Miasto - Gdańsk - Desktop Miasto - Gdańsk - Mobilne

Wypalanie FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF/FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    Czas realizacji 1-2 dni robocze

  • check

    GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2

Wypalanie FAP to niezbędny element eksploatacji tej części w samochodzie. Filtr cząstek stałych w tak zwanej wersji mokrej to wynalazek francuskiego koncernu PSA i jego głównym docelowym zastosowaniem miało być instalowanie w samochodach przeznaczonych do eksploatacji miejskiej. Charakterystyczną cechą tych filtrów jest niezbędny dotrysk płynu bogatego w tlenek ceru. Wypalanie FAP, o ile jest to w zamyśle dopalenie zebranej wewnątrz konstrukcji filtra sadzy, musi odbywać się regularnie, co około 1000 – 1500 kilometrów. Jest to standardowa procedura pracy silnika, jednak warto również wspomnieć o "tym nieodpowiednim" wypalaniu FAP. Przez wiele serwisów metoda poddawania filtra cząstek stałych działaniu wysokiej temperatury w celu wypalenia znajdujących się wewnątrz zanieczyszczeń. Polega to na zdemontowaniu zapchanego filtra FAP z pojazdu i umieszczenie go w piecu indukcyjnym, gdzie poddawany jest temperaturze około 2000 stopni, co ma na celu mineralizację poprzez utlenienie zawartych wewnątrz konstrukcji filtra cząstek stałych zanieczyszczeń. Pytanie: jakie będzie tego efekt?

Wykorzystanie filtra FAP i rozwiązań w nim zastosowanych miało na celu umożliwienie przeprowadzania standardowej procedury dopalania sadzy w warunkach miejskich, przy zmniejszonej temperaturze (około 400 stopni Celsjusza zamiast 650 w suchych filtrach DPF). Poddawanie filtra FAP temperaturze zbyt wysokiej może doprowadzić do spadku jego możliwości i właściwości. Co w przypadku kiedy temperatura dopalania sadzy zostanie przekroczona trzy- lub czterokrotnie? Najczęściej dochodzi do stopienia wkładu filtra oraz zaczopowania kanalików filtracyjnych poprzez stopione, wbudowane w konstrukcję ceramiki filtracyjnej cząstki platyny i tlenku ceru, a co za tym idzie utratę właściwości filtracyjnych i katalitycznych filtra FAP.

Jeśli wypalanie jest ryzykowne, ale pozwoli pozbyć się zanieczyszczeń, może jednak warto zaryzykować? Wiele osób wychodzi właśnie z takiego założenia, jednak jest to motoryzacyjny mit, działanie, które efektów nie przynosi, a dodatkowo jest niebezpieczne dla samego filtra. Dopalanie sadzy usuwa z filtra węgiel, jednak należy pamiętać, że w filtrze nie zbiera się tylko węgiel, a więc produktem nie będzie tylko dwutlenek węgla wydalany wraz ze spalinami. Wśród produktów wymienić należy również tlenki metali, siarki i innych zebranych w filtrze zanieczyszczeń, a one z filtra usuwane nie są, tylko pozostają w nim jako popiół. Nie ma możliwości, aby usunąć niepalne popioły za pomocą najwyższej nawet temperatury. Wypalanie FAP w piecu pozwoli na wypalenie sadzy, co można przeprowadzić samemu i nie trzeba za to płacić bardzo dużych sum. Podsumowując wypalanie FAP jest niebezpieczne dla filtra, nieefektywne dla samochodu i bardzo drogie dla nas samych, użytkowników samochodów.

 

Filtr FAP po wypalaniu, niesprawny, na stole w pracowni
Wypalanie FAP

 

Gdzie można naprawić filtr FAP i zlecić usługę Wypalanie FAP?

Filtry cząstek stałych i katalizatory można wyremontować w jednej z pracowni zarejestrowanej na naszej stronie filtrów cząstek stałych w jakich można zamówić usługę Wypalanie FAP lub wykonać telefon i ustalić odbiór naszym kurierem.

Jak przebiega regeneracja filtrów cząstek stałych i usługa Wypalanie FAP?

  • Wysyłamy filtr FAP kurierem lub dostarczamy osobiście.
  • Filtry DPF trafiają do firmy gdzie wziernikowo oceniany jest poziom uszkodzeń
  • Jeżeli stan filtra FAP daje możliwość regeneracji na specjalistycznych maszynach, filtr trafia do przyrządu do oczyszczania
  • Po zrekonstruowaniu właściwości filtrów DPF-y i FAP-y są jeszcze raz weryfikowane suszone ciepłym powietrzem a także razem z wydrukami przekazujemy do kontrahenta

Ile kosztuje regeneracja filtrów oraz realizacja usługi Wypalanie FAP?

Opłata za usługę remontu filtrów DPF nie zmienia się i wynosi niewielki procent ceny filtra ze sklepowej półki.

Jak dostarczyć filtry cząstek stałych do pracowni regeneracji w jakiej da się wykonać usługę Wypalanie FAP?

Najlepszym sposobem jest filtry DPF i FAP przekazać do pracowni regeneracji w województwie z pomocą kuriera którego możemy Państwu zamówić chociaż rzecz jasna zapraszamy do wizyty osobiście w przedsiębiorstwie gdzie można przyjrzeć się jak odbywa się regeneracja filtrów FAP.

Jakie filtry cząstek stałych można remontować?

W zasadzie wszystkie filtry cząstek stałych i katalizatory mogą być poddane regeneracji i usłudze Wypalanie FAP w tym:
    • filtry cząstek stałych i katalizatory do aut osobowych,
    • filtry DPF i FAP do pojazdów użytkowych,
    • filtry DPF do ciągników siodłowych.

    Jakie są sygnały niesprawności filtrów DPF i FAP które można regenerować realizując usługę Wypalanie FAP?

    Typowe objawy uszkodzenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów to:
      • spadek osiągów,
      • dymienie,
      • zwiększony pobór paliwa,
      • wahania obrotów,
      • problemy z rozruchem.

      Czemu warto postawić na firmy wykonujące serwis Wypalanie FAP oraz nasz serwis?

      Warto wykorzystać naszą ofertę gdyż:
        • Mamy bardzo atrakcyjne ceny.
        • Szczycimy się wysoką skutecznością.
        • Wszystkie zregenerowane przez nas elementy są jak nowe, dlatego udzielamy im też gwarancji jak na nowe.
        • Każde zrealizowane w naszych pracowniach zlecenie ma pełną dokumentację.

        Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów

        Cena i koszt (netto)
        Naprawa filtra DPF 398
        Regeneracja katalizatora SCR 398
        Mycie katalizatora 398
        Płukanie filtra cząstek stałych 398
        Czyszczenie filtra FAP 398
        Mycie, regeneracja filtra cząstek stałych do samochodów ciężarowych 1490
        Wycinanie katalizatora SCR, usuwanie katalizatora SCR 0 *
        Serwisowe wypalanie filtra FAP 250
        * metoda prawnie zabroniona
        Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.
        Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.

        Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora

        Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.

        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Uzupełnij pole poprawnymi danymi.
        Co o tym myślisz?

        Komentarze

        Alex
        star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
        Wystawiono 4 lata temu
        Czy ten komentarz był pomocny?
        Wypalanie spoko, ale tylko jak filtr jest delikatnie przytkany. Jak już są jakieś poważne problemy, to filtr taki lepiej oddać do naprawy na czyszczenie wodne.