Zalegające wewnątrz filtra DPF zanieczyszczenia możemy wypalić na 3 sposoby:
• podczas jazdy,
• na postoju,
• w serwisie.
Aby wypalić filtr DPF podczas jazdy oraz na postoju niezbędne jest spełnienie kilku warunków. Do zainicjowania procesu wypalania DPF niezbędne jest podniesienie oraz utrzymanie podwyższonych obrotów na poziomie 2500-3000 obr./min, przez co najmniej kilkanaście minut. Zwiększone obroty oraz obciążenie jednostki napędowej pozwoli zapewnić odpowiednią temperaturę, niezbędną do usunięcia sadzy z DPF. Zalecaną metodą oczyszczania filtra DPF jest wykonywanie wypalania podczas jazdy, szczególnie podczas dłuższych trasy na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu, gdzie w bezpiecznych warunkach możemy przepalić DPF i usunąć nagromadzone w nim zanieczyszczenia utrudniające jego prawidłowe funkcjonowanie.
Wypalanie serwisowe jest przeprowadzane w serwisie samochodowym, za pomocą komputera diagnostycznego, który uruchamia proces wypalania DPF.
Wypalanie serwisowe przeprowadza się w przypadku, kiedy doszło do przekroczenia dopuszczalnego poziomu zapełnienia filtra DPF sadzą. Po wykonywanym wypalaniu serwisowym zalecana jest wymiana oleju silnikowego oraz filtra oleju.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co daje wypalanie filtra DPF?
Wypalanie filtra cząstek stałych usuwa nagromadzoną wewnątrz podzespołu sadzę, która zapycha kanaliki DPF i utrudnia jego prawidłowe funkcjonowanie. Proces wypalania oczyszcza filtr z nagromadzonych podczas eksploatacji zanieczyszczeń przywracając prawidłową pracę podzespołu. Filtr DPF odgrywa w pojazdach bardzo ważną rolę, jaką jest eliminacja szkodliwych spalin emitowanych do środowiska, dlatego tak istotne jest jego oczyszczanie oraz kontrolowanie jego stanu. Regularne wypalanie filtra DPF pomaga prawidłowo spełniać jego funkcję oraz pozwala uniknąć całkowitego zapchania podzespołu, które może spowodować niemałe problemy.
Jak często należy wypalać filtr DPF?
Prawidłowo działający filtr cząstek stałych producenci zalecają wypalać po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów. To, jak często należy wypalać filtr DPF, uzależnione jest od kilku czynników, a głównym z nich jest eksploatacja pojazdu przez kierowcę, innym model auta, jego silnik czy rodzaj filtra. O potrzebie wypalenia podzespołu sygnalizuje zapalona kontrolka DPF na desce rozdzielczej lub komunikat wyświetlany na komputerze pokładowym. Wypalanie filtra cząstek stałych pozwala na oczyszczenie go z zalegającej wewnątrz jego kanalików sadzy, która utrudnia prawidłowy przepływ spalin, by DPF dalej mógł prawidłowo wykonywać swoją funkcję, jaką jest obniżanie szkodliwych substancji emitowanych przez pojazd do środowiska.
Ile trwa wypalanie DPF?
Zazwyczaj wypalanie filtra cząstek stałych trwa kilkanaście minut, niezależnie od wybranej metody. Należy pamiętać, że podczas wykonywania procesu wypalania z DPF sadzy nasz silnik musi cały czas intensywnie działać oraz, by rozpoczęta procedura nie została przerwana. Przerwany proces wypalania filtra cząstek stałych może spowodować uszkodzenie podzespołu, jak również nie usunie zalegających zanieczyszczeń. Niedokończona procedura oczyszczania może doprowadzić do wzrostu poziomu oleju silnikowego, który przez rozcieńczenie z paliwem utraci swoje właściwości, bez których doprowadzi do uszkodzenia silnika. Proces wypalania DPF należy ukończyć w całości, aby poprawić prawidłowe funkcjonowanie DPF i uniknąć ryzyka wystąpienia awarii.
Komentarze