Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czyszczenie filtra DPF w maszynach rolniczych
W dobie dzisiejszego rozwoju technologicznego maszyny rolnicze są nie tylko coraz bardziej funkcjonalne i zapewniają maksymalny komfort pracy, ale przede wszystkim ekologiczne i bez problemu spełniają normy emisji spalin, podobnie jak ciągniki rolnicze i traktory Valtra – regeneracja DPF, SCR i katalizatorów wówczas stanowi naturalną potrzebę wynikającą z eksploatacji modułów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.
Firma Valtra jest to fiński producent ciągników rolniczych i traktorów, który kładzie szczególny nacisk na ochronę ekologii. Traktory Valtra cieszą się ogromną popularnością, o czym może świadczyć chociażby to, iż sprzedawane są w ponad 75 krajach na całym świecie.
Czyszczenie DPF | Valtra
W ciągnikach firmy Valtra spełniających normę Stage V oprócz katalizatora DOC, czy też układu SCR, spotkamy również filtr cząstek stałych. Filtr cząstek stałych odnajdziemy między innymi w następujących modelach ciągników Valtra:
- Valtra G105,
- Valtra G115,
- Valtra G125,
- Valtra G125 E,
- Valtra G135,
- Valtra N154e.
Jeżeli chodzi o regenerację, to Producent zakłada, iż powinna się ona odbywać co 600 przepracowanych godzin, podobnie zresztą, jak i sam serwis takiego ciągnika. W przypadku, gdy czujniki zasygnalizują, iż filtr jest zapchany, to taka regeneracja odbywa się w trakcie pracy traktora czy też ciągnika Valtra. A co w przypadku, gdy kontrolka taka pojawia się w coraz krótszych odstępach czasowych? Otóż najprawdopodobniej nasz filtr cząstek stałych wymaga już regeneracji serwisowej, a wypalanie filtra DPF Kubota, czy też Valtra najpewniej nie przyniesie wówczas najmniejszego efektu. Taki filtr cząstek stałych z upływem czasu gromadzi w sobie nie tylko sadzę, ale i niepalny popiół, który z czasem doprowadza do całkowitej utraty drożności w filtrze. Jedyne rozwiązanie na usunięcie popiołu, a także przywrócenie niemal 100% przepustowości w filtrze stanowi regeneracja DPF Valtra.
Czyszczenie hydrodynamiczne, jakie wówczas jest najczęściej wykonywane, potrafi w bezpieczny sposób usunąć wszelkie zalegające złogi popiołu i sadzy z wnętrza filtra, a przy tym nie zagraża jego delikatnej strukturze. Czyszczenie takie wykonywane jest w specjalistycznej maszynie przy użyciu zaawansowanych detergentów i ciepłej kąpieli wodnej, której strumienie pod odpowiednim ciśnieniem przepuszczane są przez zapchany DPF. Użycie detergentu sprawia, iż uporczywe zbitki zanieczyszczeń ulegają zmiękczeniu, a strumienie wody przepuszczane przez filtr cząstek stałych, skutecznie je wypłukują. Zabieg jest powtarzany do momentu, aż uzyskana zostanie zadowalająca drożność, która zazwyczaj oscyluje w granicach niemal 100%, co sprawia, iż taki podzespół odzyskuje fabryczne parametry, a przy tym cena za taką usługę jest co najmniej kilkukrotnie niższa!
Czyszczenie SCR | Valtra
Firma Valtra była jedną z pierwszych firm, która wprowadziła innowacyjny układ SCR w swoich traktorach i ciągnikach rolniczych. System SCR ściśle współpracuje z roztworem mocznika, który występuje pod potoczną nazwą płynu AdBlue i skutecznie redukuje bardzo groźne tlenki azotu ze spalin. W tym systemie usunięcie tlenku azotu skutkuje bardziej wydajnym spalaniem paliwa, co wiąże się w ostatecznym rozrachunku ze znacznie mniejszym jego zużyciem, a więc i bardzo dużą ekonomią.
