Zatkany DPF - co robić?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Na pewno każdy, który jest posiadaczem auta z silnikiem diesla, miał problem z zatkanym DPF i nie wiedział, co w takiej sytuacji poczynić, dlatego z dzisiejszego artykułu wyniesiesz na ten temat wiedzę. Nie będziemy ukrywać, że właściwie rozwiązanie jest jedno – regeneracja DPF poprzez wypalanie filtra cząstek stałych w celu pozbycia się sadzy oraz czyszczenie podzespołu mechaniczne wykonywane w serwisie. Warto też wspomnieć, że uszkodzony bądź zapchany filtr z pewnością da Ci oznaki, których nie możesz ignorować. Zatem wypiszemy Ci teraz kilka najważniejszych zapchanego DPF objawów, abyś z łatwością mógł je u siebie rozpoznać:
• jednym z najczęściej występujących objawów jest wyraźnie zwiększony pobór paliwa oraz spadek osiągów odczuwalny podczas jazdy;
• dodatkowo nie da się nie zauważyć silnego dymienia czarnym lub białym dymem z układu wydechowego;
• wyraźne sygnały świadczące o zaburzonej pracy innego podzespołu - turbiny;
• rzadziej, ale jednak może wystąpić – miganie świec żarowych;
• a także brzydki zapach spalin, które można wyczuć wewnątrz pojazdu.

Wymienione o to przykłady, są odpowiedzią na często zadawane pytanie: po czym poznać, że DPF jest zapchany / uszkodzony. Pamiętaj, że im szybciej zweryfikujesz ten problem w zaufanym serwisie, tym szybciej zmniejszysz szanse na pojawienie się poważnych usterek, które będą bardzo kosztowne.

Zatkany filtr DPF

Filtr DPF – czyszczenie i cena za przeprowadzenie usługi

Koszt usługi nie jest drogi, bo wynosi około kilkaset złotych, więc porównując cenę zakupu nowego podzespołu, jest ona kilkakrotnie mniejsza. Metod regeneracji filtra cząstek stałych jest bardzo dużo, dlatego w każdym serwisie możesz znaleźć całkowite inne metody, które będą się od siebie różnić. My jednak zachęcamy Cię do skorzystania z naszej oferty, ponieważ uważamy, że czyszczenie wodne filtra DPF przynosi o wiele lepsze rezultaty niż czyszczenie bez demontażu tudzież wypalanie sadzy w piecu indukcyjnym, który wbrew pozorom może stanowić duże zagrożenie dla delikatnej powłoki samego podzespołu.

Czyszczenie DPF

Masz zapchany filtr DPF? Czy można więc jeździć oraz jakie są tego skutki?

