Miasto - Gdańsk - Desktop Miasto - Gdańsk - Mobilne

Regeneracja filtrów DPF/FAP/SCR i katalizatorów

NAJNOWOCZEŚNIEJSZY SERWIS W POLSCE!
W Bosch Service Pawlik stawiamy na nowe technologie oraz na rozwój, dzięki któremu możemy regenerować podzespoły z Diesli oraz z samochodów z silnikami benzynowymi. Filtry DPF/FAP i katalizatory czyścimy z zastosowaniem skutecznej metody wodnej, która w sposób bezpieczny dla wkładu filtra wypłukuje z jego wnętrza zanieczyszczenia, sadzę oraz popiół.

Regeneracja filtrów cząstek stałych, czyli czyszczenie DPF z zastosowaniem metody hydrodynamicznej, to usługa dostępna w naszym serwisie. Właściwie przeprowadzona regeneracja DPF usuwa z wnętrza filtra nie tylko nagromadzoną sadzę, ale także popiół, którego nie da się wypalić ani pozbyć w żaden inny sposób. Skuteczność regeneracji jest bardzo wysoka, co potwierdzają wydruki parametrów regenerowanych podzespołów. Badana przed czyszczeniem i po jego przeprowadzeniu przepustowość DPF wykazuje, że filtr ma taki sam przepływ, jakby był nowy, co oznacza, że nadal może pełnić swoją istotną funkcję w układzie wydechowym Diesla.

Chcemy nie tylko szczegółowo zaprezentować Ci, na czym polega regeneracja filtrów cząstek stałych, ale także przedstawić, co to jest filtr cząstek stałych w samochodzie, jaką spełnia funkcję oraz jakie są najbardziej typowe objawy zapchanego filtra DPF, na które warto jak najszybciej reagować. Jeśli chodzi o dowolny DPF/FAP, czyszczenie filtra cząstek stałych z zastosowaniem metody wodnej to sposób na przywrócenie mu sprawności nawet w 99% i w naprawdę korzystnej cenie. Jeżeli DPF z Twojego samochodu przestaje działać właściwie, skontaktuj się z nami, rezerwując usługę, jaką jest regeneracja DPF. Czy warto z niej skorzystać? W tym artykule o filtrach cząstek stałych postaramy się rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości.

Stawiamy na jakość!

Wysoka skuteczność regeneracji!

Światowej klasy maszyny do czyszczenia katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych DPF/FAP stosowane w naszym serwisie pozwalają na 98,5 % skuteczność regeneracji! Oznacza to, że filtr jest praktycznie całkowicie wyczyszczony z nagromadzonego popiołu i sadzy.

Robimy to od lat!

Doświadczenie w regeneracji filtrów DPF i katalizatorów

Nasza obecność na rynku motoryzacyjnym sięga już niemalże 30 lat, mamy więc bogate doświadczenie w regeneracji kluczowych podzespołów. Dzięki temu wybraliśmy najbardziej skuteczną oraz w pełni bezpieczną metodę, którą obecnie stosujemy do czyszczenia DPF/FAP/KAT.

Testujemy dokładnie!

Wydruki parametrów katalizatora / filtra DPF przed regeneracją i po niej

Dostarczone do nas filtry DPF/FAP oraz katalizatory są poddawane szczegółowemu sprawdzeniu zarówno przed czyszczeniem, jak i po nim. Weryfikacja stanu technicznego oraz pomiary przepustowości to kluczowe kryteria poprawnego działania katalizatora lub filtra DPF, a testowane parametry znajdują się na specjalnych wydrukach.

Posiadamy produkty dostępne od ręki!

Duża dostępność nowych filtrów DPF/FAP i katalizatorów

Jeżeli z różnych przyczyn Twój DPF lub katalizator nie nadaje się do regeneracji, możesz zamówić u nas fabrycznie nowy podzespół lub jego zamiennik. Część dobierzemy rzetelnie dzięki szczegółowym danym samochodu, a Ty otrzymasz gotowy do montażu filtr bądź katalizator.

Szybka wysyłka!

