Skuteczne sposoby usuwania popiołu z filtra DPF - praktyczne porady i kroki

Popiół to jeden z głównych problemów filtrów DPF. Chociaż jego ilość jest niewielka, nie ulega wypaleniu i stopniowo kumuluje się w filtrze, co może prowadzić do jego zapchania i spadku mocy silnika.
Istnieje kilka sposobów na usunięcie popiołu z filtra DPF:

1. Mycie hydrodynamiczne:
• Najskuteczniejsza metoda
• Polega na przepłukiwaniu filtra DPF pod wysokim ciśnieniem specjalnym płynem
• Usuwa zarówno popiół, jak i inne zanieczyszczenia
• Dostępne w serwisach specjalizujących się w regeneracji DPF

2. Wypalanie serwisowe:
• Polega na wymuszeniu wypalania sadzy w trybie serwisowym
• Nie usuwa popiołu, ale może zmniejszyć jego ilość
• Możliwe do przeprowadzenia samodzielnie, ale wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy

3. Dodatki do paliwa:
• Asortyment dostępny w sklepach motoryzacyjnych
• Zaleca się stosowanie zgodnie z instrukcją.
• Mogą pomóc w zmniejszeniu ilości popiołu, ale nie są tak skuteczne jak mycie hydrodynamiczne

4. Wymiana filtra DPF:
• Ostateczność, gdy filtr jest całkowicie zapchany
• Kosztowna opcja

wlew oleju na serwisie BOSCH

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
deska rozdzielcza w aucie

Jak wymusić wypalanie filtra DPF?

Istnieją dwa główne sposoby wymuszonego wypalania filtra DPF- wypalanie podczas jazdy. Najbardziej polecana metoda. Wymaga jazdy z prędkością 60-100 km/h przez co najmniej 15 minut. Utrzymuj obroty silnika w zakresie 2000-3000 obr./min oraz unikaj zatrzymywania się i gwałtownego hamowania. Wskazana jest jazda na autostradzie lub drodze ekspresowej. Drugi sposób to wypalanie serwisowe, które jest wykonywane w serwisie samochodowym. Polega na podłączeniu komputera diagnostycznego i wymuszeniu wypalania sadzy w trybie serwisowym Jest to szybka i skuteczna metoda, ale wymagająca wizyty w profesjonalnym serwisie.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapchanie się filtra DPF (cząstek stałych) można zauważyć poprzez kilka objawów, takich jak spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, niestabilna praca silnika, bądź pojawienie się komunikatów na desce rozdzielczej informujących o problemach z filtracją cząstek stałych. Dodatkowo, gdy filtr DPF jest zapchany, może wystąpić zwiększone nagromadzenie się sadzy, co objawia się wydobywającym się dymem o ciemnym kolorze z układu wydechowego.

Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?

Tak, zapchany DPF znacznie zmniejsza moc silnika. Dzieje się tak, ponieważ ogranicza przepływ spalin, co powoduje, że silnik musi pracować ciężej. Objawy to spadek mocy, dymienie z wydechu i kontrolka DPF. W takim przypadku warto skorzystać z fachowej pomocy serwisu.
Pamiętaj: nie ignoruj objawów zapchanego DPF, ponieważ jazda z nim może poważnie uszkodzić silnik.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Krzysztof K bo rodo
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy macie dpf do asterki? Albo lublina?
Arek
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Chciałbym zapytac jaka cena wymiany wkladu do MAN
Niko
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzien dobry. Mam na sprzedaz dpf do kia ceed prosze o informacje jaka kwote mogliby panstwo mi zaproponowac

Popularne wpisy

17 listopada 2021

Czy katalizator jest potrzebny?

Czy katalizator jest potrzebny? Katalizator a inaczej reaktor katalityczny - jest potrzebny w samochodzie, ponieważ zajmuje się on zmniejszeniem emisji szkodliwych związków chemicznych do atmosfery i żeby faktycznie miał możliwość pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem, to musi być całkowicie sprawny, ponieważ ...