Zamiennik katalizatora nie jest legalny w Polsce. W przypadku umieszczenia strumienicy lub tłumika tego podzespołu, niespełniającego norm emisji spalin, pojazd nie będzie mógł zostać dopuszczony do ruchu. Co więcej, Policja może ukarać kierowcę, który jeździ pojazdem z niesprawnym reaktorem katalitycznym, mandatem karnym w wysokości 500 zł. Większość jednak montuje strumienicę, jako zamiennik katalizatora, co jest całkowicie bezsensowne, ponieważ spaliny w żadnym stopniu nie są oczyszczane. Najlepszym rozwiązaniem jest montaż konwertera katalitycznego uniwersalnego, który jest dużo tańszy niż oryginał, ale przynajmniej jest zgodny z wymogami emisji spalin.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy warto montować zamiennik katalizatora?
Montowanie zamiennika katalizatora jest opłacalne finansowo, o ile ta część spełnia aktualnie obowiązujące normy emisji spalin. Zatem, jeśli zastanawiasz się, czy strumienica jest legalna, to niestety nie jest. Podobnie to wygląda, gdy chce się umieścić tłumik zamiast reaktora katalitycznego. Spaliny będą mięć prostą drogę do wydostania się do środowiska bez wcześniejszej filtracji. Każdy element, który nie oczyszcza trujących spalin, nie powinien znaleźć się w pojeździe. W przeciwnym razie poniesiesz poważne i kosztowne konsekwencje.
Ile wytrzymuje zamiennik katalizatora?
Przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu zarówno z reaktorem katalitycznym, jak i jego zamiennikiem, powinny wytrzymać do około 200 tysięcy kilometrów przebiegu. W naszej opinii warto się zainteresować zamiennikiem katalizatora, ponieważ kosztuje znacznie mniej, a również prawidłowo spełnia swoją funkcję. Pamiętaj, że bez reaktora katalitycznego nie można jeździć, ponieważ jego zadaniem jest usuwanie toksycznych gazów ze spalin, a jeśli się go pozbędziesz, to auto według prawa powinno zostać wykluczone z ruchu drogowego.
Czy katalizator uniwersalny ma sens?
Tak, katalizator uniwersalny ma sens. Jest to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze na wymianie oryginalnego podzespołu. Uniwersalne reaktory katalityczne są zwykle tańsze niż oryginalne, ale także spełniają normy emisji spalin. Warto mieć również świadomość, że może nie być tak wydajny, jak oryginalny podzespół, tak samo jego żywotność będzie krótsza. Jednak dla osób, które chcą zaoszczędzić pieniądze, katalizator uniwersalny jest dobrym wyborem. Przed zakupem uniwersalnego reaktora katalitycznego należy sprawdzić, czy:
• będzie pasować do Twojego samochodu,
• jest zgodny z przepisami,
• ma gwarancję.
Komentarze