Po czym poznać, że auto ma DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Jeśli filtr cząstek stałych jest na swoim miejscu w pojeździe, to z pewnością spotkasz się z sytuacją, w której wyświetli się na desce rozdzielczej kontrolka DPF, która ma na celu zmusić kierowcę do wypalenia sadzy z tego podzespołu. Gdybyś nie był do końca przekonany, czy filtr DPF znajduje się w układzie wydechowym Twojego auta, to można łatwo to zweryfikować w serwisie. Wystarczy, że mechanik wprowadzi numer VIN pojazdu, a następnie pojawi się szereg informacji o tym konkretnym samochodzie. Jeżeli kupiłeś pojazd z drugiej ręki i nie dociekałeś, czy wszystkie elementy są sprawne i czy żadnego nie brakuje, to niestety warto byłoby już na samym początku sprawdzić w serwisie. Brak filtra cząstek stałych tudzież katalizatora zobowiązuje Cię do zakupu, chociażby jego zamiennika i do montażu. W przeciwnym razie możesz ponieść poważne konsekwencje za niedostosowanie się do wymogu.

Jak sprawdzić, czy pojazd ma DPF? - Jak sprawdzić po VIN, czy auto ma DPF?

Wprowadzenie VIN do systemu jest najlepszą metodą sprawdzenia obecności lub braku filtra cząstek stałych, dlatego, że nie trzeba ingerować w układ wydechowy. Innymi sposobami są również: włożenie chusteczki do układu wydechowego, jak również podpięcie komputera do auta. Dzięki tej ostatniej metodzie można zdiagnozować jakość emitowanych przez silnik spalin oraz to, czy w ogóle auto spełnia aktualną normę emisji zanieczyszczeń.

Pojazd z filtrem DPF

Objawy zapchanego filtra DPF - Jak odróżnić DPF od katalizatora?

DPF nie jest katalizatorem, a katalizator nie jest filtrem cząstek stałych. Należałoby to zapamiętać, ponieważ wiele kierowców myli ze sobą te podzespoły. Owszem, idea ich powstania i montowania w pojazdach jest jedna, natomiast całkowicie inaczej pracują. Różnią się także budową. Podsumowując, działanie zarówno jednego, jak i drugiego elementu układu wydechowego są zupełnie inne, ale razem się ze sobą uzupełnia. Jeżeli zaś chodzi o objawy zapchanego filtra DPF, to są to: spadek mocy pojazdu, zwiększone zużycie ON, kontrolka DPF oraz check engine na desce rozdzielczej, problematyczna praca silnika i turbosprężarki.

Zapchany DPF w aucie

Czy Twoje auto ma filtr DPF? A może ktoś go wyciął i nawet o tym nie wiesz? - Lista aut bez DPF

Umieść palec do końcówki rury układu wydechowego (oczywiście, gdy silnik się schłodzi) i zobacz, ile sadzy znalazło się na Twoim palcu. Jeżeli jest jej za dużo, to prawdopodobnie DPF-a nie ma albo może być niesprawny. Warto umówić się na wizytę do zaufanego serwisu i dokładniej ten problem zdiagnozować. Bądź pewny jednak, że brak filtra cząstek stałych w pojeździe będzie jednoznaczny z kupieniem nowej części i zamontowania go w samochodzie. W ramach ciekawostki w Internecie jest spis aut z silnikami Diesla bez wbudowanego DPF (1.4 D-4D Toyota albo 1.6 CRDi Kia i Hyundai).

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest elementem układu wydechowego samochodu z silnikiem Diesla, którego zadaniem jest redukcja emisji zanieczyszczeń. Aby sprawdzić, czy Twój samochód posiada filtr DPF, możesz przejrzeć instrukcję obsługi lub dokumenty samochodu, takie jak karta pojazdu lub dowód rejestracyjny, w których mogą znajdować się informacje o elementach składowych układu wydechowego. Możesz także skontaktować się z producentem lub sprzedawcą samochodu lub skorzystać z usług mechanika lub specjalisty, który sprawdzi stan układu wydechowego i potwierdzi obecność filtra DPF.

Popularne wpisy

21 października 2021

Adaptacja nowego filtra DPF

Wymiana starego zużytego podzespołu na nowy wymaga dodatkowego zadania, jakim jest adaptacja, inaczej inicjalizacja filtra cząstek stałych, aby sterownik jednostki napędowej pracował według nowo wprowadzonych ustawień w komputerze ECU ...