Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr cząstek stałych prowadzi do szybszego zużycia, a także uszkodzenia silnika, turbosprężarki i do zanieczyszczenia środowiska, dlatego przestrzegamy przed ignorowaniem tego problemu. Od czasu do czasu (nawet raz w roku) należy wykonać regenerację tego podzespołu, aby przywrócić jego właściwości z utraconymi parametrami zwłaszcza, że cena takiej usługi jest kilkakrotnie niższa w porównaniu do kosztów całkowicie nowego podzespołu. Zatem, jeśli poziom napełnienia osadami filtra DPF będzie już krytyczny i powiadomi Cię o tym kontrolka DPF, wypal sadzę lub od razu umów się na wizytę w serwisie na fachowe oczyszczanie, ponieważ dalsza jazda z brudnym filtrem cząstek stałych będzie utrudniona przez spadek mocy silnika.
Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji? - Zapchany DPF - skutki
Po pierwsze: regeneracja filtra DPF jest obowiązkowa, po drugie: przywraca jego sprawność, a po trzecie: dzięki niej nie będziesz mieć niepotrzebnych problemów z pozostałymi elementami samochodu. Ponadto możesz jeździć autem tylko posiadając czysty i całkowicie funkcjonujący podzespół, bo inaczej poniesiesz konsekwencje. Skutkami nieczyszczenia filtra cząstek stałych są: doprowadzenie do zatarcia silnika i turbiny przez utratę właściwości smarnych. Dodatkowo pojazd mogący swobodnie poruszać się po drogach, musi spełniać normę emisji spalin.
Jazda z zapchanym filtrem DPF - Czy można jechać z zapchanym DPF?
Nie można jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych, ponieważ silnik w każdej chwili może wejść w tryb pracy awaryjnej aż w końcu przestanie pracować. Jest to spowodowane tym, że ropa rozrzedza olej silnikowy przez ciągłe próby inicjowania wypalania DPF, które tak naprawdę nie dochodzi do skutku. Poza tym jazda w trybie awaryjnym prowadzi do powstania nagarów i osadów, które właśnie wpłyną na pogorszenie mocy jednostki napędowej.
Objawy zapchanego filtra DPF - Zapchany DPF - co zrobić?
Jeśli dostajesz sygnały, które świadczą o zatkanym filtrze cząstek stałych, a są to przykładowo: zwiększone spalanie, wydobywanie się z rury wydechowej więcej dymu, spadek dynamiki silnika, wyświetlenie się kontrolki DPF. Co robić więc, gdy filtr DPF jest kompletnie zanieczyszczony? Postaraj się go wypalić. Jeżeli masz do tego warunki, to wyjedź na drogę szybkiego ruchu, podnieś obroty wraz z prędkością, aby silnik był w stanie wypalić sadzę
Co psuje filtry DPF? - DPF wypala się co 200 km
Jeżeli silnik jest niesprawny, prowadzi to do wzrostu zadymienia spalin przez niego wyprodukowanych, dlatego też wtedy można zauważyć kłopoty z filtrem cząstek stałych. Dodatkowo problem może wystąpić przy uszkodzonych wtryskiwaczach, turbosprężarki czy EGR. Zanieczyszczenia z filtra DPF możesz bez problemu usunąć różnymi dostępnymi preparatami albo w ASO, na przykład poprzez mycie hydrodynamiczne. Pamiętaj, że wypalanie DPF co 200 kilometrów nie jest dobrym objawem, więc jeśli zauważysz coś takiego u siebie w samochodzie, znajdź tego przyczynę.
Komentarze