Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Różnica między sadzą, a popiołem.
Zmierzona masa sadzy jest to oznaczenie, które zawsze towarzyszy diagnostyce poziomu zapchania naszego filtra DPF. Na początek warto ukazać różnicę między cząsteczkami pozostałymi w wyniku niecałkowitego spalania. Wiele osób bowiem utożsamia sadzę z popiołem. Należy pamiętać jednak, że masa sadzy nie jest równoważna z masą popiołu! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Sadza jest cząsteczką stałą, którą filtr bez problemu wypali sam w sposób automatyczny, lub też z jakiegoś powodu wymuszony. Popiół zaś nie ulega wypaleniu, a jego usunięcie odbywa się poprzez mycie z wykorzystaniem środków chemicznych. Zawartość popiołu w oleju stanowi naturalne zjawisko. Bez względu na to, w jakim stanie technicznym jest nasz samochód, niemożliwe jest, aby do komory spalania nie trafił, chociażby w znikomej ilości olej. W momencie spalania wytwarza się popiół, który trafia dalej do naszego filtra DPF. Warto więc pamiętać, aby ograniczyć to zjawisko i wspomagać swój samochód stosując odpowiednie oleje charakteryzujące się niskim poziomem spopielenia.
Filtr cząsteczek stałych niewątpliwie pełni bardzo ważną funkcję w autach z silnikiem Diesla. Pozwala nie tylko na zatrzymanie w sobie ubocznych skutków spalania oleju, ale także dokonuje wypalania ich nadmiaru. Filtr ten zatrzymując szkodliwe substancje powstałe w wyniku spalania, pośrednio wpływa pozytywnie na nasze zdrowie, zapobiegając przedostawaniu się nadmiaru szkodliwych związków do atmosfery. Warto więc o niego zadbać!
Jaka jest więc dopuszczalna zawartość sadzy w DPF?
Często można spotkać się z konkretnym pytaniem: Ile gram sadzy w DPF mieści się w normie? Otóż zazwyczaj przyjmuje się, że zawartość sadzy nie powinna przekraczać 6g/L. Jest to jednak wartość ogólnie przyjęta. Wytrzymałość filtra cząstek stałych na radzenie sobie z nadmiarem sadzy, będzie uzależnione również od jego modelu, a także producenta. Duży wpływ ma też technika jazdy kierowcy i przestrzeganie podstawowych zasad użytkowania samochodu wyposażonego w DPF. A co, gdy pojawia się zmierzona masa sadzy na minusie? Prawdopodobnie mamy wówczas do czynienia z czujnikiem pomiaru ciśnienia. Może to być wywołane uszkodzeniem sterownika lub też wynikać z jego usterki.
Komentarze