Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF / FAP oraz naprawa katalizatorów - Wypalanie filtra DPF

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Wypalanie filtra DPF jest doskonałym sposobem na usunięcie sadzy z jego wnętrza, pod warunkiem, że odbywa się ono beż demontażu filtra DPF z konstrukcji układu wydechowego. To zdanie wydaje się nieco kontrowersyjne, zwłaszcza w świetle zagrożeń, jakie stwarza proces wypalania filtrów DPF w piecach indukcyjnych, ale po lekturze tego artykułu, zapewne wszyscy zmotoryzowaniu zgodzą się ze mną w stu procentach.

Wypalanie filtra DPF kojarzy się wszystkim użytkownikom diesla z wymontowaniem filtra z układu wydechowego, rozcięciem płaszcza (puszki) filtra i poddaniu wkładu filtra działaniu ponad 2000 stopni Celsjusza. Nic dziwnego, ponieważ taka praktyka była dość szeroko rozpowszechniona, co zaskakuje, biorąc pod uwagę efekty, z jakimi trzeba było się po wypalaniu filtra DPF liczyć. Wymienić można na przykład takie skutki uboczne jak: stopienie wkładu, uszkodzenie stopionymi aktywnymi molekułami kanałów filtracyjnych i definitywne ich zaczopowanie, naruszenie integralności struktury płaszcza ochronnego wkładu, wreszcie brak jakichkolwiek efektów poprawy skuteczności pracy filtra, co wywołane jest przez zgromadzony w filtrze popiół, a nie sadzę.

Praktyki takie były (i wciąż niestety są) wynikiem desperacji ludzi, którym za wymianę filtra na nowy przyszłoby zapłacić więcej, niż wart był na przykład cały samochód. Niemniej jednak koniecznie należy wspomnieć, że procedurę wypalania filtra DPF możemy w naszych dieslach przeprowadzić sami i nie ma ona nic wspólnego z barbarzyńskim traktowaniem filtra DPF piecem indukcyjnym i szlifierką kątową. Standardową procedurą jest okresowe dopalanie sadzy w filtrze DPF i to czasem właśnie ten proces nazywany jest wypalaniem DPF. Odbywa się on w 3 różnych wariantach: pasywnym, aktywnym i serwisowym. Wypalanie DPF aktywne odbywa się na postoju samochodu, pasywne w czasie jazdy, a serwisowe podczas wymuszonej procedury w warunkach serwisowych. Trzeba tu zaznaczyć, że jedyną wspólną cechą obu procesów jest fakt, że usuwa on tylko sadzę, a popioły, które są najczęstszą przyczyną spadku właściwości filtracyjnych DPF, pozostaje w konstrukcji filtra.

Najlepszym sposobem na pozbycie się z filtra DPF popiołu nie jest wypalanie filtra DPF, tylko regeneracja nowoczesną metodą regeneracji wodnej na specjalnie do tego dedykowanych maszynach. Regeneracja wodna jest metodą bezpieczniejszą, jedyną skuteczną i, co najważniejsze, znacznie tańszą.

 

 

Filtr DPF po wypalaniu serwisowym, przed regeneracją wodną
Wypalanie filtra DPF

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów

Cena i koszt (netto)
Płukanie filtra DPF 398
Naprawa filtra FAP 398
Regeneracja katalizatora 398
Mycie katalizatora SCR 398
Czyszczenie filtra cząstek stałych 398
Regeneracja, mycie katalizatora do samochodów ciężarowych 1490
Wycinanie filtra FAP, usuwanie filtra FAP 0 *
Serwisowe wypalanie katalizatora SCR 250
* metoda prawnie zabroniona
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora. Zamów usługę Wypalanie filtra DPF już dziś!

Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.

Loader
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer