Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie zawsze proces usuniętego filtra cząstek stałych przebiegnie pomyślnie. Otóż, jeśli sterownik silnika, pomimo pozbycia się podzespołu z układu wydechowego, w dalszym ciągu inicjuje wypalanie, to pierwszy objaw, że coś jest nie tak. Prawdopodobnie „specjalista”, który podjął się tego zadania, czyli programowego wyłączenia DPF, zapomniał o zmianie oprogramowania i nie zamontował emulatora, który ma na celu oszukać autentyczny brak naszego filtra. Jaki może być tego skutek? Otóż rozcieńczenie oleju silnikowego paliwem, który doprowadzi w końcu do zatarcia silnika. W tym miejscu należy napisać, że wszyscy, którzy myśleli, że usunięcie DPF spowoduje zwiększenie mocy, sprawdza się, że było ono błędne. Otóż w pierwszej chwili możesz mieć wrażenie lepszej „zrywności” jazdy, ale nie na długo, ponieważ w każdej chwili może dojść do kolejnych nieoczekiwanych awarii turbosprężarki oraz całego układu zasilania silnika. Chodzi o to, że spalanie będzie mniejsze, mimo zwiększonej dawki paliwa, o czym sterownik jednostki napędowej nie będzie wiedział, ale tak naprawdę będzie zwiększać się ilość produkowanej energii.
Tak więc później nie bądź zaskoczony, gdy zaobserwujesz problemy ze wzrostem emisji spalin, mocy pracy silnika oraz gwiżdżącej turbiny, ponieważ usunięcie DPF i koszt związany z tą czynnością będzie o wiele większy, niż może Ci się wydawać.
Wycięcie DPF – skutki
Pojazd, z którego filtr cząstek stałych zostanie usunięty z układu wydechowego, nie powinien być dopuszczony do ruchu, ponieważ nie spełnia on aktualnie obowiązujących norm emisji spalin. Nie mając DPF, spoza Twojego samochodu będzie unosiła się ogromna smuga dymu, która będzie zatruwać środowisko. Bez filtra Twój samochód może działać nieprawidłowo, zwłaszcza gdy zapomni się o elektryce po jego usunięciu.
Usunięcie DPF – koszt i czy to się opłaca?
Nie do końca procedura usuwania DPF jest opłacalna. O ile będzie wydawało Ci się z początku, że wyniesie Cię to tylko kilkaset złotych za wycięcie albo wyłączenie go ze sterownika silnika, o tyle później, podczas gdy zostanie rozpoznane, że układ wydechowy go nie posiada, a ilość spalin jest za duża, to po pierwsze: zapłacisz mandat oraz otrzymasz nakaz ponownego zamontowania filtra do układu wydechowego. Jak można się domyślić sama cena nowego filtra będzie wysoka, a doliczyć sobie należy jeszcze robociznę. Zatem, podsumowując: nie opłaca się pozbywać tego podzespołu, ponieważ późniejsze konsekwencje, z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć, nie są tego warte.
Wybierz inne rozwiązanie niż pozbycie się filtra DPF ze swojego pojazdu.
Innym rozwiązaniem jest po prostu regeneracja filtra cząstek stałych poprzez wypalanie oraz czyszczenie wodne pod ciśnieniem w serwisie. Nie zapłacisz dużo, a dostaniesz w pełni sprawny i udrożniony podzespół. Dzięki wykonywaniu regeneracji, żywotność Twojego filtra znacznie się wydłuży, a więc warto się tym zainteresować.
Usunięcie DPF - opinie
Spotkasz się z opiniami zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi, dlatego, że każdy oczekujesz czegoś innego. W naszej ocenie usuwanie filtra DPF jest bezmyślne, bo wiąże się to z licznymi skutkami dla Ciebie, środowiska i Twojego pojazdu. Filtr bez problemu możesz zregenerować w naszym serwisie, co pomoże w odzyskaniu jego właściwości i pozwoli uniknąć wystąpienia potencjalnych awarii jego oraz innych elementów auta, a dodatkowo zaoszczędzisz też dobre kilka tysięcy złotych.
Komentarze