 Zabrania się poruszania pojazdem, który ma niesprawny filtr cząstek stałych DPF, ponieważ ani to nie jest dobre dla środowiska, ani dla innych uczestników ruchu drogowego, gdyż silnik w każdej chwili może przestać pracować, a auto zatrzyma się na środku drogi. Inna istotna kwestia jest taka, że dopuszczalna jest jazda z zapchanym podzespołem wyłącznie wtedy, kiedy kierowca ma zamiar wymusić wypalanie sadzy. Jak więc wypalić DPF, aby pozbyć się osadów z wnętrza filtra? Najlepszym sposobem będzie regeneracja pasywna, czyli w trasie, ponieważ sadza wypali się w sposób naturalny przy zwiększonej prędkości oraz obrotach, na autostradzie lub poza miastem unikając przy tym niepożądanych korków itd. Dodatkowo nie obciążysz tak silnika, jakby to miało miejsce przy wyborze drugiej metody nazywanej regeneracją aktywną, czyli na postoju. W tym miejscu powinniśmy odpowiedzieć na interesujące i jednocześnie ważne pytanie, ile trwa wypalanie DPF na postoju oraz w trasie. Otóż zakłada się, że czas, jaki musimy poświęcić na skutecznie przeprowadzoną samoregenerację wynosi od 15 do 30 minut.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) jest zatkany, należy podjąć następujące kroki: Skontaktuj się z wykwalifikowanym mechanikiem: Mechanik oceni stan DPF i doradzi, czy konieczne jest czyszczenie, czy wymiana filtra. Przeprowadź regenerację DPF: Jeśli stan DPF pozwala na jego regenerację, mechaniczny lub specjalne urządzenie przeprowadzi proces wypalania nagromadzonych cząstek stałych z filtra. Wymień DPF: Jeśli jest uszkodzony, konieczna będzie jego wymiana. Zwróć uwagę na jakość paliwa: Zatkany DPF często jest skutkiem jazdy na niskiej jakości paliwie, zwróć uwagę na jakość paliwa, które tankujesz, używaj tylko paliwa spełniającego normy jakościowe. Zwróć uwagę na styl jazdy: Pamiętaj, że styl jazdy ma wpływ na stan DPF, jazda w mieście z dużymi przyspieszeniami i hamowaniem oraz krótkie trasy mogą prowadzić do szybszego zatkania filtra. Staraj się jechać z umiarem i na dłuższych trasach. Zwróć uwagę na komunikaty diagnostyki silnika: Jeśli pojawiają się komunikaty dotyczące DPF lub emisji spalin, skontaktuj się z mechanikiem. Regularnie serwisuj swój samochód: Regularne serwisowanie silnika i filtra DPF, oraz stosowanie się do zaleceń producenta dotyczących przeglądów, mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej pracy silnika i zapobiec zatkaniu DPF.
mcihaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na zatkany DPF pomoże tylko dobre wyczyszczenie, które oczywiście mu nie zaszkodzi, a pomoże. Ja czyszczę DPF zawsze w serwisie
gołąbek_12345
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na zatkany filtr DPF stosuję jakoś od lat środek K2 i dobrze wszystko mi usuwa, oczywiście z wyjątkiem popiołu. W takiej sytuacji pozostaje tylko wizyta w warsztacie i mycie pod ciśnieniem.
Młody555
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zależy od tego, jak bardzo DPF jest zatkany. Jak lekko sadzą, to sami sobie z tym poradzimy. Ale jak w grę wchodzi warstwa popiołu, to trzeba już oddać do serwisu na profesjonalne czyszczenie w myjce.
Edmund
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Środek do czyszczenia DPF to dobry pomysł na wydanie zbędnych pieniędzy. Już raz tak zrobiłem, szkoda fatygi. Od ręki w serwisie wyczyścili mi filtr DPF i do tej pory wszystko działa, jak należy. Warto zapłacić za taką usługę.
Tymon
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF to kłopot niejednego kierowcy. Będąc w takiej sytuacji śmiało polecam wizytę w serwisie. Specjaliści robią to szybko, od ręki a efekt jest widoczny. Po czyszczeniu otrzymałem 2 wydruki przed i po czyszczeniu, więc widać wszystko dobrze, jak takie działanie powoduje przywrócenie parametrów.
Ronald
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na pewno odpuścić sobie czyszczenie DPF kretem! Zawieźć Filtr do serwisu, załatwić sprawę porządnie i mieć z głowy problem. Takie mycie serwisowe jest szybkie i co najważniejsze - skuteczne!! DPF jest jak nowy! Polecam
Teodor
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda z zapchanym DPF-em w moim przypadku skończyło niemałą katastrofą. Utknąłem na środku autostrady. Koszt takiej bezmyślnej jazdy srogo mnie kosztował, nigdy więcej. Lepiej zadbać o te małe usterki, żeby potem nie popłynąć w koszty.

Popularne wpisy

8 lutego 2022

Czy po wypalaniu DPF trzeba wymienić olej?

Jeżeli zdecydujesz się na wypalanie filtra cząstek stałych w trybie serwisowym, to faktycznie po ukończonej procedurze zaleca się wymienić filtr oleju wraz z olejem silnikowym. Ta metoda polega na podłączeniu komputera do sterownika silnika, wzroście obrotów, co ułatwi podniesienie temperatury spalin ...

10 lutego 2022

Ile kosztuje katalizator na skupie?

Właściwie ceny katalizatorów na skupach zależą od konkretnego miejsca, jakości reaktora katalitycznego, ilości zachowanych metali szlachetnych, jednakże przedział cenowy wynosi od około 160 do 1200 zł za kilogram podzespołu ...