Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF / FAP oraz naprawa katalizatorów - Wypalanie DPF

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50

Pytając o wypalanie DPF można spodziewać się dwóch różnych odpowiedzi, w każdym jednak wypadku opiera się ona o konieczność usunięcia nagromadzonej w filtrze sadzy i tylko sadzy, o czym zaraz opowiemy. Po pierwsze wypalanie DPF to standardowa procedura polegająca na uruchomieniu przez sterownik silnika trybu pracy, w którym odpowiednio zwiększona dawka paliwa, podawana w dodatkowym (dla standardowego cyklu pracy silnika) wtrysku paliwa, który realizowany jest w suwie wydechu. Ponieważ do spalenia mieszanki paliwo-powietrze niezbędne jest utrzymanie w komorze spalania wysokiego ciśnienia i temperatury, a w suwie wydechu utrzymanie ciśnienia, z powodu otwartych zaworów, jest niemożliwe, spalanie odbywa się poza komorą spalania w silniku. Powoduje to znaczny wzrost temperatury w układzie wydechowym, co pozwala na dopalenie zebranej w komorze filtra sadzy.

Sadza to czysty węgiel więc nie ma problemu, aby po uzyskaniu temperatury w okolicach 600 stopni Celsjusza. Koniecznie trzeba tu jednak nadmienić, że dopalanie sadzy nie jest procesem regeneracji filtra i nie pozwala na pozbycie się niepalnego popiołu, głównej przyczyny zapychania się filtrów DPF (a w szczególności FAP, gdzie dodatek do paliwa pozostawia tego popiołu charakterystycznie dużo). Drugą kwestią jest wypalanie filtrów DPF w piecach indukcyjnych. "Procedura" polega na demontażu filtra z układu wydechowego i poddaniu go działaniu bardzo wysokiej temperatury. Efektem tego ma być usunięcie zanieczyszczeń z filtra, niestety, nie mamy dobrej informacji dla wszystkich, którzy zdecydowali się skorzystać z tej nieprofesjonalnej metody. Popiół, który pozostaje po dopaleniu sadzy, nie spala się, nie poddaje utlenianiu, jest efektem spalania, już utlenionymi cząstkami, które zalegają w porowatych kanałach filtracyjnych DPF. Jedyne co można usunąć w takim procesie to właściwości filtra, ponieważ najprawdopodobniej doprowadzi to do stopienia ceramiki i wbudowanych w jej strukturę cząstek o właściwościach katalitycznych. Stopień konwersji w DPF jest niewielki, w porównaniu do katalizatorów, jednak stopiona platyna, ceryna czy złoto znacznie zmniejszą przepustowość i utracą swoje właściwości.

Pozostaje jeszcze pytanie, w jaki sposób wypalanie DPF miałoby pomóc w usunięciu niepalnego popiołu? Nie wiadomo. Ciężko uzyskać jednoznaczną odpowiedź nawet od podmiotów realizujących wiele podobnych zleceń. Wydaje się więc jasnym, że wypalanie DPF, jeśli nie odnosi się do standardowej procedury dopalania sadzy przez odpowiedni proces w silniku, jest nieskuteczne, niebezpieczne i co gorsza, bardzo drogie i czasochłonne. Dlatego też znacznie lepszym sposobem na regenerację filtrów DPF jest wykorzystanie metody regeneracji wodnej, która jest nie tylko nieinwazyjna i bezpieczna, ale pozwala na usunięcie nawet do 100% nagromadzonego popiołu, że o sadzy nie wspomnę, co pozwala na odzyskanie fabrycznej sprawności filtra DPF.

 

 

Filtr DPF po nieskutecznym wypalaniu w naszej pracowni na stole
Wypalanie DPF

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów

Cena i koszt (netto)
Płukanie katalizatora 398
Mycie filtra FAP 398
Regeneracja filtra DPF 398
Naprawa filtra cząstek stałych 398
Czyszczenie katalizatora SCR 398
Regeneracja, mycie katalizatora SCR do samochodów ciężarowych 1490
Wycinanie katalizatora, usuwanie katalizatora 0 *
Serwisowe wypalanie filtra cząstek stałych 250
* metoda prawnie zabroniona
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora. Zamów usługę Wypalanie DPF już dziś!

Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.

Loader
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer