Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Proces pozbywania się filtra cząstek stałych z samochodu polega na usunięciu go ze swojego miejsca i umieszczenia jakiejś atrapy. Zazwyczaj montuje się prostą rurę. Niektórzy wycinają sam wkład DPF, a zostawiają obudowę. Dodatkowo wprowadza się emulator filtra DPF i wgrywa się nowe oprogramowanie do sterownika jednostki napędowej, aby zaniechać procesom samoregeneracji tego podzespołu. Odradzalibyśmy usuwania filtra cząstek stałych, ponieważ konsekwencje są poważne, a łatwo można zaradzić problemom, związanym z DPF-em. Wystarczy, że wypalić sadzę z filtra DPF albo umówisz się na fachowe czyszczenie do ASO.
Czy można wymontować filtr DPF w samochodzie? - Usuwanie DPF ze sterownika
Według prawa poruszanie się samochodem z wyciętym filtrem cząstek stałych jest nielegalne, natomiast do Ciebie należy decyzja, czy zostawisz ten element na swoim miejscu, czy może go wyłączysz ze sterownika i będziesz ryzykować. Bądź pewny, że jeśli kontrola Policji Cię złapie albo będziesz musiał przeprowadzić badanie kontrolne pojazdu, to narazisz się tylko na spory stres. Nie dostaniesz ani pieczątki z przeglądu technicznego i dodatkowo zapłacisz mandat. Za granicą kara grzywny jest jeszcze wyższa (w tym przypadku będzie to wartość kilku tysięcy i to w euro). Przypominamy, że specjalistyczna regeneracja filtra DPF w ASO wyniesie Cię około 500 złotych.
Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Jak oszukać brak filtra DPF?
Ci, którzy podejmują się wycięcia filtra cząstek stałych, aby zatuszować jego brak, montują emulatory DPF. To oczywiście też jest nielegalne, jednak silnik dzięki niemu nie inicjuje procesów dopalania tego podzespołu. Niejednokrotnie pisaliśmy już w swoich artykułach, że usuwanie DPF jest nieopłacalne dla właścicieli swoich samochodów, bo są to duże koszty. Za dokładne wyczyszczenie tego elementu układu wydechowego w serwisie zapłaci się kilkaset złotych i efekty utrzymują się naprawdę długo.
Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF – konsekwencje w 2022 roku
Konsekwencje za usunięcie filtra cząstek stałych w 2022 roku w porównaniu do ubiegłych lat tak naprawdę się nie zmieniły. Właściciele swoich samochodów, jak i warsztaty, w których wycinano DPF, są narażeni na bardzo wysoką karę grzywny. Wiedz też, że zdecydowanie taniej wyniesie Cię regeneracja tego podzespołu w ASO niż wycinanie go w warsztatach samochodowych. Czyszczenie hydrodynamiczne pozwala rozpuścić sadzę wraz z popiołem i tak naprawdę inny sposobem regeneracji takiego efektu nie osiągniesz.
Komentarze