Wypalanie filtra FAP
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF/FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
Czas realizacji 1-2 dni robocze
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra cząstek stałych FAP to proces, który można przeprowadzić na własną rękę. Jest on nierozłącznie związany z charakterystyką pracy filtra i zadaniem, jakie pełni w układzie wydechowym, a konkretnie w układzie redukcji emisji spalin. Filtr FAP zbiera wewnątrz swojej konstrukcji cząstki stałe, czyli oparte w budowie na molekułach węgla zanieczyszczenia. Wypalanie filtra FAP, czyli dopalanie zawartej w nim sadzy jest niezbędne co kilkaset do tysiąca kilkuset kilometrów. Odbywa się to na zasadzie wprowadzenia silnika w odpowiedni tryb pracy. O konieczności wypalenia filtra FAP informuje odpowiednia kontrolka na zegarach samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych FAP. Sygnał ten definiuje decyzja sterownika silnika, który opiera swoje informacje na danych pochodzących z różnicowego czujnika ciśnienia umiejscowionego przed i za filtrem cząstek stałych FAP.
Dopalanie sadzy, czyli wypalanie filtra FAP odbywa się w trzech różnych wariantach. Po pierwsze jest to procedura, która odbywa się w czasie jazdy samochodem. Ponieważ filtr FAP potrzebuje znacznie mniejszej temperatury do dopalania sadzy, niż filtr DPF, można uzyskać temperaturę około 450 stopni Celsjusza bez zatrzymywania samochodu, jedynie podczas utrzymywania obrotów silnika powyżej określonej wartości, gdzie zazwyczaj jest to 3 – 3,5 tysiąca obrotów. Pozwala to, dzięki dotryskowi paliwa, na podniesienie temperatury w układzie wydechowym, a co za tym idzie na wypalenie sadzy zgromadzonej w filtrze.
Wypalanie filtra FAP na postoju polega dokładnie na tym samym co wypalanie filtra FAP w czasie jazdy, tylko odbywa się w warunkach znacznie bardziej dla wypalającego wygodnych. Warunkiem poprawnego przebiegu procesu jest utrzymanie wysokich obrotów, co w czasie jazdy, nie jest takie łatwe. W czasie postoju dodatkowy wtrysk paliwa, zamiast spłonąć w komorze spalania w silniku, spala się w układzie wydechowym, podnosząc temperaturę do wymaganych czterystu stopni.
Procedura wymuszona odbywa się w przypadku kiedy uszkodzony został na przykład czujnik ciśnienia i sterownik silnika nie jest w stanie zdecydować, że "ten" moment już nadszedł, czy jeszcze filtr nie powoduje problemów w pracy innych podzespołów. Odbywa się to na zasadzie podpięcia komputera samochodowego do stacji diagnostycznej i ręczne zadeklarowanie procedury dopalania filtra cząstek stałych, czyli wypalania filtra FAP.
Warto wspomnieć, że proces ten nie ma praktycznie nic wspólnego z procesem wypalania filtra FAP w piecu indukcyjnym. Wypalanie w piecu jest niebezpieczne, nieskuteczne, drogie i nie usuwa z konstrukcji filtra popiołów, które są główną przyczyną zapychania się filtrów FAP. To potrafi jedynie regeneracja wodna.
Jak można zregenerować filtry cząstek stałych i katalizatory oraz zamówić usługę Wypalanie filtra FAP?
Jak odbywa się proces regeneracji filtrów FAP i usługa Wypalanie filtra FAP?
- Wysyłamy filtry cząstek stałych kurierem albo dostarczamy osobiście.
- Filtry DPF trafiają do warsztatu gdzie endoskopowo sprawdzany jest stan filtra
- Gdy stan filtra lub katalizatora kwalifikuje go do czyszczenia na wysokiej klasy urządzeniach, filtr cząstek stałych trafia do przyrządu do czyszczenia
- Po odnowieniu osiągów filtrów cząstek stałych i katalizatorów elementy są jeszcze raz testowane suszone ciepłym powietrzem oraz razem z wydrukami odsyłamy do klienta
Jaka jest cena regeneracji filtrów DPF i przeprowadzenie serwisu Wypalanie filtra FAP?
W jaki sposób przywieźć filtry cząstek stałych do zakładu regeneracji w jakiej da się wykonać serwis Wypalanie filtra FAP?
Które elementy układu redukcji emisji spalin da się regenerować?
- filtry DPF do aut osobowych,
- filtry FAP do pojazdów dostawczych,
- filtry cząstek stałych i katalizatory do TIR-ów.
Jakie można wymienić sygnały usterki filtrów redukcji emisji spalin które można remontować realizując usługę Wypalanie filtra FAP?
- zmniejszona moc,
- zwiększone dymienie,
- większe zużycie paliwa,
- skoki obrotów silnika,
- niemożność rozruchu silnika.
Czemu należy wybrać firmy realizujące usługę Wypalanie filtra FAP oraz nasz serwis?
- Możemy zaoferować atrakcyjne ceny.
- Mamy 100% skuteczności.
- Na wszystkie zregenerowane elementy udzielamy dwuletniej gwarancji.
- Do zrealizowanych zleceń dołączamy dokumentację.
Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów |
Cena i koszt (netto) |
---|---|
Czyszczenie katalizatora SCR | 398 |
Płukanie filtra FAP | 398 |
Regeneracja katalizatora | 398 |
Mycie filtra DPF | 398 |
Naprawa filtra cząstek stałych | 398 |
Płukanie, mycie katalizatora SCR do samochodów ciężarowych | 1490 |
Wycinanie katalizatora, usuwanie katalizatora | 0 * |
Serwisowe wypalanie filtra DPF | 250 |
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.
Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora
Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.
Komentarze