Jak często czyścić filtr DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF FAP SCR

Czyszczenie filtra cząstek stałych z dużej ilości nagromadzonej sadzy i popiołu w serwisie powinno być wykonywane raz w roku. Zmartwić Cię jednak powinna sytuacja, gdy DPF będzie domagać się wypalania częściej niż co 400-800 kilometrów, ponieważ może to świadczyć o jakichś usterkach. Niezwłocznie w takiej sytuacji trzeba udać się do serwisu na diagnostykę tego podzespołu. Ponadto pamiętaj też, że aby utrzymać filtr DPF w nienagannej kondycji, należy przestrzegać podstawowych zasad eksploatacji pojazdu. Regeneracja filtra cząstek stałych jest obowiązkowa i pomaga przedłużyć jego działanie, więc jest możliwe, aby wytrzymał w Twoim samochodzie nawet 250 tysięcy kilometrów.

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?

Jazda głównie po mieście nie jest polecana, ponieważ DPF nie ma możliwości porządnie się wypalić. Aby nie dochodziło do takich utrudnień, powinieneś częściej gościć na autostradach bądź innych drogach szybkiego ruchu, na których jest w stanie się rozpędzić i unikniesz gwałtownych hamowań. Wypalanie w trasie, na postoju czy w serwisie zazwyczaj trwa od kilku do kilkunastu minut, dlatego miej to na uwadze. Ponadto wymieniaj częściej olej, niż zakłada producent, tankuj paliwo tylko ze sprawdzonych stacji, stosuj dodatki do ON z dobrym składem, czyść go od czasu do czasu w serwisie, a problem z nieprawidłową pracą filtra cząstek stałych nie wystąpi za wcześnie.

Czyszczenie DPF

Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Czyszczenie DPF

Czyszczenie DPF w ASO jest bardzo skuteczne i pomocne w dokładnym udrożnieniu zatkanych kanalików filtrujących, jednak trzeba pamiętać, że po nim nadal obowiązują Cię pozostałe zasady poprawnego użytkowania samochodu w celu utrzymania efektów po przeprowadzonej regeneracji. Zatem, jeśli je zlekceważysz, to nie zdziw się, kiedy kłopoty z DPF powrócą szybciej, niż się tego spodziewałeś.

Filtr DPF podczas czyszczenia

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jeśli dojdzie do zatkania DPF, to spotkasz się z objawami takimi, jak: znaczny spadek mocy, gorsze osiągi, nadwyżka spalania oleju napędowego, wyświetla się kontrolka filtra cząstek stałych. Po rozpoznaniu takich symptomów trzeba jak najszybciej spróbować wypalić DPF, a jak to nie pomoże, to pozostaje Ci wizyta w serwisie. Sposoby na utrzymanie filtra cząstek stałych w jak najlepszej kondycji: poruszaj się autem nie tylko w mieście, pozwól wypalić się DPF, wlewaj dodatki do paliwa, które ułatwią Ci dopalanie sadzy, szybko reaguj na potencjalne usterki, tankuj dobrej jakości paliwo i wymieniaj częściej olej silnikowy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Monika
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) należy czyścić lub wymieniać w zależności od stanu filtra i rodzaju samochodu. Zaleca się regularne sprawdzanie stanu filtra i konserwować go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Częstotliwość czyszczenia lub wymiany filtra DPF zależy od kilku czynników, takich jak: • Rodzaj samochodu i silnika • Sposób, w jaki używamy samochodu • Warunki jazdy (np. długość tras, prędkość jazdy, warunki pogodowe) W przypadku niektórych samochodów producent może zalecać wymianę filtra DPF co 100-150 000 km, podczas gdy w innych samochodach może to być konieczne już po 50 000 km lub mniej. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan filtra i postępować zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Jeśli samochód jest użytkowany w trudnych warunkach (np. dużo jeździ po mieście lub w korkach), filtr DPF może wymagać częstszego czyszczenia lub wymiany. Podobnie, jeśli samochód jest użytkowany głównie w warunkach off-road lub na trasach o niskiej prędkości, filtr DPF może wymagać częstszej konserwacji. W przypadku wątpliwości co do tego, jak często należy czyścić lub wymieniać filtr DPF, zaleca się skontaktowanie się z warsztatem samochodowym lub producentem samochodu.
Brychu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No ale jak wymusza wypalanie zbyt często to też nie dobrze, to znaczy że coś siadło.. albo filtr zapchany bardzo
tuptup
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moim zdaniem lepiej czyścić DPF częściej niż później wywalać kasę w błoto
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W aucie zauważyłem spadek mocy czy może to być związane z zapchanym filtrem DPF?
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem kiedys problem z moim dpfem, bo wlasnie chcial sie regenerowac za wczesnie i pomoglo czyszczenie wodne. Polecam kazdemu

Popularne wpisy

16 lutego 2021

DPF czyszczenie - cena

O tym, iż DPF czyszczenie i cena takiego zabiegu stanowi bezkonkurencyjną alternatywę dla zakupu nowego podzespołu, chyba już nikomu nie trzeba przypominać. ...