Popiół to jeden z głównych problemów filtrów DPF. Chociaż jego ilość jest niewielka, nie ulega wypaleniu i stopniowo kumuluje się w filtrze, co może prowadzić do jego zapchania i spadku mocy silnika.
Istnieje kilka sposobów na usunięcie popiołu z filtra DPF:
1. Mycie hydrodynamiczne:
• Najskuteczniejsza metoda
• Polega na przepłukiwaniu filtra DPF pod wysokim ciśnieniem specjalnym płynem
• Usuwa zarówno popiół, jak i inne zanieczyszczenia
• Dostępne w serwisach specjalizujących się w regeneracji DPF
2. Wypalanie serwisowe:
• Polega na wymuszeniu wypalania sadzy w trybie serwisowym
• Nie usuwa popiołu, ale może zmniejszyć jego ilość
• Możliwe do przeprowadzenia samodzielnie, ale wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy
3. Dodatki do paliwa:
• Asortyment dostępny w sklepach motoryzacyjnych
• Zaleca się stosowanie zgodnie z instrukcją.
• Mogą pomóc w zmniejszeniu ilości popiołu, ale nie są tak skuteczne jak mycie hydrodynamiczne
4. Wymiana filtra DPF:
• Ostateczność, gdy filtr jest całkowicie zapchany
• Kosztowna opcja
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wymusić wypalanie filtra DPF?
Istnieją dwa główne sposoby wymuszonego wypalania filtra DPF- wypalanie podczas jazdy. Najbardziej polecana metoda. Wymaga jazdy z prędkością 60-100 km/h przez co najmniej 15 minut. Utrzymuj obroty silnika w zakresie 2000-3000 obr./min oraz unikaj zatrzymywania się i gwałtownego hamowania. Wskazana jest jazda na autostradzie lub drodze ekspresowej. Drugi sposób to wypalanie serwisowe, które jest wykonywane w serwisie samochodowym. Polega na podłączeniu komputera diagnostycznego i wymuszeniu wypalania sadzy w trybie serwisowym Jest to szybka i skuteczna metoda, ale wymagająca wizyty w profesjonalnym serwisie.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Zapchanie się filtra DPF (cząstek stałych) można zauważyć poprzez kilka objawów, takich jak spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, niestabilna praca silnika, bądź pojawienie się komunikatów na desce rozdzielczej informujących o problemach z filtracją cząstek stałych. Dodatkowo, gdy filtr DPF jest zapchany, może wystąpić zwiększone nagromadzenie się sadzy, co objawia się wydobywającym się dymem o ciemnym kolorze z układu wydechowego.
Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?
Tak, zapchany DPF znacznie zmniejsza moc silnika. Dzieje się tak, ponieważ ogranicza przepływ spalin, co powoduje, że silnik musi pracować ciężej. Objawy to spadek mocy, dymienie z wydechu i kontrolka DPF. W takim przypadku warto skorzystać z fachowej pomocy serwisu.
Pamiętaj: nie ignoruj objawów zapchanego DPF, ponieważ jazda z nim może poważnie uszkodzić silnik.
Komentarze