Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zatkany katalizator i sonda lambda - czy te dwie jednostki są od siebie uzależnione?
„Zapchany katalizator a sonda lambda” – jest to częsty powód rozważań kierowców. Odpowiedzmy sobie najpierw na pytanie podstawowe: „Czym jest sonda lambda i za co odpowiada”? Sonda lambda jest to część odpowiedzialna za pomiar składu spalin, a jeszcze dokładniej za poziom tlenu w ich składzie. Niezależnie od tego, czy będzie to na przykład zapytanie o „Laguna II sonda lambda za katalizatorem”, czy też skupimy się na innej marce i modelu samochodu - jedno jest pewne: sonda, a co za tym idzie w konsekwencji i cały silnik, nie będzie pracować prawidłowo, jeżeli będzie występował brak drożności w katalizatorze! Dzięki takim pomiarom komputer może w sposób rzetelny opracować skład mieszanki paliwowo-powietrznej, niezbędnej dla prawidłowej pracy silnika naszego samochodu. Sonda lambda, jak możemy więc zauważyć, podejmuje współpracę nie tylko z katalizatorem, ale także z wtryskiwaczami i komputerem. To od jej pomiarów w głównej mierze zależy, jaki skład mieszanki zostanie opracowany i podany przez wtryski. Zapchany katalizator będzie skutkował tym, iż pomiary sondy staną się niemiarodajne, a co za tym, idzie decyzje komputera w sprawie odpowiedniego doboru składu mieszanki paliwowo-powietrznej będą nietrafione. I tak na przykład przy ubogiej mieszance mogą pojawić się problemy z nadmiernym rozgrzewaniem się naszego silnika. Bogata mieszanka może zaś powodować nadmierne zadymienie z układu wydechowego.
Jak sprawdzić czy katalizator jest zapchany?
Sposób na sprawdzenie drożności naszego podzespołu nie jest nadmiernie skomplikowany. Zapchany katalizator i objawy z tym związane są bardzo typowe: wyskakuje żółta kontrolka, informująca o napotkanym błędzie, pogarsza się komfort i dynamika jazdy, a osiągi silnika ulegają pogorszeniu. Zapchany katalizator i szarpanie z nim związane, stanowią kolejny symptom, bardzo znajomy osobom, które zmierzyły się z tym problemem. Pamiętajmy, aby wyłapywać takie niepokojące sygnały na czas! Jazda z zapchanym katalizatorem i tłumaczenia typu: „Świeci się tylko kontrolka” są złudne. Możemy zapewnić, iż taka jazda prędzej czy później zakończy się unieruchomieniem pojazdu, a także destrukcją powiązanych podzespołów – a wówczas to dopiero wchodzimy w prawdziwe koszta, proszę uwierzyć – znacząco przekraczające koszt regeneracji podzespołu.
Komentarze