Subpage photo

3 sprawdzone sposoby na wypalanie filtra DPF – To naprawdę działa!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.00

Zalegające wewnątrz filtra DPF zanieczyszczenia możemy wypalić na 3 sposoby:

• podczas jazdy,
• na postoju,
• w serwisie.

Aby wypalić filtr DPF podczas jazdy oraz na postoju niezbędne jest spełnienie kilku warunków. Do zainicjowania procesu wypalania DPF niezbędne jest podniesienie oraz utrzymanie podwyższonych obrotów na poziomie 2500-3000 obr./min, przez co najmniej kilkanaście minut. Zwiększone obroty oraz obciążenie jednostki napędowej pozwoli zapewnić odpowiednią temperaturę, niezbędną do usunięcia sadzy z DPF. Zalecaną metodą oczyszczania filtra DPF jest wykonywanie wypalania podczas jazdy, szczególnie podczas dłuższych trasy na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu, gdzie w bezpiecznych warunkach możemy przepalić DPF i usunąć nagromadzone w nim zanieczyszczenia utrudniające jego prawidłowe funkcjonowanie.
Wypalanie serwisowe jest przeprowadzane w serwisie samochodowym, za pomocą komputera diagnostycznego, który uruchamia proces wypalania DPF.
Wypalanie serwisowe przeprowadza się w przypadku, kiedy doszło do przekroczenia dopuszczalnego poziomu zapełnienia filtra DPF sadzą. Po wykonywanym wypalaniu serwisowym zalecana jest wymiana oleju silnikowego oraz filtra oleju.

Zanieczyszczona rura wydechowa
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co daje wypalanie filtra DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych usuwa nagromadzoną wewnątrz podzespołu sadzę, która zapycha kanaliki DPF i utrudnia jego prawidłowe funkcjonowanie. Proces wypalania oczyszcza filtr z nagromadzonych podczas eksploatacji zanieczyszczeń przywracając prawidłową pracę podzespołu. Filtr DPF odgrywa w pojazdach bardzo ważną rolę, jaką jest eliminacja szkodliwych spalin emitowanych do środowiska, dlatego tak istotne jest jego oczyszczanie oraz kontrolowanie jego stanu. Regularne wypalanie filtra DPF pomaga prawidłowo spełniać jego funkcję oraz pozwala uniknąć całkowitego zapchania podzespołu, które może spowodować niemałe problemy.

Jak często należy wypalać filtr DPF?

Sprawdzanie układu wydechowego

Prawidłowo działający filtr cząstek stałych producenci zalecają wypalać po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów. To, jak często należy wypalać filtr DPF, uzależnione jest od kilku czynników, a głównym z nich jest eksploatacja pojazdu przez kierowcę, innym model auta, jego silnik czy rodzaj filtra. O potrzebie wypalenia podzespołu sygnalizuje zapalona kontrolka DPF na desce rozdzielczej lub komunikat wyświetlany na komputerze pokładowym. Wypalanie filtra cząstek stałych pozwala na oczyszczenie go z zalegającej wewnątrz jego kanalików sadzy, która utrudnia prawidłowy przepływ spalin, by DPF dalej mógł prawidłowo wykonywać swoją funkcję, jaką jest obniżanie szkodliwych substancji emitowanych przez pojazd do środowiska.

Ile trwa wypalanie DPF?

Zazwyczaj wypalanie filtra cząstek stałych trwa kilkanaście minut, niezależnie od wybranej metody. Należy pamiętać, że podczas wykonywania procesu wypalania z DPF sadzy nasz silnik musi cały czas intensywnie działać oraz, by rozpoczęta procedura nie została przerwana. Przerwany proces wypalania filtra cząstek stałych może spowodować uszkodzenie podzespołu, jak również nie usunie zalegających zanieczyszczeń. Niedokończona procedura oczyszczania może doprowadzić do wzrostu poziomu oleju silnikowego, który przez rozcieńczenie z paliwem utraci swoje właściwości, bez których doprowadzi do uszkodzenia silnika. Proces wypalania DPF należy ukończyć w całości, aby poprawić prawidłowe funkcjonowanie DPF i uniknąć ryzyka wystąpienia awarii.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.