Usługi kurierskie

Nie musisz martwić się transportem filtra DPF/FAP lub katalizatora do czyszczenia, ponieważ umówimy Ci kuriera! Odbierze on od Ciebie podzespół, a po jego czyszczeniu i suszeniu dostarczy z powrotem pod wskazany adres, np. do Twojego mechanika.

Regeneracja filtrów DPF/FAP/SCR i katalizatorów

W Bosch Service Pawlik możesz skorzystać z usługi regeneracji filtrów DPF/FAP oraz katalizatorów samochodowych, a także zamówić nowe podzespoły tego typu. Zarówno czyszczenie DPF/FAP/ KAT, jak i ich zakup, to szybka w realizacji procedura, na którą otrzymujesz aż 2 lata gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów.

Regeneracja DPF

Nowe życie dla Twojego filtra

  • Regeneracja filtra DPF – cena i skuteczność

    Ilekroć mowa o zapchanych filtrach DPF – czyszczenie i cena za tę usługę to kwestie, które najbardziej interesują kierowców samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych. Na fachową regenerację DPF/FAP składa się szereg czynności, które w naszym autoryzowanym serwisie są przeprowadzane zgodnie z najwyższymi standardami. Za usługę obejmującą sprawdzenie filtra cząstek stałych, czyszczenie go w specjalistycznej maszynie, suszenie i ponowne testy zapłacisz zaledwie kilkaset złotych. Dokładna wycena jest możliwa po podaniu szczegółowych danych samochodu, ponieważ filtry cząstek stałych w poszczególnych modelach różnią się między sobą mimo pełnionych identycznych funkcji.

    Za skutecznością regeneracji filtrów DPF i katalizatorów przemawia już sama procedura czyszczenia, która obejmuje zaawansowane technologicznie czynności. Jeżeli ciekawi Cię, jak przebiega czyszczenie DPF i czy warto oddawać filtr do regeneracji, przeczytaj, w jaki sposób jest ona przeprowadzana. Aby zregenerować filtr cząstek stałych bądź katalizator, co rozumiemy jako przywrócenie podzespołowi fabrycznych parametrów, należy dysponować nie tylko specjalistyczną aparaturą i dedykowanymi preparatami, ale także wiedzą i umiejętnościami praktycznymi. Zdemontowany z samochodu osobowego, dostawczego bądź ciężarowego filtr cząstek stałych, a także filtry DPF z maszyn budowlanych, rolniczych czy drogowych, przed czyszczeniem są poddawane weryfikacji. Kolejne kroki, które należy podjąć, by usunąć z wnętrza filtra cząstek stałych zarówno sadzę, jak i popiół, opisaliśmy w zamieszczonych poniżej punktach.

    Analiza stanu technicznego filtra cząstek stałych – wówczas sprawdza się, czy DPF lub katalizator nie ma uszkodzeń mechanicznych i czy kwalifikuje się do regeneracji.

    Badanie przepustowości DPF/FAP – jest to etap niezbędny, gdyż pozwala on na rzetelną ocenę poziomu zapchania filtra. Taki sam test przeprowadza się już po czyszczeniu, co pozwala ocenić skuteczność wykonanej regeneracji.

    Montaż katalizatora lub filtra cząstek stałych w maszynie do czyszczenia DPF. Jest to czynność przeprowadzana tak naprawdę kilkukrotnie, ponieważ zazwyczaj filtry cząstek stałych myje się w dwóch kierunkach. Oznacza to, że podgrzana woda, do której jest dodany specjalny płyn do czyszczenia DPF, przepływa przez kanaliki pod wysokim ciśnieniem w kierunku takim samym, jak spaliny, a także w kierunku do niego przeciwnym.

    Realizacja procedury oczyszczania aż do momentu, w którym drożność filtra cząstek stałych zostanie całkowicie przywrócona.

    Demontaż filtra cząstek stałych z kabiny do czyszczenia i poddanie go suszeniu strumieniami ogrzanego powietrza.

