Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF / FAP oraz naprawa katalizatorów - Wypalanie FAP

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Wypalanie FAP to niezbędny element eksploatacji tej części w samochodzie. Filtr cząstek stałych w tak zwanej wersji mokrej to wynalazek francuskiego koncernu PSA i jego głównym docelowym zastosowaniem miało być instalowanie w samochodach przeznaczonych do eksploatacji miejskiej. Charakterystyczną cechą tych filtrów jest niezbędny dotrysk płynu bogatego w tlenek ceru. Wypalanie FAP, o ile jest to w zamyśle dopalenie zebranej wewnątrz konstrukcji filtra sadzy, musi odbywać się regularnie, co około 1000 – 1500 kilometrów. Jest to standardowa procedura pracy silnika, jednak warto również wspomnieć o "tym nieodpowiednim" wypalaniu FAP. Przez wiele serwisów metoda poddawania filtra cząstek stałych działaniu wysokiej temperatury w celu wypalenia znajdujących się wewnątrz zanieczyszczeń. Polega to na zdemontowaniu zapchanego filtra FAP z pojazdu i umieszczenie go w piecu indukcyjnym, gdzie poddawany jest temperaturze około 2000 stopni, co ma na celu mineralizację poprzez utlenienie zawartych wewnątrz konstrukcji filtra cząstek stałych zanieczyszczeń. Pytanie: jakie będzie tego efekt?

Wykorzystanie filtra FAP i rozwiązań w nim zastosowanych miało na celu umożliwienie przeprowadzania standardowej procedury dopalania sadzy w warunkach miejskich, przy zmniejszonej temperaturze (około 400 stopni Celsjusza zamiast 650 w suchych filtrach DPF). Poddawanie filtra FAP temperaturze zbyt wysokiej może doprowadzić do spadku jego możliwości i właściwości. Co w przypadku kiedy temperatura dopalania sadzy zostanie przekroczona trzy- lub czterokrotnie? Najczęściej dochodzi do stopienia wkładu filtra oraz zaczopowania kanalików filtracyjnych poprzez stopione, wbudowane w konstrukcję ceramiki filtracyjnej cząstki platyny i tlenku ceru, a co za tym idzie utratę właściwości filtracyjnych i katalitycznych filtra FAP.

Jeśli wypalanie jest ryzykowne, ale pozwoli pozbyć się zanieczyszczeń, może jednak warto zaryzykować? Wiele osób wychodzi właśnie z takiego założenia, jednak jest to motoryzacyjny mit, działanie, które efektów nie przynosi, a dodatkowo jest niebezpieczne dla samego filtra. Dopalanie sadzy usuwa z filtra węgiel, jednak należy pamiętać, że w filtrze nie zbiera się tylko węgiel, a więc produktem nie będzie tylko dwutlenek węgla wydalany wraz ze spalinami. Wśród produktów wymienić należy również tlenki metali, siarki i innych zebranych w filtrze zanieczyszczeń, a one z filtra usuwane nie są, tylko pozostają w nim jako popiół. Nie ma możliwości, aby usunąć niepalne popioły za pomocą najwyższej nawet temperatury. Wypalanie FAP w piecu pozwoli na wypalenie sadzy, co można przeprowadzić samemu i nie trzeba za to płacić bardzo dużych sum. Podsumowując wypalanie FAP jest niebezpieczne dla filtra, nieefektywne dla samochodu i bardzo drogie dla nas samych, użytkowników samochodów.

 

Filtr FAP po wypalaniu, niesprawny, na stole w pracowni
Wypalanie FAP

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów

Cena i koszt (netto)
Naprawa filtra DPF 398
Płukanie filtra FAP 398
Mycie katalizatora 398
Regeneracja katalizatora SCR 398
Czyszczenie filtra cząstek stałych 398
Regeneracja, płukanie filtra DPF do samochodów ciężarowych 1490
Wycinanie filtra FAP, usuwanie filtra FAP 0 *
Serwisowe wypalanie katalizatora SCR 250
* metoda prawnie zabroniona
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora. Zamów usługę Wypalanie FAP już dziś!

Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.

Loader
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer