Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie sztuczne sadzy może zająć około 30 minut i jest ono wskazane, dopóki ilość zanieczyszczeń nie przekroczy granicznego poziomu. Zazwyczaj, gdy w filtrze cząstek stałych nagromadzi się już zbyt dużo osadów, poinformuje Cię kontrolka DPF (o ile wmontowana jest w Twoim aucie) i to ma być dla Ciebie informacja, że czas szybko zareagować i udrożnić kanaliki filtrujące. Tak więc z pomocą przychodzi jedna z dostępnych metod oferowanych w ASO, jakim jest właśnie wypalanie w trybie serwisowym. Pojazd się nie porusza, natomiast jest włączony silnik wraz z obrotami do około 3000 obr./min. Po ukończonym wypalaniu należy pamiętać o wymianie oleju silnikowego i filtra oleju, ponieważ dodatkowa dawka paliwa podana przez komputer nie spaliła się do końca i rozrzedziła olej silnikowy, co nie jest dobre dla silnika.
1. Wypalanie DPF co 300 km – czy nie za wcześnie?
Zbyt częste inicjowanie przez sterownik silnika wypalania filtra cząstek stałych nie świadczy o niczym dobrym, ponieważ może się okazać, że podzespół już jest zużyty albo zalega w nim za dużo popiołu. Umów się jak najszybciej na wizytę do serwisu na zdiagnozowanie stanu DPF i regenerację. Dokładne przepłukanie filtra DPF w maszynie pozwoli udrożnić go z zalegających w nim osadów.
2. Wypalanie DPF – jakie obroty?
Podczas wypalania filtra cząstek sadzy musisz pamiętać o odpowiednich obrotach, ponieważ sadza będzie mogła wypalić się dopiero po podniesieniu prędkości i po ustawieniu do 3 tysięcy obr./min. Warto w celu dokładnego upewnienia się co do obrotów, zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.
Wypalanie DPF na postoju – dowiedz się, na czym polega
Chcąc pozbyć się nagromadzonych osadów z filtra cząstek stałych, trzeba wybrać jedną z możliwych metod regeneracji, która wykonywana będzie przez Ciebie. Jeżeli masz wyłącznie warunki do przeprowadzenia samoregeneracji podzespołu na postoju, powinieneś pamiętać o kilku istotnych krokach, aby nie popełnić żadnego błędu. Radzimy też nie powielać tej metody za często, ponieważ niespalone (dodatkowe) paliwo może doprowadzić do stopniowego rozcieńczenia oleju silnikowego, a to grozi zatarciem silnika.
• Po pierwsze: znajdź odpowiednie miejsce parkingowe z dala od ludzi, aby nie musieli wdychać spalin, które będą się unosić podczas wypalania;
• Po drugie: włącz silnik i zwiększ obroty, aby sterownik jednostki napędowej otrzymał sygnał o zainicjowaniu wypalania;
• Następnie zostanie podana nowa dawka paliwa, która podniesie temperaturę spalin w układzie wydechowym, umożliwiając przez to dopalenie sadzy;
• Nie przerywaj procesu wypalania, dopóki nie zostanie on w pełni ukończony!
Komentarze