Filtry DPF są zaprojektowane tak, aby eliminować cząstki stałe z spalin silników wysokoprężnych, ale z czasem mogą się zatykać. Proces regeneracji, czyli spalania zgromadzonej sadzy, jest konieczny, aby utrzymać odpowiednią wydajność filtra. Częstotliwość takiej regeneracji zależy od kilku czynników:
1. Styl jazdy: regeneracja DPF może być częstsza w przypadku krótkich tras lub jazdy w warunkach miejskich, gdzie silnik ma mniej czasu na osiągnięcie odpowiedniej temperatury, która sprzyja naturalnej regeneracji.
2. Im większy przebieg, tym bardziej prawdopodobne jest, że filtr DPF będzie wymagał regeneracji, ponieważ z czasem gromadzi się w nim coraz więcej cząstek stałych.
3. Stan techniczny silnika: silniki w złym stanie, na przykład te z problemami z wtryskiem paliwa lub zaworami EGR, mogą przyczyniać się do szybszego zatkania się filtra DPF i częstszej konieczności regeneracji.
4. Używany olej silnikowy: niektóre składniki oleju silnikowego mogą przyczyniać się do szybszego gromadzenia się sadzy w filtrze DPF, co może wymagać częstszej regeneracji.
W większości przypadków, pojazdy wyposażone w filtry DPF posiadają systemy monitorujące stan filtra i automatycznie uruchamiają proces regeneracji w odpowiednich warunkach. Jednak jeśli zauważysz spadki wydajności silnika, zwiększone zużycie paliwa lub inne niepokojące objawy, warto skonsultować się z mechanikiem, aby zbadać stan filtra DPF i podjąć odpowiednie działania w celu naprawy.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?
Po regeneracji, filtry DPF (filtr cząstek stałych) powinny zachować wysoką skuteczność i działać jak nowe, co oznacza, że powinny wytrzymać nawet do 250 000 kilometrów, ale pod warunkiem prawidłowej eksploatacji, takiej jak regularne czyszczenie i konserwacja. Żywotność filtra DPF po regeneracji zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, rodzaj paliwa i oleju.
Czy zepsuty EGR zapycha DPF w samochodzie?
Zawór EGR jest elementem systemu recyrkulacji spalin, który przekierowuje część spalin z powrotem do komory spalania celem obniżenia temperatury spalania i ograniczenia emisji tlenków azotu (NOx). Jeśli zawór EGR ulegnie uszkodzeniu, może to prowadzić do nieregularnego lub nadmiernego przekazywania spalin z powrotem do układu dolotowego. Skutkiem tego może być wzrost ilości zanieczyszczeń, takich jak sadza, dostających się do filtra DPF, co zwiększa ryzyko jego zapchania.
Czy podczas wypalania DPF auto traci moc?
Podczas wypalania filtra DPF samochód może czasowo tracić moc. Proces wypalania może powodować chwilowe zwiększenie zużycia paliwa oraz wystąpienie szarpania lub utraty mocy. Jednak po zakończeniu wypalania, sytuacja powinna wrócić do normy, a auto powinno odzyskać pełną moc. Po regeneracji filtra DPF powinien on odzyskać nawet 99% pierwotnej sprawności, co oznacza, że powinien działać jak nowy.
Komentarze