Miasto - Gdańsk - Desktop Miasto - Gdańsk - Mobilne

Koszt regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów

Cennik regeneracji i czyszczenia filtrów DPF

Regeneracja DPF
Typ filtra DPF Cena
Samochody osobowe 398 złotych (netto)
Samochody dostawcze do 3,5 t 398 złotych (netto)
Samochody ciężarowe 1490 złotych (netto)
Autobusy 1490 złotych (netto)
Maszyny rolnicze i inne od 398 złotych (netto)

Cennik regeneracji i czyszczenia filtrów FAP

Typ filtra FAP Cena
Samochody osobowe 398 złotych (netto)
Samochody dostawcze do 3,5 t 398 złotych (netto)
Samochody ciężarowe 1490 złotych (netto)
Autobusy 1490 złotych (netto)
Maszyny rolnicze i inne od 398 złotych (netto)

Cennik regeneracji i czyszczenia katalizatorów (OXY i SCR)

Typ katalizatora Cena
Samochody osobowe 398 złotych (netto)
Samochody dostawcze do 3,5 t 398 złotych (netto)
Samochody ciężarowe 1490 złotych (netto)
Autobusy 1490 złotych (netto)
Maszyny rolnicze i inne od 398 złotych (netto)

Jak łatwo się domyślić tak mikroskopijne spektrum wielkości, w jakich pracuje filtr cząstek stałych, sprawia, że nie należy do rzadkości sytuacja, w której maleńkie kanaliki, pracującego w ciężkich warunkach filtra, zatykają się, zapychają się brudem i sadzą odfiltrowanymi ze spalin, a co za tym idzie filtr, traci właściwości. Jest to logiczne i zostało przewidziane przez zajmujących się wdrażaniem technologii inżynierów, a więc prostą wypadkową podobnej sytuacji było stworzenie systemu samooczyszczania – regeneracji filtrów DPF i FAP. Niemniej jednak koniecznie trzeba tu wspomnieć, że dopala się jedynie sadza (nie tak łatwopalna, jak olej napędowy, ale możliwa do wypalenia), a w konstrukcji filtra gromadzą się powstające w tym procesie spalania zgromadzonej sadzy popioły.

Warsztaty, zaprzyjaźnione laboratoria motoryzacyjne oraz specjalistyczne pracownie regeneracji DPF FAP i katalizatorów z Legnicy, Chorzowa, Zielonej Góry, Lublina, Szczecina i Bydgoszczy donoszą, że obecnie jest to najczęstsza przyczyna wizyt filtrów i katalizatorów w takich miejscach. Rosnąca świadomość kierowców w eksploatacji samochodów wyposażonych w takie układy sprawia, że sadzę dopalają w procesie regeneracji pasywnej na autostradach i drogach szybkiego ruchu, co jednak nie chroni filtrów przed powstawaniem popiołów. Usunięcie tych popiołów metodami konwencjonalnymi jest niemożliwe. To do niedawna była prawdziwa bolączka tych zaawansowanych technologicznie elementów, ponieważ wspomniany problem był bezpośrednim skutkiem pracy, jaką wykonują, a nie można wyeliminować tych kłopotliwych następstw.

Cenę filtra cząstek stałych determinuje właśnie ów drogocenny wkład zbudowany z zegarmistrzowską precyzją, a to właśnie do uszkodzenia najdroższej części filtra prowadzi jego codzienna eksploatacja, co wydawałoby się, jest impasem bez wyjścia, motoryzacyjnym patem, w którym zwycięzcą są jedynie producenci filtrów, zarabiający na każdej wymianie. Na pomoc wszystkim ceniącym sobie ergonomię eksploatacji nowoczesnych diesli przychodzi nowoczesna metoda regeneracji i naprawy filtrów DPF FAP i katalizatorów samochodowych.

  • Od czego zależy cena regeneracji DPF FAP?

