Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja filtra cząstek stałych FAP nie różni się niczym od czyszczenia DPF, ponieważ możesz go tak samo potraktować wodą pod ciśnieniem oraz preparatami w domowym użytkowaniu typu K2 Cleaner, Liqui Moly i tak dalej. Czyszczenie w serwisie jest najbardziej polecane, ponieważ specjalista, który podejmie się tego zadania, wie jakiego detergentu użyć oraz potrafi dostosować ciśnienie, aby nie uszkodzić wkładu ani powłoki katalitycznej filtra cząstek stałych. Przede wszystkim taka dokładna regeneracja DPF/ FAP pozwoli go całkowicie udrożnić, aby nie zalegały w nim osady, które zdążyły nagromadzić się podczas eksploatacji.
Co powoduje zapychanie FAP?
Specyfika mokrej odmiany filtra cząstek stałych wymaga zastosowania specjalnego dodatku w postaci płynu katalitycznego (Eolys), który ma spowodować szybszy samozapłon sadzy. Jednak w tym płynie znajduje się ceryna, która powoduje równie szybkie powstawanie popiołu, więc pojazdy z FAP są narażone na szybsze zużycie podzespołu właśnie przez ten popiół. Zatem filtr FAP może zapychać się przez:
• tlenek ceru znajdujący się w Eolys;
• zapominanie o wypalaniu filtra FAP;
• stosowanie olejów wysokopopiołowych, które nie są wskazane dla filtra cząstek stałych;
• słaby styl jazdy.
Musisz pamiętać o prawidłowej eksploatacji, aby nie przyspieszyć dysfunkcji tego podzespołu.
Jak wygląda wypalanie filtra FAP?
Najlepiej wykonywać regenerację pasywną, ponieważ nie obciąża silnika, a proces raczej powinien przebiec szybciej, gdyż temperatura spalin może spokojnie wynosić około 400 stopni C, aby sadza mogła się wypalić. Jeżeli jednak chcesz przeprowadzić regenerację aktywną, czyli na postoju, to pod żadnym pozorem nie przerywaj jej, dopóki nie zostanie on ukończony.
Filtr DPF | Cena nowego podzespołu (dotyczy także FAP)
Filtr cząstek stałych jest drogim podzespołem, ponieważ w jego wnętrzu znajduje się drogocenne złoto. Im wyższa cena złota, tym większy koszt elementu. Taki przedział cenowy za filtr może wynosić od około 2 do kilkunastu tysięcy złotych. Warto jednak przeznaczyć te pieniądze, ponieważ unikniesz problemów podczas kontroli Policji, badania technicznego oraz w podróży po pozostałych krajach Unii Europejskiej.
Czyszczenie DPF – opinie o metodach
Jeżeli chodzi o wypalanie na przykład w piecu indukcyjnym filtra DPF czy FAP, raczej nie radzilibyśmy tego testować na własnym filtrze, ponieważ wystarczy odrobinę wyższa temperatura i może dojść do stopienia wkładu. Oczywiście znajdą się i zwolennicy tej metody, jednak trzeba trafić na prawdziwego fachowca. Dlatego też uważamy, że mycie hydrodynamiczne jest najlepszym wyborem, bo większość klientów jest zadowolona z efektów i przedłużonej pracy filtra cząstek stałych.
Komentarze