    Ponowny test przepustowości katalizatora lub DPF, który stanowi także weryfikację efektów czyszczenia, stanowi etap końcowy regeneracji. Z chwilą, gdy protokoły z maszyny wykażą przywrócenie fabrycznych przepływów w DPF, podzespół jest gotowy do oddania go Klientowi wraz z gwarancją obejmującą aż 2 lata. W taki właśnie sposób przeprowadzana jest w autoryzowanym serwisie regeneracja DPF. Na jak długo mogą utrzymać się jej rezultaty? Żywotność zregenerowanego filtra cząstek stałych jest z założenia taka sama, jak nowego DPF, jest ona jednakże uzależniona od stylu użytkowania samochodu oraz od sprawności pozostałych podzespołów i układów. Z pewnością na to, co ile czyszczenie DPF musi zostać przeprowadzone, ma wpływ tankowanie paliwa wysokiej jakości, a także użytkowanie samochodu na trasie, a nie tylko w trybie jazdy miejskiej. Warto również zwracać uwagę na terminowe wymiany oleju i filtrów, a także na stosowanie olejów niskopopiołowych określanych jako low saps.

  • Czy warto czyścić filtr DPF?

    Czyszczenie filtrów DPF/FAP i katalizatorów jest opcją nie tylko bardzo przystępną cenowo, lecz i skuteczną. Filtr po regeneracji działa dokładnie tak, jak nowy podzespół i ma tak samo długi okres eksploatacyjny. Co więcej, filtry DPF/FAP i katalizatory zakupione bądź zregenerowane w naszej pracowni są objęte gwarancją aż na 2 lata bez jakiegokolwiek limitu przejechanych kilometrów. Wśród innych zalet czyszczenia DPF/FAP/KAT wymienić należy: - przywrócenie mocy silnika; - poprawę jakości spalin emitowanych do środowiska; - wyłączenie kontrolki check engine lub kontrolki filtra DPF/katalizatora; - eliminację ryzyka przejścia pojazdu w tryb pracy awaryjnej; - ograniczenie zwiększonej częstotliwości wypalania DPF; - spełnianie przez pojazd norm czystości spalin.

  • Jak działa filtr cząstek stałych DPF w Dieslu?

    Nasze rozważania rozpoczęliśmy od przybliżenia regeneracji DPF, chcemy jednakże skoncentrować się również na kwestiach związanych z jego budową i funkcjonowaniem w samochodzie. Mimo tego, że w zależności od modelu auta, filtr może różnić się kształtem, jednakże zawsze pełni jedną funkcję. W metalowej obudowie skrywa się monolityczny wkład, którego przekrój ukazuje ilość kanalików. Zazwyczaj są one naprzemiennie zaślepione, dzięki czemu produkowane spaliny przechodzą długą drogę, a na ściankach kanalików pozostają cząsteczki sadzy, niespalonego oleju oraz innych substancji, które nie powinny przedostać się do atmosfery. Ogólnie mówiąc, filtry DPF/FAP zatrzymują sadzę i akumulują ją w swoim wnętrzu. Jak można sobie łatwo wyobrazić, ich pojemność jest ograniczona, lecz możliwa do odzyskania – w tym celu przeprowadza się wypalanie DPF. Jeżeli nie wiedziałeś do tej pory, co dokładnie sygnalizowała kontrolka wypalania DPF, zapraszamy Cię do przeczytania kolejnych części artykułu, w których opisujemy tę istotną procedurę. Najczęściej dokonuje się podziału filtrów cząstek stałych na filtry mokre i suche, tutaj też można wyszczególnić pewną różnicę w ich działaniu. Wyraża się ona w tym, iż filtr FAP, czyli właśnie filtr „mokry”, wymaga zastosowania płynu katalitycznego, podczas gdy DPF działa praktycznie bezobsługowo. W takim razie wręcz automatycznie nasuwa się pytanie o FAP czy DPF – który lepszy? W gruncie rzeczy trudno w sposób jednoznaczny odpowiedzieć na to pytanie, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest tryb jazdy. Samochód z filtrem cząstek stałych DPF sprawdzi się najlepiej do pokonywania długich tras, podczas których DPF będzie miał znakomite warunki do wypalenia się w temperaturze 500-600 stopni Celsjusza. Samochód z filtrem cząstek stałych FAP natomiast sprawdzi się w mieście, ponieważ płyn katalityczny obniża temperaturę spalania sadzy, tak więc filtr będzie mógł dopalić się nawet w trybie jazdy miejskiej.

