Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Sadza w filtrze cząstek stałych - jak sobie z nią poradzić?
Zawartość sadzy w DPF stanowi naturalne zjawisko i jest związane z eksploatacją naszego samochodu, szczególnie w warunkach miejskich. Krótkie dystanse powodują bowiem, iż silnik nie ma możliwości rozgrzać się w wystarczający sposób, a wówczas nagromadzanie sadzy i popiołu jest znacznie ułatwione. O ile z sadzą w filtrze cząstek stałych, sprawnie działający podzespół poradzi sobie w sposób samoczynny, tak już do usunięcia popiołu potrzeba pomocy specjalisty, który to przy użyciu odpowiednich środków chemicznych dokona jego czyszczenia.
Obliczona masa sadzy DPF – co wskazuje?
Wartość poziomu sadzy wskazuje na stopień zapchania filtra tą cząsteczką w stosunku do innych składników procesu spalania. Za pomocą testera diagnostycznego, podłączając komputer do urządzenia wyposażonego w specjalistyczny program, można sprawdzić, jaki jest również poziom zawartości popiołu. Dodatkowo wskazany czas regeneracji naszego podzespołu, doświadczonemu serwisantowi, pozwoli na wstępne oszacowanie stanu naszego DPF, a także wskaże w sposób procentowy stopień zużycia naszego filtra cząsteczek stałych. Najczęściej DPF w przeważającej ilości zapchany jest popiołem. Spowodowane jest to tym, iż sadza ulega wypalaniu w sposób samoczynny. Popiół w odróżnieniu od sadzy nie jest podatny na ten proces. Zdarza się również, iż pojawia się zmierzona masa sadzy na minusie. Jeśli uzyskujemy taki wynik na podstawie obliczania różnicy wartości ciśnienia, oznacza to, iż prawdopodobnie nasz czujnik DPF jest uszkodzony. Warto wówczas przyjrzeć się czy nie towarzyszą temu następujące symptomy: wyraźny spadek mocy pojazdu, zdecydowany wzrost zużycia paliwa, czy też zapach benzyny unoszący się wewnątrz pojazdu. Jaka jest więc dopuszczalna zawartość sadzy w DPF? Przyjmuje się, iż nie powinna ona przekraczać 6g/ L paliwa. Jest to jednak wartość umowna, zależna od modelu naszego podzespołu, a także zaleceń indywidualnych każdego z producentów co do wytrzymałości na zanieczyszczenia, a także sposobu eksploatacji samochodu.
Komentarze