Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Kontrolka filtra cząstek stałych zapala się, gdy wewnątrz tego podzespołu nagromadziło się już zbyt dużo wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń (różnica pomiaru ciśnień przed i za DPF wtedy bardzo się różni, a sterownik te dane odczytuje i przez to wyświetla się właśnie taka kontrolka). Dla kierowcy jest to znak, że powinien rozpocząć procedurę wypalania albo jak kto woli, udać się do ASO w celu przeprowadzenia dogłębnego oczyszczania DPF przez fachowców. Taką kontrolkę bardzo łatwo rozpoznasz, ponieważ jest ona koloru żółtego/pomarańczowego, a jej zarys przypomina właśnie filtr DPF. Po skutecznym oczyszczaniu tego elementu układu wydechowego ów kontrolka powinna zniknąć. Co ciekawe, filtra cząstek stałych nie można poddawać eksperymentom; są specjalne metody, mające ułatwić odklejenie się sadzy i popiołu z kanalików filtrujących. Według nas najlepszą metodą regeneracji jest czyszczenie wodne pod ciśnieniem, bo najmniej ingeruje się w filtr DPF.
Kontrolka DPF - co to jest i co oznacza, gdy się zapali? - Czy można jeździć?
Kontrolka DPF pojawia się zazwyczaj wtedy, gdy filtr cząstek stałych jest zapchany. Może być ona koloru żółtego lub pomarańczowego i najczęściej wyświetla się w trasie. Gdy już kierowca ją zauważy, to nie powinien zwlekać ze wszczęciem procedury wypalania, ponieważ im dłużej będziesz jechać z niesprawnym filtrem DPF, tym większe zagrożenie zatrzymania się pojazdu na środku drogi. Tak więc możesz jechać samochodem z zapaloną kontrolką DPF, ale pod warunkiem, że masz na celu wypalić zalegającą sadzę.
Kontrolka DPF świeci - zapchany DPF (filtr cząstek stałych) - Kontrolka DPF Audi
Zapaliła się w Twoim Audi kontrolka odpowiadająca za filtr cząstek stałych? Nic strasznego, rozpocznij proces wypalania, dzięki któremu zatkane kanaliki filtrujące zostaną udrożnione. Pamiętaj, że nie wszystkie pojazdy są wyposażone w taką kontrolkę, więc warto ją docenić i nie czekać z samoregeneracją tego podzespołu, dlatego że takie zwlekanie może przysporzyć Ci masę innych kłopotów i dodatkowo wygenerujesz sobie dodatkowe koszty.
Kontrolka inna niż wszystkie. Gdy ją zobaczysz, lepiej się nie zatrzymuj! - Jak wygląda kontrolka DPF?
Jeśli widzisz kontrolkę filtra cząstek stałych na desce rozdzielczej pojazdu, to tak, jak jest napisane w nagłówku, nie zatrzymuj się i wypal sadzę. Będziesz musiał zwiększyć prędkość i obroty do max. 3500 na minutę i utrzymać taki styl jazdy przez dłuższą chwilę. Wystarczy kilkanaście minut, aby kontrolka zniknęła, a Ty będziesz mógł cieszyć się skutecznie zakończoną samoregeneracją DPF. Dla przypomnienia symbol zapchanego filtra DPF (kontrolki) może być koloru żółtego lub pomarańczowego.
Komentarze