Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Negatywny wpływ zapchanego katalizatora na turbosprężarkę
„Zapchany katalizator a turbina” – o taką zależność bardzo często nas pytacie. No i słusznie! Już tłumaczymy, na czym polega ta symbioza i czym może skutkować przerwanie więzi, jaka bez dwóch zdań panuje między tymi podzespołami. Katalizator w wyniku swojej wytężonej pracy bardzo często ulega zapchaniu. Zapchany katalizator – co zrobić w takiej sytuacji? Wyczyścić i to szybko! Brak drożności jest to bardzo niebezpieczne zjawisko i wymaga szybkiej interwencji. Długotrwała praca samochodu z zatkanym katalizatorem może bowiem skutkować bardzo poważnym uszkodzeniem kolejnego bardzo istotnego dla odpowiedniej pracy silnika podzespołu, jakim jest turbosprężarka. Skąd wynika taki stan rzeczy? Katalizator bez drożności doprowadza do znacznego wzrostu ciśnienia spalin, kumulującego się pomiędzy tymi dwoma podzespołami. W wyniku takiego stanu rzeczy wirnik, wchodzący w skład turbosprężarki rozpoczyna, nadmiernie wytężoną pracę, a przez to proces jego eksploatacji ulega znacznemu przyspieszeniu. Taki zapchany katalizator stanowi w sposób szczególny również problem ze względu na utrudniony przepływ spalin przez układ wydechowy. Wówczas to silnik ulega osłabieniu, a turbina zaczyna wolniej pracować. W następstwie znacznemu obniżeniu ulega poziom sprężonego powietrza w części dolotowej. Ta obniżka zaś powoduje, iż do komory spalania, trafia gorszej jakości mieszanka, a wówczas to skutkuje znacznym obniżeniem się mocy naszego samochodu, a także pogarsza się jakość spalania. Dodatkowo pojawia się problem z pogorszonym smarowaniem turbosprężarki, z racji jej wolniejszej pracy. A jak wiemy, niedostateczny poziom smarowania jest jedną z głównych przyczyn uszkodzeń turbiny. Niedostatecznie wysoki poziom ciśnienia oleju, wywołuje proces tarcia pomiędzy wirnikiem a łożyskiem turbiny. W konsekwencji pojawiają się przedwczesne zużycia łożysk, a także liczne epizody związane z pęknięciem przeciążonej osi. Tak więc, zważając na powyższe, wycięcie katalizatora a turbina są ze sobą ściśle powiązane i taki zabieg w naszym Dieslu będzie skutkował samymi problemami. Nie zalecamy!
Turbo bez katalizatora?
Jak więc możemy zauważyć, najlepiej w porę wyłapywać objawy zapchanego katalizatora w Dieslu. Odpowiedź na tytułowe pytanie już znamy. Turbo bez sprawnego katalizatora nie ma prawa dobrze działać! Jakie są główne symptomy wskazujące na brak drożności w naszym podzespole? Już podpowiadamy. Zapchany katalizator i szarpanie - taki stan rzeczy będzie przemawiał za tym, iż z naszym katalizatorem coś jest nie tak. Prawdopodobnie pojawi nam się także żółta kontrolka i znaczny spadek mocy, a także problem z przyspieszeniem. Gdy połączymy ze sobą objawy, wtedy już będziemy mieli pewność, iż należy dokonać regeneracji lub też wymiany naszego podzespołu na nowy. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż nie należy zwlekać z decyzją o potrzebie doprowadzenia naszego zapchanego katalizatora do ładu. Utrzymująca się przez dłuższy czas usterka może doprowadzić nie tylko do wprowadzenia samochodu w tryb awaryjny, uszkodzenia turbiny, ale również do całkowitego unieruchomienia naszego pojazdu!
Komentarze