Regeneracja FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Regeneracja filtra cząstek stałych FAP nie różni się niczym od czyszczenia DPF, ponieważ możesz go tak samo potraktować wodą pod ciśnieniem oraz preparatami w domowym użytkowaniu typu K2 Cleaner, Liqui Moly i tak dalej. Czyszczenie w serwisie jest najbardziej polecane, ponieważ specjalista, który podejmie się tego zadania, wie jakiego detergentu użyć oraz potrafi dostosować ciśnienie, aby nie uszkodzić wkładu ani powłoki katalitycznej filtra cząstek stałych. Przede wszystkim taka dokładna regeneracja DPF/ FAP pozwoli go całkowicie udrożnić, aby nie zalegały w nim osady, które zdążyły nagromadzić się podczas eksploatacji.

Kamera inspekcyjna przy badaniu DPF

Co powoduje zapychanie FAP?

Specyfika mokrej odmiany filtra cząstek stałych wymaga zastosowania specjalnego dodatku w postaci płynu katalitycznego (Eolys), który ma spowodować szybszy samozapłon sadzy. Jednak w tym płynie znajduje się ceryna, która powoduje równie szybkie powstawanie popiołu, więc pojazdy z FAP są narażone na szybsze zużycie podzespołu właśnie przez ten popiół. Zatem filtr FAP może zapychać się przez:
• tlenek ceru znajdujący się w Eolys;
• zapominanie o wypalaniu filtra FAP;
• stosowanie olejów wysokopopiołowych, które nie są wskazane dla filtra cząstek stałych;
• słaby styl jazdy.
Musisz pamiętać o prawidłowej eksploatacji, aby nie przyspieszyć dysfunkcji tego podzespołu.

Jak wygląda wypalanie filtra FAP?

Najlepiej wykonywać regenerację pasywną, ponieważ nie obciąża silnika, a proces raczej powinien przebiec szybciej, gdyż temperatura spalin może spokojnie wynosić około 400 stopni C, aby sadza mogła się wypalić. Jeżeli jednak chcesz przeprowadzić regenerację aktywną, czyli na postoju, to pod żadnym pozorem nie przerywaj jej, dopóki nie zostanie on ukończony.

Filtr DPF | Cena nowego podzespołu (dotyczy także FAP)

Filtr cząstek stałych jest drogim podzespołem, ponieważ w jego wnętrzu znajduje się drogocenne złoto. Im wyższa cena złota, tym większy koszt elementu. Taki przedział cenowy za filtr może wynosić od około 2 do kilkunastu tysięcy złotych. Warto jednak przeznaczyć te pieniądze, ponieważ unikniesz problemów podczas kontroli Policji, badania technicznego oraz w podróży po pozostałych krajach Unii Europejskiej.

Czyszczenie DPF – opinie o metodach

Jeżeli chodzi o wypalanie na przykład w piecu indukcyjnym filtra DPF czy FAP, raczej nie radzilibyśmy tego testować na własnym filtrze, ponieważ wystarczy odrobinę wyższa temperatura i może dojść do stopienia wkładu. Oczywiście znajdą się i zwolennicy tej metody, jednak trzeba trafić na prawdziwego fachowca. Dlatego też uważamy, że mycie hydrodynamiczne jest najlepszym wyborem, bo większość klientów jest zadowolona z efektów i przedłużonej pracy filtra cząstek stałych.

Filtr DPF po regeneracji

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Regeneracja FAP (Filtra Cząstek Stałych) to proces, który polega na usunięciu zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze, poprzez spalanie ich za pomocą wysokiej temperatury. W trakcie jazdy filtr zbiera zanieczyszczenia, które następnie są spalane podczas procesu regeneracji.</p> <p>Istnieją dwa sposoby regeneracji FAP:</p> <p>Regeneracja naturalna - polega na tym, że podczas jazdy silnik samoczynnie osiąga wystarczająco wysoką temperaturę, aby spalić zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze.<br />Regeneracja sztuczna - jest to proces, w którym zanieczyszczenia są spalane przez specjalne urządzenie podłączone do pojazdu.<br />Regeneracja FAP jest ważna, ponieważ pozwala na utrzymanie wydajności silnika i zapobiega jego uszkodzeniu. Regularne czyszczenie FAP jest również ważne, aby spełnić normy emisji spalin.</p>
Jakub
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak miałbym regenerować Fap to pewnie zdecydowałbym się na jakić profesjonalny serwis, tam pewnie mają ogromne doświadczenie w takich usługach. Radzę omijać słabe warsztaty.
Jula12
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślałam, że FAP czyści się jakoś inaczej. Ja tam jeżdżę do serwisu i dzięki temu nie muszę sobie zawracać głowy jakimiś dodatkowymi sprawami.
Blady
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W serwisach na pewno mają lepsze środki chemiczne do regeneracji filtrów, stąd też znacznie lepsze efekty. Też wolałbym zapłacić więcej za profesjonalne czyszczenie,
Czaro
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że FAP można czyścić tak samo jak DPF.... Ja na ten moment próbuje go wypalać i może potem zastosuje jakiś preparat... Jak to nie pomoże, to serwis

Popularne wpisy

7 listopada 2023

Regeneracja katalizatorów - odzyskaj moc swojego silnika

Katalizator to urządzenie, które znajduje się w układzie wydechowym pojazdu i służy do zmniejszania emisji szkodliwych substancji, które znajdują się w spalinach, produkowanych przez silnik. Co się dzieje, gdy katalizator jest zapchany? Jak wpływa na silnik? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. ...