DPF (Diesel Particulate Filter), czyli filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, jest wymaganym elementem w samochodach z silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w systemy kontroli emisji spalin. Sprzedaż pojazdu bez DPF może być problematyczna, ponieważ narusza lokalne przepisy dotyczące emisji spalin i standardów środowiskowych. Zatem czy można sprzedać samochód bez DPF? Co na to prawo? Sprzedaż samochodu z wadą ukrytą może skutkować zerwaniem umowy. Wada ukryta samochodu to każda usterka, której nie da się zauważyć na pierwszy rzut oka i o której nie powiedział ci sprzedawca, a która ma wpływ na wartość lub użyteczność auta.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Lepiej wyczyścić niż usuwać filtr DPF
Lepszym podejściem jest regularne czyszczenie filtra DPF (Diesel Particulate Filter) niż jego usuwanie. Filtr DPF jest kluczowym elementem w układzie wydechowym pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, ponieważ usuwa szkodliwe cząstki stałe z wydechu, przyczyniając się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Regularne czyszczenie filtra DPF pozwala utrzymać jego wydajność i minimalizować negatywne skutki. Istnieje wiele metod czyszczenia filtrów DPF, w tym chemiczne i mechaniczne, które mogą być wykonywane przez specjalistyczne warsztaty lub serwisy. Dzięki temu filtry DPF mogą być skutecznie utrzymane w dobrej kondycji, co jest korzystne zarówno dla pojazdu, jak i dla środowiska.
Dlaczego kierowcy decydują się na wycięcie DPFa?
Wielu właścicieli samochodów z silnikiem diesla korzysta z pojazdów głównie na krótkich trasach, co nie sprzyja skutecznej regeneracji filtrów DPF. W takich warunkach trujące cząstki sadzy mogą gromadzić się wewnątrz filtra, prowadząc do jego zapchania. Należy pamiętać, że silniki diesla są przystosowane do zmiennych warunków jazdy i często wymagają długich dystansów, aby DPF działał efektywnie. Jednakże usuwanie fizyczne filtrów DPF nie jest zalecaną praktyką. Jest to nielegalne i może prowadzić do poważnych problemów z funkcjonowaniem pojazdu, takich jak awarie silnika lub konieczność modyfikacji ustawień, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Poza tym, po sprzedaży takiego pojazdu, nowy nabywca może odkryć brak DPF i w rezultacie domagać się zwrotu pieniędzy lub zgłosić sprawę do odpowiednich organów ścigania. W związku z tym, w przypadku problemów z DPF, zaleca się skorzystanie z profesjonalnej regeneracji lub naprawy filtra, a także stosowanie się do zaleceń producenta dotyczących konserwacji i eksploatacji pojazdu.
Wycięcie filtra DPF w 2024 roku, czy jest legalne?
Wycięcie filtra DPF w 2024 roku jest nielegalne w większości krajów również w Polsce. Filtr DPF jest integralną częścią układu oczyszczania spalin i jego usunięcie stanowi naruszenie przepisów dotyczących emisji spalin oraz ochrony środowiska. W wielu jurysdykcjach usuwanie fizyczne lub modyfikacja filtrów DPF jest surowo zabronione, a osoby dopuszczające się takiego działania mogą być ukarane grzywnami lub innymi sankcjami prawno-karnymi. Dlatego też, jeśli istnieje problem z działaniem filtra DPF, zaleca się skorzystanie z profesjonalnej regeneracji lub naprawy, a nie jego usuwanie. Warto również przestrzegać zaleceń producenta dotyczących konserwacji pojazdu oraz stosować się do przepisów dotyczących ochrony środowiska i emisji spalin.
Komentarze