Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra cząstek stałych FAP można rozpoznać po głośniejszej pracy silnika, zwiększeniu obrotów, wzrostu spalania, a także przez włączanie ogrzewania tudzież wycieraczki tylnej szyby. Nie pozostaje wtedy nic innego, jak kontynuować jazdę z wyższą prędkością i z obrotami, przejechać kilkadziesiąt kilometrów i czekać na całkowite dopalenie sadzy. Filtr FAP działa z płynem katalitycznym, którego zadaniem jest obniżyć temperaturę samozapłonu sadzy. Oznacza to, że proces samooczyszczania FAP powinien być krótszy niż w przypadku filtra DPF. Mokry filtr cząstek stałych znajdziesz w samochodach, pochodzących z koncernu PSA, natomiast znacznie częściej spotyka się pojazdy, w których wmontowany jest suchy filtr. Oba rodzaje filtra cząstek stałych wymagają poprawnej eksploatacji, aby mogły być sprawne przez długi czas.
Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Procedura wypalania FAP Peugeot
Filtr FAP ma takie samo zadanie co filtr DPF, czyli jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z toksycznych cząstek stałych. Wymaga on jednak płynu katalitycznego, ponieważ bez niego nie będzie właściwie działać. Ponadto zastosowanie Eolys wpływa na potencjalny czas ukończenia procesu samooczyszczania FAP np. w pojeździe marki Peugeot, gdyż zmniejsza on temperaturę samozapłonu sadzy, przez co powinien przebiegać sprawniej i znacznie krócej niż w przypadku wypalania DPF. Uzupełnianie Eolys jest bardzo istotne, więc zaraz, gdy zauważysz na kokpicie kontrolkę, informującą o niskim poziomie płynu, to Twoim obowiązkiem jest go dolać. W przeciwnym razie nie uruchomisz silnika. Mokry filtr wymaga także regeneracji w serwisie. Niedrożny FAP jest czyszczony wodą pod ciśnieniem w specjalistycznej pralce pod okiem mechanika. Pamiętaj, że przeszkodą w przeprowadzeniu regeneracji tego podzespołu będą wszelkie mechaniczne uszkodzenia, a jeśli już faktycznie się pojawią, to niezwłocznie należy ten element wymienić na nowy.
Objawy zapchanego filtra DPF
Objawami zanieczyszczonego filtra cząstek stałych są: znaczny spadek mocy auta, pogorszone osiągi, większe zapotrzebowanie na paliwo, nierównomierne obroty, kopcenie z układu wydechowego, jak również zapalone kontrolki: DPF i check engine. Jeżeli DPF sam wejdzie w tryb samooczyszczania, to z reguły zauważa się wtedy większe spalanie i odczuwa się szarpnięcia jednostki napędowej w trakcie dodawania gazu. Na pewno nie możesz tego procesu przerwać.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Kontrolka wypalania DPF
Niektóre samochody są pozbawione kontrolki filtra cząstek stałych i ich właściciele muszą się nieco nagłowić, aby zrozumieć, co się dzieje z danym podzespołem. Na szczęście można zamontować taką diodę, dzięki czemu będziesz wiedzieć, kiedy rozpoczęła się procedura wypalania DPF i kiedy nie wolno gasić silnika.
Komentarze