

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF/FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
Czas realizacji 1-2 dni robocze
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne


Wypalanie FAP to niezbędny element eksploatacji tej części w samochodzie. Filtr cząstek stałych w tak zwanej wersji mokrej to wynalazek francuskiego koncernu PSA i jego głównym docelowym zastosowaniem miało być instalowanie w samochodach przeznaczonych do eksploatacji miejskiej. Charakterystyczną cechą tych filtrów jest niezbędny dotrysk płynu bogatego w tlenek ceru. Wypalanie FAP, o ile jest to w zamyśle dopalenie zebranej wewnątrz konstrukcji filtra sadzy, musi odbywać się regularnie, co około 1000 – 1500 kilometrów. Jest to standardowa procedura pracy silnika, jednak warto również wspomnieć o "tym nieodpowiednim" wypalaniu FAP. Przez wiele serwisów metoda poddawania filtra cząstek stałych działaniu wysokiej temperatury w celu wypalenia znajdujących się wewnątrz zanieczyszczeń. Polega to na zdemontowaniu zapchanego filtra FAP z pojazdu i umieszczenie go w piecu indukcyjnym, gdzie poddawany jest temperaturze około 2000 stopni, co ma na celu mineralizację poprzez utlenienie zawartych wewnątrz konstrukcji filtra cząstek stałych zanieczyszczeń. Pytanie: jakie będzie tego efekt?
Wykorzystanie filtra FAP i rozwiązań w nim zastosowanych miało na celu umożliwienie przeprowadzania standardowej procedury dopalania sadzy w warunkach miejskich, przy zmniejszonej temperaturze (około 400 stopni Celsjusza zamiast 650 w suchych filtrach DPF). Poddawanie filtra FAP temperaturze zbyt wysokiej może doprowadzić do spadku jego możliwości i właściwości. Co w przypadku kiedy temperatura dopalania sadzy zostanie przekroczona trzy- lub czterokrotnie? Najczęściej dochodzi do stopienia wkładu filtra oraz zaczopowania kanalików filtracyjnych poprzez stopione, wbudowane w konstrukcję ceramiki filtracyjnej cząstki platyny i tlenku ceru, a co za tym idzie utratę właściwości filtracyjnych i katalitycznych filtra FAP.
Jeśli wypalanie jest ryzykowne, ale pozwoli pozbyć się zanieczyszczeń, może jednak warto zaryzykować? Wiele osób wychodzi właśnie z takiego założenia, jednak jest to motoryzacyjny mit, działanie, które efektów nie przynosi, a dodatkowo jest niebezpieczne dla samego filtra. Dopalanie sadzy usuwa z filtra węgiel, jednak należy pamiętać, że w filtrze nie zbiera się tylko węgiel, a więc produktem nie będzie tylko dwutlenek węgla wydalany wraz ze spalinami. Wśród produktów wymienić należy również tlenki metali, siarki i innych zebranych w filtrze zanieczyszczeń, a one z filtra usuwane nie są, tylko pozostają w nim jako popiół. Nie ma możliwości, aby usunąć niepalne popioły za pomocą najwyższej nawet temperatury. Wypalanie FAP w piecu pozwoli na wypalenie sadzy, co można przeprowadzić samemu i nie trzeba za to płacić bardzo dużych sum. Podsumowując wypalanie FAP jest niebezpieczne dla filtra, nieefektywne dla samochodu i bardzo drogie dla nas samych, użytkowników samochodów.

Gdzie można naprawić filtr FAP i zlecić usługę Wypalanie FAP?
Jak przebiega regeneracja filtrów cząstek stałych i usługa Wypalanie FAP?
- Wysyłamy filtr FAP kurierem lub dostarczamy osobiście.
- Filtry DPF trafiają do firmy gdzie wziernikowo oceniany jest poziom uszkodzeń
- Jeżeli stan filtra FAP daje możliwość regeneracji na specjalistycznych maszynach, filtr trafia do przyrządu do oczyszczania
- Po zrekonstruowaniu właściwości filtrów DPF-y i FAP-y są jeszcze raz weryfikowane suszone ciepłym powietrzem a także razem z wydrukami przekazujemy do kontrahenta
Ile kosztuje regeneracja filtrów oraz realizacja usługi Wypalanie FAP?
Jak dostarczyć filtry cząstek stałych do pracowni regeneracji w jakiej da się wykonać usługę Wypalanie FAP?
Jakie filtry cząstek stałych można remontować?
- filtry cząstek stałych i katalizatory do aut osobowych,
- filtry DPF i FAP do pojazdów użytkowych,
- filtry DPF do ciągników siodłowych.
Jakie są sygnały niesprawności filtrów DPF i FAP które można regenerować realizując usługę Wypalanie FAP?
- spadek osiągów,
- dymienie,
- zwiększony pobór paliwa,
- wahania obrotów,
- problemy z rozruchem.
Czemu warto postawić na firmy wykonujące serwis Wypalanie FAP oraz nasz serwis?
- Mamy bardzo atrakcyjne ceny.
- Szczycimy się wysoką skutecznością.
- Wszystkie zregenerowane przez nas elementy są jak nowe, dlatego udzielamy im też gwarancji jak na nowe.
- Każde zrealizowane w naszych pracowniach zlecenie ma pełną dokumentację.
Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów |
Cena i koszt (netto) |
---|---|
Naprawa filtra DPF | 398 |
Regeneracja katalizatora SCR | 398 |
Mycie katalizatora | 398 |
Płukanie filtra cząstek stałych | 398 |
Czyszczenie filtra FAP | 398 |
Mycie, regeneracja filtra cząstek stałych do samochodów ciężarowych | 1490 |
Wycinanie katalizatora SCR, usuwanie katalizatora SCR | 0 * |
Serwisowe wypalanie filtra FAP | 250 |
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.
Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora
Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.
Komentarze