Funkcja filtra DPF: Filtry DPF służą głównie do usuwania cząstek stałych z gazów wydechowych generowanych przez silniki diesla. Te cząstki stałe, znane również jako sadza, mogą zawierać szkodliwe substancje, takie jak węglowodory aromatyczne, które są szkodliwe dla zdrowia ludzkiego i środowiska. Filtr DPF działa jak pułapka, zatrzymując te cząstki, a następnie oczyszczając je podczas procesu regeneracji.
Jedną z kluczowych ról filtra DPF jest redukcja emisji szkodliwych substancji. Poprzez usuwanie cząstek stałych, filtr DPF zmniejsza ilość szkodliwych substancji emitowanych przez samochody z silnikami diesla, takich jak tlenki azotu (NOx) i cząstki sadzy. To z kolei przyczynia się do poprawy jakości powietrza i ograniczenia negatywnego wpływu na zdrowie publiczne oraz środowisko.
Filtry DPF wymagają regularnej regeneracji, aby utrzymać swoją skuteczność. Podczas normalnej eksploatacji samochodu, filtry DPF gromadzą cząstki sadzy. W celu ich usunięcia i przywrócenia efektywności filtra, proces regeneracji jest niezbędny. Może to być pasywna regeneracja, która zachodzi podczas normalnej jazdy przy wysokich temperaturach spalin, lub aktywna regeneracja, która może być inicjowana przez system sterowania pojazdem.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Możesz rozpoznać zapchany filtr cząstek stałych (DPF) poprzez szereg objawów. Na przykład, jeśli pojawi się komunikat na desce rozdzielczej informujący o problemach z DPF lub o konieczności regeneracji, może to wskazywać na jego zapchanie. Spadek wydajności silnika, wzrost zużycia paliwa lub obniżenie mocy również mogą być znakami zapchanego DPF. Dodatkowo, jeśli wyczuwasz zapach dymu lub zauważysz czarne, sadzące osady na tylnej części pojazdu, może to świadczyć o problemach z DPF. Regularne kontrole stanu technicznego pojazdu oraz diagnostyka komputerowa mogą pomóc w identyfikacji problemów z DPF i podjęciu odpowiednich działań naprawczych.
Jaka jest żywotność filtra DPF?
Żywotność filtra DPF może być zróżnicowana w zależności od wielu czynników, w tym warunków eksploatacji pojazdu, rodzaju paliwa, częstotliwości jazdy po autostradach, a także sposobu użytkowania pojazdu. Ogólnie rzecz biorąc, filtry DPF mają średnią żywotność od 100 000 do 150 000 kilometrów, jednak niektóre mogą przekroczyć tę wartość, podczas gdy inne mogą wymagać wcześniejszej wymiany z powodu zanieczyszczenia lub uszkodzenia. Regularne przeglądy i utrzymanie właściwego stanu technicznego silnika oraz stosowanie się do zaleceń producenta dotyczących konserwacji mogą pomóc w utrzymaniu filtra DPF w dobrej kondycji i maksymalizacji jego żywotności.
Czy diesel bez DPF przejdzie przegląd?
W Polsce przegląd techniczny pojazdów odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi emisji spalin. Diesel bez DPF może mieć trudności z przejściem przeglądu technicznego, ponieważ DPF jest jednym z kluczowych elementów służących do ograniczenia emisji cząstek stałych z silników wysokoprężnych. Brak DPF może skutkować przekroczeniem norm emisji, co może prowadzić do niezdania pojazdu przez przegląd techniczny. Warto również pamiętać, że przepisy dotyczące emisji spalin i przeglądów technicznych mogą się zmieniać, dlatego zaleca się śledzenie aktualnych regulacji oraz konsultację z odpowiednimi organami lub specjalistami, aby upewnić się, czy konkretny pojazd może przejść przegląd bez DPF.
Komentarze