  • Czy wiesz, po czym poznać, że DPF jest zapchany?

    O wysokim poziomie zapchania filtra cząstek stałych DPF/FAP kierowcę powinna poinformować odpowiednia kontrolka, jednakże często jej aktywacja następuje dosłownie w ostatniej chwili. Oznaki świadczące o zablokowaniu drożności DPF są na tyle charakterystyczne, że wielu kierowców jest w stanie je rozpoznać odpowiednio wcześnie. Warto reagować na ich występowanie, ponieważ związek taki, jak zapchany DPF a turbina, powinien od razu kojarzyć się z koniecznością kosztownych i kłopotliwych napraw, których tak naprawdę można niewielkim wysiłkiem uniknąć, przede wszystkim reagując szybko na pierwsze objawy świadczące o awarii filtra cząstek stałych. Na jakiej podstawie można zatem stwierdzić, że mamy zapchany filtr cząstek stałych? Objawy będą wyczuwalne od razu i do ich zidentyfikowania nie musimy dysponować wiedzą z zakresu mechaniki samochodowej. Zablokowany filtr DPF/FAP będzie powodował: - problemy z uruchomieniem zarówno zimnej, jak i rozgrzanej jednostki napędowej; - nieuzasadnione spadki mocy silnika podczas jazdy; - nagłe skoki i spadki prędkości obrotowych określane potocznie jako falowanie obrotów; - występowanie błędów sterownika, np. P2463 lub P2002; - nadmierne zadymienie wydostające się z rury wydechowej; - znaczne zwiększenie zużycia oleju napędowego; - dławienie się silnika spalinami, które nie znajdują ujścia w niedrożnych kanalikach filtra. Zgodnie z tym, co zaprezentowaliśmy, zapchany filtr cząstek stałych objawy będzie dawał wyraźne i dość charakterystyczne. Warto je znać i szybko podejmować działanie, ponieważ mocno zapchany DPF niestety nie zregeneruje się sam. Duża zawartość nagromadzonych zanieczyszczeń sprawia, że niemożliwe jest przeprowadzenie wypalania, które powinno być realizowane zgodnie z założeniami producenta, gdyż umożliwia ono pozbywanie się na bieżąco sadzy z wnętrza filtra. Więcej na temat tego, jak w powinno przebiegać w filtrze DPF wypalanie, napisaliśmy w kolejnej części tego artykułu.

  • Filtr cząstek stałych - wypalanie

    Wypalanie DPF określane też mianem aktywnej bądź pasywnej regeneracji (w zależności od trybu, w jakim jest przeprowadzane), to naturalny sposób na pozbycie się dużych zawartości sadzy zakumulowanej we wnętrzu filtra cząstek stałych. Warto wiedzieć, co ile km wypala się DPF w posiadanym przez Ciebie Dieslu spełniającym normy emisji spalin, ponieważ wtedy można zaplanować chociażby dłuższą przejażdżkę po autostradzie czy drodze ekspresowej. Można przyjąć, że sprawny filtr cząstek stałych DPF wypala się do 400-800 km, jednakże jest to duży przedział warunkowany różnymi kryteriami. Od czego zatem zależeć może kwestia tego, jak często wypala się DPF? Najważniejsze czynniki to: - charakterystyczny dla danego kierowcy styl jazdy; - warunki użytkowania samochodu – jazda miejska, pokonywanie długich tras bądź tryb mieszany; - osiągnięta temperatura silnika; - zmierzona temperatura otoczenia (warunki atmosferyczne); - zawartość sadzy i innych zanieczyszczeń nagromadzonych w filtrze cząstek stałych. O tym, że czas dopalić sadzę, w większości samochodów poinformuje Cię kontrolka wypalania DPF. Nie warto lekceważyć pojawienia się jej na desce rozdzielczej, ponieważ filtr, którego się nie wypala lub w którym przerywa się wypalanie, o wiele szybciej ulegnie awarii. Zastanawiasz się, jak wypalić DPF w Twoim samochodzie? Poniżej zamieściliśmy krótki przegląd dostępnych metod dopalania sadzy.

