Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli filtr cząstek stałych jest na swoim miejscu w pojeździe, to z pewnością spotkasz się z sytuacją, w której wyświetli się na desce rozdzielczej kontrolka DPF, która ma na celu zmusić kierowcę do wypalenia sadzy z tego podzespołu. Gdybyś nie był do końca przekonany, czy filtr DPF znajduje się w układzie wydechowym Twojego auta, to można łatwo to zweryfikować w serwisie. Wystarczy, że mechanik wprowadzi numer VIN pojazdu, a następnie pojawi się szereg informacji o tym konkretnym samochodzie. Jeżeli kupiłeś pojazd z drugiej ręki i nie dociekałeś, czy wszystkie elementy są sprawne i czy żadnego nie brakuje, to niestety warto byłoby już na samym początku sprawdzić w serwisie. Brak filtra cząstek stałych tudzież katalizatora zobowiązuje Cię do zakupu, chociażby jego zamiennika i do montażu. W przeciwnym razie możesz ponieść poważne konsekwencje za niedostosowanie się do wymogu.
Jak sprawdzić, czy pojazd ma DPF? - Jak sprawdzić po VIN, czy auto ma DPF?
Wprowadzenie VIN do systemu jest najlepszą metodą sprawdzenia obecności lub braku filtra cząstek stałych, dlatego, że nie trzeba ingerować w układ wydechowy. Innymi sposobami są również: włożenie chusteczki do układu wydechowego, jak również podpięcie komputera do auta. Dzięki tej ostatniej metodzie można zdiagnozować jakość emitowanych przez silnik spalin oraz to, czy w ogóle auto spełnia aktualną normę emisji zanieczyszczeń.
Objawy zapchanego filtra DPF - Jak odróżnić DPF od katalizatora?
DPF nie jest katalizatorem, a katalizator nie jest filtrem cząstek stałych. Należałoby to zapamiętać, ponieważ wiele kierowców myli ze sobą te podzespoły. Owszem, idea ich powstania i montowania w pojazdach jest jedna, natomiast całkowicie inaczej pracują. Różnią się także budową. Podsumowując, działanie zarówno jednego, jak i drugiego elementu układu wydechowego są zupełnie inne, ale razem się ze sobą uzupełnia. Jeżeli zaś chodzi o objawy zapchanego filtra DPF, to są to: spadek mocy pojazdu, zwiększone zużycie ON, kontrolka DPF oraz check engine na desce rozdzielczej, problematyczna praca silnika i turbosprężarki.
Czy Twoje auto ma filtr DPF? A może ktoś go wyciął i nawet o tym nie wiesz? - Lista aut bez DPF
Umieść palec do końcówki rury układu wydechowego (oczywiście, gdy silnik się schłodzi) i zobacz, ile sadzy znalazło się na Twoim palcu. Jeżeli jest jej za dużo, to prawdopodobnie DPF-a nie ma albo może być niesprawny. Warto umówić się na wizytę do zaufanego serwisu i dokładniej ten problem zdiagnozować. Bądź pewny jednak, że brak filtra cząstek stałych w pojeździe będzie jednoznaczny z kupieniem nowej części i zamontowania go w samochodzie. W ramach ciekawostki w Internecie jest spis aut z silnikami Diesla bez wbudowanego DPF (1.4 D-4D Toyota albo 1.6 CRDi Kia i Hyundai).
Komentarze