Zapchany katalizator a turbina

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Negatywny wpływ zapchanego katalizatora na turbosprężarkę

„Zapchany katalizator a turbina” – o taką zależność bardzo często nas pytacie. No i słusznie! Już tłumaczymy, na czym polega ta symbioza i czym może skutkować przerwanie więzi, jaka bez dwóch zdań panuje między tymi podzespołami. Katalizator w wyniku swojej wytężonej pracy bardzo często ulega zapchaniu. Zapchany katalizator – co zrobić w takiej sytuacji? Wyczyścić i to szybko! Brak drożności jest to bardzo niebezpieczne zjawisko i wymaga szybkiej interwencji. Długotrwała praca samochodu z zatkanym katalizatorem może bowiem skutkować bardzo poważnym uszkodzeniem kolejnego bardzo istotnego dla odpowiedniej pracy silnika podzespołu, jakim jest turbosprężarka. Skąd wynika taki stan rzeczy? Katalizator bez drożności doprowadza do znacznego wzrostu ciśnienia spalin, kumulującego się pomiędzy tymi dwoma podzespołami. W wyniku takiego stanu rzeczy wirnik, wchodzący w skład turbosprężarki rozpoczyna, nadmiernie wytężoną pracę, a przez to proces jego eksploatacji ulega znacznemu przyspieszeniu. Taki zapchany katalizator stanowi w sposób szczególny również problem ze względu na utrudniony przepływ spalin przez układ wydechowy. Wówczas to silnik ulega osłabieniu, a turbina zaczyna wolniej pracować. W następstwie znacznemu obniżeniu ulega poziom sprężonego powietrza w części dolotowej. Ta obniżka zaś powoduje, iż do komory spalania, trafia gorszej jakości mieszanka, a wówczas to skutkuje znacznym obniżeniem się mocy naszego samochodu, a także pogarsza się jakość spalania. Dodatkowo pojawia się problem z pogorszonym smarowaniem turbosprężarki, z racji jej wolniejszej pracy. A jak wiemy, niedostateczny poziom smarowania jest jedną z głównych przyczyn uszkodzeń turbiny. Niedostatecznie wysoki poziom ciśnienia oleju, wywołuje proces tarcia pomiędzy wirnikiem a łożyskiem turbiny. W konsekwencji pojawiają się przedwczesne zużycia łożysk, a także liczne epizody związane z pęknięciem przeciążonej osi. Tak więc, zważając na powyższe, wycięcie katalizatora a turbina są ze sobą ściśle powiązane i taki zabieg w naszym Dieslu będzie skutkował samymi problemami. Nie zalecamy!

Regeneracja katalizatora

Turbo bez katalizatora?

Jak więc możemy zauważyć, najlepiej w porę wyłapywać objawy zapchanego katalizatora w Dieslu. Odpowiedź na tytułowe pytanie już znamy. Turbo bez sprawnego katalizatora nie ma prawa dobrze działać! Jakie są główne symptomy wskazujące na brak drożności w naszym podzespole? Już podpowiadamy. Zapchany katalizator i szarpanie - taki stan rzeczy będzie przemawiał za tym, iż z naszym katalizatorem coś jest nie tak. Prawdopodobnie pojawi nam się także żółta kontrolka i znaczny spadek mocy, a także problem z przyspieszeniem. Gdy połączymy ze sobą objawy, wtedy już będziemy mieli pewność, iż należy dokonać regeneracji lub też wymiany naszego podzespołu na nowy. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż nie należy zwlekać z decyzją o potrzebie doprowadzenia naszego zapchanego katalizatora do ładu. Utrzymująca się przez dłuższy czas usterka może doprowadzić nie tylko do wprowadzenia samochodu w tryb awaryjny, uszkodzenia turbiny, ale również do całkowitego unieruchomienia naszego pojazdu!

Turbo a katalizator
Co o tym myślisz?

Komentarze

Tomasz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator oraz turbina to dwie różne części układu wydechowego silnika. Katalizator jest odpowiedzialny za konwersję szkodliwych składników spalin, takich jak tlenki azotu (NOx) i węglowodory (HC), na mniej szkodliwe substancje, takie jak woda i dwutlenek węgla (CO2). Kiedy katalizator jest zapchany, może to prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji i spadku mocy silnika. Turbina natomiast jest częścią układu doładowania silnika, która wykorzystuje energię cieplną spalin, aby wprowadzić dodatkowe powietrze do komory spalania, co zwiększa moc silnika. Jeśli turbina jest zapchana lub uszkodzona, może to prowadzić do spadku mocy silnika, trudności z odpaleniem oraz hałasu podczas pracy.
Krzysiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak zauważamy objawy zapchanego katalizatora, to warto go wyczyścić jak najszybciej, bo wpływa niekorzystnie na pracę innych części. Warto o tym pamiętać!
KOMOS
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wolę dbać o swój katalizator, żeby nie doprowadzić także do uszkodzenia turbiny. Wiem, że zapchany katalizator może mieć na to duży wpływ niestety.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżeli mamy zapchany DPF czy katalizator, to przekłada się to na wydajności pracy silnika, a znów ten problem odbija się na smarowaniu turbosprężarki.
Julek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem taki problem z zapchanym katalizatorem, ale oddałem go na serwis i wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Także polecam dać do serwisu i tam niech go porządnie wyczyszczą.
jagoda1234
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli ma sie zapchany katalizator i odczuwa sie szarpanie w trakcie jazdy, to trzeba jak najszybciej wykonac dokladne czyszczenie katalizatora i to w serwisie!
Janek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator co zrobić? Najlepiej jak najszybciej oddać go na czyszczenie, bo nie ma co się oszukiwać, że jak katalizator czy filtr dpf będzie zatkany to zaraz może paść turbo, a wtedy koszty naprawy zaczynają robić się coraz większe.

Popularne wpisy

15 stycznia 2021

Dioda sygnalizująca wypalanie FAP

Zagadnienie, jakim jest dioda sygnalizująca wypalanie FAP, spędza sen z powiek wielu kierowcom. Największym problemem dotyczącym wyżej wymienionej materii, jest brak jakiegokolwiek znaku informującego o ...