  • Wypalanie DPF

    Producenci większości modeli spełniających aktualnie obowiązujące normy emisji spalin umożliwiają realizację wypalania DPF na 3 sposoby. Jeżeli masz zablokowany filtr cząstek stałych, kontrolka DPF świeci na desce rozdzielczej już od jakiegoś czasu i chcesz rozwiązać ten problem, sprawdź, w jaki sposób możesz to zrobić! W celu wypalenia DPF/FAP możesz skorzystać z opcji: regeneracji pasywnej, czyli z możliwości wypalania DPF podczas jazdy. W tym przypadku nie trzeba się nawet zastanawiać, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ następuje to samoistnie, gdy samochód pokonuje ze stałą, dość wysoką prędkością trasę o długości kilkunastu kilometrów. Utrzymanie obrotów na poziomie ok. 3000 sprawia, że filtr osiąga temperaturę optymalną do wypalenia nagromadzonej sadzy w sposób najbardziej naturalny i bezpieczny dla jednostki napędowej; regeneracji aktywnej, do której samochód nie musi pokonywać trasy. Z tej metody zazwyczaj korzystają ci kierowcy, którzy nie mają możliwości jazdy autostradą czy drogą ekspresową tak często, jak wymagałby tego filtr cząstek stałych. Kwestia tego, ile trwa wypalanie DPF na postoju, czyli właśnie regeneracja aktywna, jest uzależniona między innymi od poziomu zapchania filtra, jednakże zazwyczaj trwa około 15-30 minut, a zadaniem kierowcy jest utrzymanie wysokich obrotów silnika. Podkreślamy, że regeneracji aktywnej nie można przeprowadzać w garażu ani w innych zamkniętych pomieszczeniach, ponieważ wydostające się wówczas spaliny są silnie trujące; regeneracji serwisowej, która jest inicjowana przez specjalny program do wypalania DPF. Zazwyczaj z metody z tej kierowcy korzystają, gdy doświadczą problemów z pasywną bądź aktywną regeneracją filtra cząstek stałych. Ile może kosztować w serwisie wypalanie DPF? Cena oscyluje zazwyczaj w granicach kilkuset złotych, a w ramach usługi z wnętrza filtra usuwana jest tylko sadza.

  • Inne metody czyszczenia DPF - forum i opinie

    Mając na uwadze, że nawet serwisowe wypalanie DPF i cena za tę usługę okazują się często dla klienta niesatysfakcjonujące, ponieważ w kwocie kilkuset złotych mieści się zaledwie usunięcie sadzy, wielu kierowców poszukuje innych, alternatywnych metod na wyczyszczenie filtra cząstek stałych. Warto poświęcić chwilę na zapoznanie się nie tylko ze sposobami na wyczyszczenie DPF, ale także z ich skutkami, które nie zawsze okazują się pozytywne, mimo podejmowanych wysiłków. Na rynku dostępny jest niejeden środek do czyszczenia DPF, jednakże nadal znajdą się kierowcy, którzy zamiast użyć specjalistycznego preparatu, pokusi się o czyszczenie DPF płynem do kominków bądź o czyszczenie DPF Kretem. Czy do filtra cząstek stałych warto aplikować nieprzeznaczone do tego środki? Stanowczo to odradzamy, gdyż może to wywołać efekt odwrotny do oczekiwanego i zamiast wyczyszczonego filtra cząstek stałych będziemy mieć w samochodzie zapchany filtr DPF. Czy można jeździć z taką usterką? Z pewnością przez jakiś czas taka jazda jest fizycznie możliwa, lecz jest także niebezpieczna zarówno dla filtra cząstek stałych, jak i dla pozostałych układów samochodu. Nieco innym sposobem na wyczyszczenie filtra cząstek stałych, o którym w gruncie rzeczy już wspomnieliśmy, jest zastosowanie środka takiego jak dodatek do paliwa DPF. Forum użytkowników tego typu preparatów zawiera mnóstwo opinii na ich temat, dzięki czemu można ocenić, które z nich wykazują najwyższą skuteczność. Przeprowadzone z ich zastosowaniem samodzielne czyszczenie DPF w większości przypadków jest bezpieczne dla delikatnej struktury wewnętrznej filtra cząstek stałych, jednakże warto uważnie zastosować się do instrukcji od producenta preparatu. Zastosowany we właściwy sposób preparat do czyszczenia DPF do paliwa z pewnością poprawi kondycję filtra i może być stosowany profilaktycznie, lecz nie jest on skutecznym rozwiązaniem na problem z nagromadzonym w dużych ilościach popiołem. Niektórzy kierowcy decydują się na wypalanie DPF rozumiane inaczej, niż pasywna i aktywna regeneracja, którą opisaliśmy jakiś czas temu, a mowa tutaj o wypalaniu DPF w piecu. Cena za tę usługę z pewnością kusi, ponieważ jest niska w porównaniu z innymi możliwościami, jednakże skutki zazwyczaj okazują się opłakane i wtedy już kierowca jest zmuszony do poniesienia kosztów związanych z zakupem nowego filtra w miejsce doszczętnie zniszczonego DPF. Nieumiejętnie zaprogramowany piec do wypalania DPF powoduje stopienie wkładu, a tej usterki nie da się już naprawić. Wiele innych sposobów, które zazwyczaj nie są ani bezpieczne, ani skuteczne, znajdziemy, poszukując kwestii związanych z czyszczeniem DPF na YouTube. Możesz obejrzeć je w ramach ciekawostki, lecz przestrzegamy, że to, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, nie zawsze będzie działać zgodnie z oczekiwaniami użytkownika pojazdu. Spośród wymienionych metod dotyczących tego, jak samemu wyczyścić DPF, najrozsądniejsze będzie zastosowanie specjalnie przeznaczonych do tego preparatów. Niestety nie stanowią one rozwiązania problemów związanych z tym, jak usunąć popiół z DPF, ponieważ pożądane i skuteczne efekty w tym zakresie można uzyskać jedynie stosując czyszczenie filtra cząstek stałych metodą hydrodynamiczną.

