Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy bierzesz pod uwagę, że pozbycie się DPF będzie wiązało się z konsekwencjami?
W niniejszym artykule przyjrzymy się kwestii DPF i przepisy 2019. Temat ten niewątpliwie budzi szczególne zainteresowanie wśród kierowców. Przewidywane kary za brak DPF 2019, podobnie, jak i obecnie w sytuacji wykrycia jazdy bez fabrycznie wmontowanego podzespołu, groziły:
- mandatem karnym,
- zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego takiego pojazdu,
- zakazem poruszania się takim samochodem po drodze,
- uzyskaniem negatywnego wyniku przeglądu.
Jak wiemy, filtr cząstek stałych nagminnie wycinany był przez kierowców, którzy podejmowali się tego typu procederu z obawy przed wysokimi kosztami związanymi z zakupem nowego podzespołu. Kierowcy obecnie jednak, co wynika prawdopodobnie z dotkliwych kar, a także zapowiedzi jeszcze ostrzejszych przepisów, coraz częściej uświadamiają sobie, iż w dzisiejszych czasach regeneracja takiego filtra jest w stanie przywrócić mu drugie życie, a im zaoszczędzić dotkliwych konsekwencji prawnych.
Zabieg, jakim jest wycięcie DPF i cena, niewątpliwie kusi. Większość kierowców przyjmuje bowiem mylne stanowisko, iż raz na zawsze rozwiązuje problem z niechcianym podzespołem. Jest to jednak błędne myślenie, ponieważ usunięcie DPF dopiero tak naprawdę uruchamia machinę problemów, związanych nie tylko z zaburzeniem pracy jednostki w nienaturalnych warunkach i potrzebą stosowania emulatorów, ale także tych finansowych, bo tylko czekać aż pomiar czystości spalin ukaże znacznie przekroczony poziom, a wówczas to nie tylko zapłacimy 500 złotowy mandat, ale stracimy dowód rejestracyjny pojazdu, zaś on zostanie najpewniej odholowany. Chyba każdy kierowca zna bowiem odpowiedź na pytanie, czy wycięcie DPF jest legalne. Jedyną wówczas opcję na ponowne, a przede wszystkim zgodne z prawem dołączenie do ruchu drogowego będzie stanowiło zamontowanie na nowo podzespołu w układzie wydechowym naszego Diesla.
Auto fabrycznie bez DPF – a przegląd – czy przejdzie?
Wiele osób zastanawia się często, czy jeżeli posiadają Diesla, który już fabrycznie nie był wyposażony w filtr cząstek stałych, to czy powinni się martwić brakiem podbicia przeglądu. Otóż w przypadku, gdy badanie to nie wykaże żadnych usterek, czy też nieprawidłowości nie mamy co się martwić o uzyskanie pozytywnego wyniku przeprowadzonych badań okresowych naszego Diesla, a my, jeżeli filtr DPF nie był montowany w danym aucie w chwili produkcji, jesteśmy niejako obligatoryjnie zwolnieni z obowiązku jego posiadania.
Pamiętajmy, iż jest to jedyne odstępstwo od reguły, a wszelkie procedery związane z usuwaniem podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin, czy też stosowaniem manipulacji, zostaną ukarane, tak jak DPF i przepisy 2019, a także z każdym kolejnym rokiem to przewidują, a miejmy na uwadze, iż tak jak wspomnieliśmy, mają one ulec jeszcze bardziej zaostrzeniu.
Komentarze