Dlaczego warto zamontować filtr cząstek stałych w pojeździe? - 5 powodów!

Montaż filtru cząstek stałych (DPF) w pojeździe jest ważny z następujących powodów:

1. Ochrona środowiska - filtr DPF redukuje emisję szkodliwych cząstek stałych z silników Diesla, co przyczynia się do poprawy jakości powietrza i ochrony środowiska.
2. Zgodność z przepisami - w niektórych krajach montaż i utrzymanie w sprawności filtra DPF jest wymagany przez prawo, dlatego brak filtra lub poruszanie się autem z niesprawnym podzespołem może skutkować mandatem.
3. Dłuższa żywotność silnika – DPF pomaga w utrzymaniu czystości silnika poprzez redukcję ilości cząstek stałych, co przyczynia się do wydłużenia jego pracy.
4. Oszczędność paliwa - pozytywny wpływ na zużycie oleju napędowego, ponieważ silniki ze sprawnym filtrem DPF są bardziej wydajne.
5. Mniejsze ryzyko występowania usterek - wmontowanie filtra DPF może pomóc w uniknięciu usterek związanych z zanieczyszczeniem silnika, przez co kierowca nie poniesie kosztownych napraw.

Gdzie jest filtr cząstek stałych w samochodzie? Otóż w większości przypadków umieszczane są w układach wydechowych pojazdów. W niektórych modelach można je znaleźć w komorze silnika (Toyota, Audi, VW z 1.6, 1.9 TDI).

Filtr cząstek stałych z samochodu osobowego

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Układ wydechowy pojazdu

Jakie zadanie w pojeździe z Dieslem odgrywa filtr cząstek stałych?

Głównym zadaniem filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe z silnikiem Diesla jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, czyli sadzy. Sadza jest produktem spalania paliwa w silniku Diesla i jest szkodliwa dla zdrowia i środowiska. Może powodować m.in. choroby układu oddechowego, problemy z układem krążenia, a także zanieczyszczenie powietrza.

Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?

Diagnostyka samochodowa

Kiedy zaświeci się kontrolka, zazwyczaj oznacza to, że filtr cząstek stałych (DPF) jest już zatkany. Warto regularnie sprawdzać poziom napełnienia filtra przy użyciu komputera diagnostycznego. Jeśli DPF wchodzi w tryb wypalania, objawia się to chwilowym wzrostem zużycia paliwa, uruchamianie wentylatorów silnika oraz pojawieniem się siwoszarego dymu z rury wydechowej samochodu.

Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?

Żywotność filtra cząstek stałych (DPF/FAP) zależy od wielu czynników, w tym od:

• Stylu jazdy - filtr cząstek stałych najszybciej zapycha się w przypadku częstej jazdy na krótkich dystansach, w ruchu miejskim. W takich warunkach silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury, co uniemożliwia samoczynne wypalanie sadzy z filtra.
• Jakości paliwa - stosowanie niskiej jakości paliwa może również prowadzić do szybszego zapchania filtra.
• Stanu jednostki napędowej - niewłaściwa eksploatacja silnika, na przykład zbyt rzadka wymiana oleju, może również przyczynić się do skrócenia żywotności filtra.

Według deklaracji producentów filtry DPF/FAP powinny wytrzymać około 150-250 tysięcy kilometrów. W praktyce jednak zdarza się, że podzespoły te wymagają wymiany już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

9 lutego 2022

Jak długo trwa wypalanie FAP?

Teoretycznie przez to, że filtr FAP jest określany mokrym, ponieważ wymaga dolewania płynu Eolys mający ułatwić proces wypalania przez obniżenie samozapłonu sadzy, to czas trwania tej samoregeneracji może trwać 10, 15, a nawet 30 minut ...