  • Czy można wycinać DPF?

    Poruszany często temat, jakim jest wycinanie DPF, YouTube oraz fora tematyczne prezentują naprawdę często, co może wskazywać, że procederem tym interesuje się wielu kierowców. Musimy w tym miejscu podkreślić, że nawet, jeżeli już bardzo denerwuje Cię jazda na zapchanym DPF, forum sugerujące usunięcie filtra cząstek stałych nie jest najlepszym źródłem informacji. Obecnie nie można wycinać DPF, jest to zabronione prawnie. Konsekwencje, które prędzej czy później spotkają kierowcę samochodu pozbawionego filtra cząstek stałych, będą mocno odczuwalne nie tylko podczas kontroli drogowej, ale i także na stacji diagnostycznej, gdy pojazd nie będzie mógł z wynikiem pozytywnym przejść przeglądu. Aby zażegnać te problemy, konieczny będzie ponowny montaż DPF/FAP, a koszty związane z zakupem filtra oraz jego instalacją w samochodzie można przeliczać w tysiącach złotych. W tym artykule zaprezentowaliśmy liczne rozwiązania, które są lepsze od wycinania lub programowego usuwania filtra cząstek stałych. Wśród nich regeneracja DPF opinie ma zdecydowanie najlepsze, ponieważ przynosi długotrwałe efekty w korzystnej cenie, a dzięki czyszczeniu wodnemu z wnętrza filtra usuwane są nie tylko sadze, ale również niepalny popiół. Inne metody mogą okazać się ryzykowne i nieodwracalnie uszkodzić filtr cząstek stałych, a wówczas jedyne, co nam pozostaje, to wymiana DPF, cena której stanowi duży wydatek. Jeżeli tylko masz możliwość, by zregenerować filtr cząstek stałych ze swojego samochodu, skorzystaj z tej opcji. Jest to rozwiązanie w pełni skuteczne, legalne i w korzystnej cenie, a ponadto zregenerowane filtry DPF, w których przepustowość jest odzyskana nawet w 99%, mają gwarancję na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów. Nie wycinaj filtrów DPF/FAP ani nie stosuj ryzykownych metod na ich wyczyszczenie, a zamiast tego zwróć się do wyspecjalizowanego w tej dziedzinie autoryzowanego serwisu.