy skontaktować się z wykwalifikowanym mechanikiem, który oceni stan katalizatora i doradzi, czy konieczne jest czyszczenie czy wymiana.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja niestety musiałem wymienić katalizator, bo stary już do niczego się nie nadawał przez uszkodzenie mechaniczne. Teraz mam nauczkę i jestem bardziej świadomy prawidłowej eksploatacji samochodu z katalizatorem
Halina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem jak to się stało, ale trzy lata temu sytuacja zmusiła mnie do tego, by wymienić ten nieszczęsny katalizator na nowy. Powodem było to, że był maksymalnie zatkany i dodatkowo uszkodzony... wykosztowałam się, ale przynajmniej problemy się skończyły.
Aleksander
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam problem z moim katalizatorem, przypuszczam, że się zapchał. Niestety sam nie potrafię go wyczyścić więc umówiłem się na serwis. Mam nadzieje, że uda mi się tą sprawę szybko załatwić.
Egon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kochane Diesle - zawsze zagwarantują jakieś ciekawe atrakcje :) Wtryski, filtr, katalizator, turbo sama śmietanka.
Izydor
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z całą odpowiedzialnością podpisuje się pod tym, że nieopłacalne jest czyszczenie katalizatora na własną rękę, szkoda czasu. Lepiej raz a dobrze, w serwisie.
Robert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jesli mamy uszkodzony katalizator, to daje on nam dziwne dźwięki, ktore trzeba zlikwidowac dzieki regeneracji, ktora powinna byc wykonana w serwisie przez spejcalistow. Sam mialem taki przypadek i rozwiazalem szybko ten problem. Efekty regeneracji super i cena tez korzystna.
Maria
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawiałam się, czy mam zapchany katalizator i jak musiałabym go wyczyścić, ale dzięki temu artykułowi wiem, że regeneracja katalizatora w serwisie, będzie najlepsza!

Popularne wpisy