    Cena regeneracji DPF FAP jest nierozłącznie związana z ich przeznaczeniem i umiejscowieniem w samochodzie. Przyjrzyjmy się filtrom cząstek stałych, które na drodze, którą pokonują spaliny, zajmują przedostatnią pozycję. Są to filtry oczyszczające spaliny mechanicznie. Światło prześwitu wkładu filtrującego jest tak niewielkie, że w zasadzie ani jedna cząsteczka zbudowana na węglu nie jest w stanie się przez nie przedostać, ponieważ są one o rząd wielkości większe, niż same cząstki stałe. Filtry DPF oraz FAP znajdziemy w układzie wydechowym, pomiędzy różnicowymi czujnikami ciśnienia, sprzęgniętymi ze sterownikiem silnika. Zadaniem filtrów cząstek stałych jest zminimalizowanie emisji relatywnie dużych cząsteczek, jakimi są cząstki stałe. Ponieważ cząstki stałe zbudowane są na węglu, ich promień nie może być mniejszy, niż 1 mikrometr, co z kolei przekłada się na 99,9% skuteczności pracy filtra, którego porowaty wkład cechuje się kanalikami o średnicy nieprzekraczającej 0,1 mikrometra, czyli w zasadzie 10 razy mniejszej, niż analizowane cząstki. Jak łatwo się domyślić tak mikroskopijne spektrum wielkości, w jakich pracuje filtr cząstek stałych, sprawia, że nie należy do rzadkości sytuacja, w której maleńkie kanaliki, pracującego w ciężkich warunkach filtra, zatykają się, zapychają się brudem i sadzą odfiltrowanymi ze spalin, a co za tym idzie filtr, traci właściwości. Jest to logiczne i zostało przewidziane przez zajmujących się wdrażaniem technologii inżynierów, a więc prostą wypadkową podobnej sytuacji było stworzenie systemu samooczyszczania – regeneracji filtrów DPF i FAP. Niemniej jednak koniecznie trzeba tu wspomnieć, że dopala się jedynie sadza (nie tak łatwopalna, jak olej napędowy, ale możliwa do wypalenia), a w konstrukcji filtra gromadzą się powstające w tym procesie spalania zgromadzonej sadzy popioły. Warsztaty, zaprzyjaźnione laboratoria motoryzacyjne oraz specjalistyczne pracownie regeneracji DPF FAP i katalizatorów z Legnicy, Chorzowa, Zielonej Góry, Lublina, Szczecina i Bydgoszczy donoszą, że obecnie jest to najczęstsza przyczyna wizyt filtrów i katalizatorów w takich miejscach. Rosnąca świadomość kierowców w eksploatacji samochodów wyposażonych w takie układy sprawia, że sadzę dopalają w procesie regeneracji pasywnej na autostradach i drogach szybkiego ruchu, co jednak nie chroni filtrów przed powstawaniem popiołów. Usunięcie tych popiołów metodami konwencjonalnymi jest niemożliwe. To do niedawna była prawdziwa bolączka tych zaawansowanych technologicznie elementów, ponieważ wspomniany problem był bezpośrednim skutkiem pracy, jaką wykonują, a nie można wyeliminować tych kłopotliwych następstw. Cenę filtra cząstek stałych determinuje właśnie ów drogocenny wkład zbudowany z zegarmistrzowską precyzją, a to właśnie do uszkodzenia najdroższej części filtra prowadzi jego codzienna eksploatacja, co wydawałoby się, jest impasem bez wyjścia, motoryzacyjnym patem, w którym zwycięzcą są jedynie producenci filtrów, zarabiający na każdej wymianie. Na pomoc wszystkim ceniącym sobie ergonomię eksploatacji nowoczesnych diesli przychodzi nowoczesna metoda regeneracji i naprawy filtrów DPF FAP i katalizatorów samochodowych.

  • Koszt regeneracji filtra i cena nowego DPF FAP

    Znacznie wyższy niż regeneracji, jest koszt nowego filtra cząstek stałych, jednak cenę tą można diametralnie zmniejszyć, za sprawą osiągnięć technologicznych szwajcarskich konstruktorów, z których osiągnięć korzysta cały współczesny świat motoryzacji. Najdroższy w filtrze DPF jest wkład filtra, którego cena spowodowana jest złożonością konstrukcji, czy raczej precyzją wykonania i wykorzystanych w nim materiałów. Niewiele osób wie, że wysoką skuteczność filtrowi DPF gwarantuje nie jedynie filigranowa budowa kanalików filtrujących, ale również wbudowane metodą chemiczną w strukturę wkładu cząsteczki metali szlachetnych, które w specyficznych warunkach pracy filtra zapewniają mu również właściwości katalityczne, choć nie można nie nadmienić, że stopień konwersji w filtrach DPF FAP jest niewielki (palmę pierwszeństwa i prym w tej kwestii wiodą katalizatory, o których powiemy za chwilę). Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, czyli bardzo niewielkie rozmiary kanalików filtrujących, wbudowane w strukturę metale szlachetne oraz niezbędną odporność na wysokie ciśnienie i temperatury, przestaje dziwić fakt, że nawet za zamienniki trzeba zapłacić krocie. Niemniej jednak wysoka cena nowych filtrów cząstek stałych, mimo iż jej geneza została wyjaśniona, nie stała się przez to ani na jotę bardziej znośna, dlatego też, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców eksploatujących na co dzień samochody wyposażone w filtr cząstek stałych, poszukiwano rozwiązań, mogących przywracać filtry do stanu pełnej sprawności. Aż do niedawna nie było to możliwe, a desperackie próby regeneracji filtrów cząstek stałych poprzez wypalanie w piecach indukcyjnych lub mycia w myjkach ultradźwiękowych wykorzystujących implodujące pęcherzyki powietrza (obecnie w niewielu miastach dostępne: Katowice, Białystok, Konin, Mysłowice, Radom i Sosnowiec), co w obydwu przypadkach nie przynosiło pożądanych efektów – było nieskuteczne lub niebezpieczne dla filtra, ponieważ myjki nie pozbywały się nawet większości zgromadzonych popiołów (a w przypadku zlepienia nagarem, praktycznie zerową skutecznością), wypalanie zaś groziło stopieniem analizowanego wcześniej, bardzo drogiego wkładu. Rozwiązaniem wszystkich problemów związanych z regeneracją okazało się wykorzystanie wielkiej siły przepływu wody i bardzo mocnych detergentów rozrywających wiązania w nagarze oleju i umożliwiających wodzie penetrację nawet najbardziej zbitych skrzepów. Podobna metoda pozwoliła ratować katalizatory o utraconej sprawności. Jak to możliwe, że zamiast kupować nowy katalizator w bardzo wysokiej cenie, można zregenerować dużo taniej? Dlaczego wystarczy skorzystać z usług warsztatów z Torunia, Kielc, Gliwic, Rzeszowa lub Zabrza, aby zregenerować jego właściwości i przywrócić mu pełną sprawność?