Nie da się jednak ukryć, iż AdBlue i problemy z nim związane również występują, a mianowicie:
- płyn AdBlue jest mało odporny na skrajne wartości temperatur (w niskich na poziomie – 11, 5 stopnia Celsjusza ulega krystalizacji i zapycha zbiornik, przewody, wtryskiwacze i pompę, w wysokich zaś, na granicy 30 stopni Celsjusza traci swe katalityczne właściwości),
- jest silnie korozyjny i może uszkodzić metalowe części maszyny rolniczej,
- wlew płynu bardzo często znajduje się obok zbiornika z paliwem, tak więc bardzo często dochodzi do pomyłek, które wówczas wymagają szybkiej interwencji serwisowej w celu oczyszczenia zbiornika.
Bardzo często zdarza się, iż w celu „profilaktyki” właściciele pojazdów, czy też maszyn rolniczych wyposażonych w system AdBlue decydują się na jego wyłączenie. Miejmy jednak na uwadze, iż usunięcie AdBlue i przeprogramowanie sterownika nie należy do najtańszych czynności i jest konieczne, jeżeli chcemy, aby nie powracał problem z chociażby ciągłym przechodzeniem ciągnika w tryb pracy awaryjnej i spadkiem mocy. Usługa, jaką jest regeneracja SCR Valtra stanowi wbrew pozorom o wiele korzystniejszą, a przede wszystkim legalną alternatywę. Wykrycie takiej procedury w trakcie kontroli drogowej może bowiem grozić mandatem, a i przegląd takiego traktora z pozytywnym wynikiem będzie znacznie utrudniony. Nie wspominając o utracie dotacji rolniczych, które to jest bardzo możliwe, szczególnie w sytuacji, gdy obejmowało również maszyny rolnicze.
Czyszczenie katalizatora | Valtra
Podobnie, jak w przypadku filtra cząstek stałych, także i czyszczenie katalizatora z czasem staje się koniecznością. Zapchany katalizator to nie tylko zmniejszona moc ciągnika, ale również i pogorszenie się komfortu prac wykonywanych przy pomocy takiej maszyny. Utrata drożności jest naturalnym wynikiem eksploatacji katalizatora, a to, jak szybko do niej dojdzie, zależy w dużej mierze od sposoby użytkowania naszego ciągnika. Zabieg, jakim jest regeneracja katalizatora Valtra, jest w stanie przywrócić podzespołowi niemal fabryczne parametry, a wówczas to po ponownym montażu podzespołu w naszym ciągniku Valtra, niepokojące objawy, które towarzyszyły nam przy każdej wykonywanej pracy za pomocą takiego ciągnika, znikają bez śladu.
Usuwanie DPF w ciągniku (Valtra)
Jak już wspominaliśmy, usuwanie układów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin niezależnie, czy mamy do czynienia z pojazdem osobowym, ciężarowym, czy też maszyną rolniczą, jest zabiegiem niedopuszczalnym. Usuwanie podzespołów odpowiedzialnych za przestrzeganie norm emisji spalin ma nie tylko destrukcyjny wpływ na pracę silnika i innych powiązanych podzespołów, ale także skutkuje znacznym zanieczyszczeniem środowiska. Podzespół, jakim jest filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych, powinien działać sprawnie i pozostawać na swoim miejscu, jeżeli nie chcemy narażać się również na konsekwencje takie jak: mandat, brak możliwości podbicia przeglądu, czy też utrata prawa do dopłat unijnych, jeżeli obejmowały one wyposażenie gospodarstwa w maszyny rolnicze.
Jeżeli chodzi o ciągniki rolnicze i traktory Valtra – regeneracja DPF, SCR i katalizatorów, jak mogliśmy zauważyć, jest jak najbardziej możliwa i stanowi świetną alternatywę dla zakupu nowego podzespołu. Nowoczesne traktory i ciągniki Valtra to przede wszystkim ekologiczne maszyny. Zaniechajmy więc ich okaleczanie poprzez pozbawianie ich układów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.
Komentarze