  • Dlaczego cena regeneracji katalizatorów jest znacznie mniejsza niż cena nowego katalizatora, także SCR.

    Ponieważ katalizatory pracują w warunkach równie wymagających, jak filtry DPF, a może nawet są to warunki bardziej nadwyrężające ich stan, ponieważ pierwszy katalizator znajdziemy przed filtrem DPF i nosi on nazwę katalizatora utleniającego. Zadaniem katalizatora, jako urządzenia chemicznego jest wywoływanie reakcji pomiędzy jego powłoką katalityczną a strumieniem spalin. Odpowiedzialne za to jest pokrycie wewnętrznej jego struktury w postaci powłoki katalitycznej. Powłoka katalityczna składa się w dużej mierze z nośnika i w niewielkim stopniu z metali szlachetnych, jednak to właśnie metale szlachetne takie jak rod, pallad czy platyna (najczęściej w stosunku 2:3:5) zapewniają katalizatorom funkcjonalność i można powiedzieć kolokwialnie, że wykonują lwią część pracy. Można spytać, w jaki sposób metale szlachetne wchodzą w reakcje chemiczne, skoro są chemicznie pasywne i cechują się właśnie niewielką podatnością na reakcje chemiczne nawet w warunkach innych, niż normalne. Za to z kolei odpowiada nośnik, który nie tylko przytwierdza powłokę katalityczną do ceramicznej (bądź metalowej struktury) katalizatora, ale również zapewnia właściwości chemiczne platynie i pozostałym metalom szlachetnym wchodzącym w skład powłoki katalitycznej.

    Dzięki zastosowaniu materiałów takich jak trójtlenek glinu i cyrkon uzyskuje się po pierwsze zwiększoną powierzchnie (powierzchnia rozłożonego na płasko katalizatora porównywalna jest z rozmiarami pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej) oraz możliwość uczestnictwa metali szlachetnych w reakcjach (wchodzą one do reakcji, ale wychodzą z nich w stanie niezmienionym – jak to katalizatory), ponieważ półpłynny cyrkon rozgrzany przepływem gorących spalin umożliwia transport elektronów pomiędzy tlenkiem węgla i węglowodorami, o czym z kolei informują pracownie tak ze Śląska (Rudy Śląskiej, Dąbrowy Górniczej czy Opola), jak z Wielkopolski (Gniezna, Gorzowa Wielkopolskiego czy Piotrkowa Trybunalskiego), aż po Pomorze (Kołobrzeg, Szczecin, Gdańsk, Gdynia czy Koszalin).

    Jak łatwo się domyślić, chropowata powierzchnia washcoata (czyli wspomnianego tlenku glinu VI) ulega podobnym problemom, jak mikroskopijne kanaliki DPF-ów – gromadzą się na nich zanieczyszczenia, które uniemożliwiają styk gazów spalinowych z powietrzem, a co za tym idzie przebieg reakcji chemicznych, które są kluczowe dla sprawnej pracy katalizatorów. Usuwanie tych zanieczyszczeń, nieinwazyjnie, bez ingerencji w delikatną powłokę katalityczną jeszcze do niedawna było niemożliwe, jednak obecnie, zamiast płacić bardzo duże pieniądze za nowe katalizatory samochodowe, można wykorzystać metodę regeneracji filtrów cząstek stałych do przywracania sprawności katalizatorom, również katalizatorom SCR.

  • Co to jest SCR i czemu jest taki drogi?

    Głównie ze względu na fakt, że katalizator SCR to tak naprawdę urządzenie dużo bardziej skomplikowane, niż zwykły katalizator, a składa się na jego konstrukcję minimum dwa katalizatory oraz specjalny system badający skład chemiczny spalin, oraz dozujący neutralizujący tlenki azotu mocznik. Reakcja, jaka przebiega w tym katalizatorze, zmienia trujące tlenki azotu w azot atmosferyczny za pomocą amoniaku (który powstaje z rozpadu mocznika na amoniak i wodę), który następnie w kolejnym katalizatorze jest neutralizowany (amoniak również nie należy do najzdrowszych substancji chemicznych). Interesujące, że zamiast wymieniać taki zanieczyszczony katalizator o utraconych właściwościach, wystarczy wyczyścić go tak jak pozostałe elementy układu redukcji emisji spalin, aby cenę nowego katalizatora SCR sprowadzić do ceny regeneracji filtra cząstek stałych.

Zlecenia zrealizowane w naszej firmie za pośrednictwem kurierów podlegają opłacie za przesyłkę.

Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.